/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
manglende sikkerhedscenter
Fra : nørdno
Vist : 342 gange
20 point
Dato : 18-10-06 15:12

Kører os win xp - jeg får en meddelelse om at on ikke er startet eller er stoppet - genstart afhjælper ikke problemet -HJÆLP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 16:12

HVAD er det der ikke er "on"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-10-06 17:24

jooohh her skal problemet vist skæres lidt mere ud i pap før nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-10-06 19:18

Kigger med her.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-10-06 19:22

Citat
at on ikke er startet eller er stoppet -
... mon ikk der skal stå

OS ikke er startet osv ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 22:49

Vi kan gætte til nytår - men spørgeren melder sig vel.....

Jeg havde problemer med et spamfilter jeg installerede - det blev ved med at slå min AVG fra - med det resultat at jeg konstant fik en advarsel om at min forbindelse var usikker....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-06 03:24

Mit gæt: Klik på Start og Kør, der skriver du (eller kopierer og sæt ind, det der står her på næste linie)
%SystemRoot%\system32\services.msc /s
I vinduet som åbner, ruller du ned til Sikkerhedscenter, hvis den er stoppet eller deaktiveret, kan du markere linien og højreklikke, vælg Egenskaber fanebladet Generelt, midt i vinduet har du mulighed for klikke på Automatisk, klik derefter på Anvend og Ok, var det det du mener

Kommentar
Fra : nørdno

Dato : 20-10-06 08:47

sorry til alle. Får meddelelese om at sikkerhedscentret (og firewall er og kan ikke aktiveres) ikke er 'tilstede', eller aktiveret og de anvisninger jeg får, såsom genstart virker ikke. Kører med Norton antivirus.

Kommentar
Fra : nørdno

Dato : 20-10-06 08:48

iøvrigt, on=ovennævnte

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-06 09:01

hmmmm - hvis du ikke KAN aktivere dem kan det være pga virus der nedlægger så meget sikkerhed som muligt så jeg ville nok lige forsøge at sikre mig i den forbindelse først. Norton alene kan ikke altid finde alt hvad den skal desværre. Går ud fra at du HAR forsøgt at aktivere - eller ??

Du skal lige i første omgang hente hijackthis her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

kør en scan og save logfile - men gør intet andet end at kopiere loggen ind - enten hos www.spywarefri.dk - eller her hvor vi har en meget dygtig "sikkerheds kanduer"

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-10-06 13:42

Ja, der kan være tale om noget "snavs" som forårsager det, eller også er det en fejl i registreringsdatabasen. Lad os lige tjekke for snavs. Vi skal nok få repareret det, da jeg har lavet et fix, som genopretter fejl i sikkerhedscenteret. Men lad os lige tjekke for "snavs" først.

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-06 15:29

når stl_s er på banen er du i gode hænder