/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
MSN Messenger problem.
Fra : BananJoe
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 18-10-06 13:26

Hey,

Jeg ved ikke om det her er det rigtige forum at stille spørgsmålet i, men det var det bedste jeg kunne finde.

Når jeg forsøger at logge på Messenger får jeg en af følgende fejl:

1: Tjenesten er utilgængelig.

2: Der er problemer med tjenesten eller internetforbindelsen.

Problemet er bare, at hvis jeg forsøger at logge ind med en anden bruger, så er der ingen problemer.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-06 13:59

Prøv at logge ind her:
http://www.msn.com/
sign in
med din hotmail-adresse og dit password.

Kan du det.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-10-06 14:00

Og hvis ovenstående ikke virker kan det være at du skal annullere, slette eller evt. godkende et par af dine udestående spørgsmål

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 18-10-06 14:07

Ja, det kan jeg godt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-06 14:32

Din MSN "konto" eksisterer altså godt nok.
Så har du måske sat din comp til at huske en forkert indtastning.
Hvis du logger ind med en anden bruger og så "log af"
vil du få mulighed for st logge ind med din "problemkonto"
prøv lige det

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 18-10-06 14:53

Det har jeg forsøgt nu, og det virker ikke.

Den siger at tjenesten er midlertidigt utilgængelig.
Den har gjort det siden igår, og andre brugere virker fint.
Jeg har ikke ændret nogen indstillinger.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-06 15:07

Ja det er mystisk.
For når både din konto er ok og messenger er ok - så bør det virke.

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 18-10-06 15:18

Ja, det vel jeg da også mene.

Nogen løsningsforslag?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-10-06 15:19

Får du en fejlkode når du forsøger ? En talkode der sandsynligvis starter med 8.

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 18-10-06 15:32

Ja,

jeg får en af følgende to fejlkoder:

Jeg har forsøgt at gøre, hvad der er foreslået på MSN-hjælp.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-10-06 15:35

Ander ikke om det kan bruges men på nettet fandt jeg end anden der havde følgende problem:

Citat
min msn er pludselig helt uvillig til at samarbejde og jeg kan ikke logge på. Får bare at vide at der problemer med tjenesten eller internetforbindelsen. Med en fejlkode 81000306.

Jeg har været igennem alle deres forslag uden held. Har dobbelt tjekket at min firewall ikke blokerer msn. Har forsøgt at geninstallere msn.

I tre dage har jeg så bare forsøgt at logge på gentagne gange - og det mest mærkelige er måske at den i eftermiddag faktisk loggede på én gang... men nu er problemet det samme igen.

Nogen der har gode ideer?

Det blve løst skriver personen vi a dette link: http://www.imzers.com/msn/solve/error-code-81000314

Link til det fulde spørgsmål og løsning: http://www.eksperten.dk/spm/736129

Håber du kan bruge det til noget.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-06 16:06

Hø hø - jeg prøvede lige det program og scannede min comp......570 fejl hvor den rettede de fleste.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-10-06 16:08

e.c. - Det er da rart at man kan hjælpe nogen selvom det måske ikke virker for BananJoe ?

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 18-10-06 16:12

Det virkede ikke, og nu har jeg geninstalleret windows og installeret Messenger på ny. Det virker stadig ikke.

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 18-10-06 16:16

Webmessenger virker heller ikke.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-10-06 16:17

BananJoe jeg er løbet tør for ideer. Især det med at du kan logge på som en anden bruger på samme PC lyder meget mærkeligt.

Ville ønske jeg kunne hjælpe noget mere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-10-06 17:17

hvis det er windows live messenger du kører så refererer fejlkoden 81000306 til at du skal rydde dns cachen og kontrollere din firewall - blandt andet:

Fejl 81000306: Du kan ikke logge på Windows Live Messenger
Der kan være flere årsager til, at du ikke kan logge på, f.eks. problemer med dine proxyindstillinger, med DNS-cachen eller med en firewall (En sikkerhedsfunktion, der beskytter en computer mod uautoriseret adgang udefra. En firewall kan være hardware, software eller begge dele) . Sådan kan du foretage fejlfinding af problemet:
Kontroller, at du har forbindelse til internettet, ved at besøge et andet websted.
Ryd proxyindstillingerne for Windows Live Messenger
Start Messenger.
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på Avancerede indstillinger under Forbindelse.
Slet indstillingerne under SOCKS.
Klik på OK, og klik derefter på OK igen.
Hvis computeren kører Windows XP, skal du rydde DNS Resolver Cache
Klik på Start på proceslinjen, og klik derefter på Kør.
Skriv cmd, og klik derefter på OK.
Skriv ipconfig /flushdns på kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.

fejlkode 81000314 blandt andet:
Fejl 81000314, 81000377 eller 81000378: Listen over kontaktpersoner er ikke tilgængelig
Hvis du modtager en af disse meddelelser, er din liste over kontaktpersoner ikke tilgængelig, eller også er den skrivebeskyttet. Vent nogle minutter, og prøv så at logge på igen..

Hvis du vil prøve at downloade igen så sørg for at du får alt ud - så der ikke ligger rester og og husker de gamle indstillinger så det blot bliver det samme igen

sikke noget ROD !!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-06 19:04

Det er også noget rod med to forskellige messenger fra samme firma.

Kommentar
Fra : BananJoe

Dato : 18-10-06 19:27

Jeg har prøvet alt hvad der er foreslået, og intet virker.

Det virker meget mærkeligt, at jeg kan logge på en anden konto, men ikke min egen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-10-06 19:36

den anden konto er måske den du oprindelig brugte så kontoen huskes bedre ???

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 18-10-06 22:00

Aner ikke om détte er helt vanvittigt....MEN...

Jeg havde i tidernes morgen nogen problemer med MSN,,,
En "klog" person gav mig følgende råd:

Slet messenger totalt.
Slet Windowsmessenger med détte ling: www.shotthemessenger.com
Deaktiver BÅDE firewall og Antivirusprogram.
Download påny MSN.

Så virkede mit sq.

Annuller spørgsmålet
Fra : BananJoe

Dato : 18-10-06 22:10

Pludselig virkede det bare.

Jeg er euforisk :D

Tak for hjælpen alle sammen.