/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddiskcrash?
Fra : peterjens
Vist : 419 gange
20 point
Dato : 18-10-06 11:24

I kontrolpanel/administration/logbog/system har jeg nu gennem længere tid fået fejlmeldinger på min harddisk. Fejlmeldingen siger at der er tale om en hændelse 11, bruger ukendt. Når jeg søger på Microsoft hjælp står der blot at man ikke kender fejlen.
Af og til kører computeren en anelse langsomt, men ellers er alt tilsyneladende som det skal være. Min harddisk crashede for 2 år siden, hvor jeg fik en ny - her var det så vidt jeg husker de samme fejlmeldinger - men dengang kunne computeren ikke boote og gik bare i sløjfe. Hvordan løser jeg problemet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 11:38

Har du monstro en fejl i din strømforsyning....

Er det en "hjemmebygget" pc.....

Det er yderst sjældent at en harddisk bare sådan chrasher - og så 2 gange ???????

Kommentar
Fra : peterjens

Dato : 18-10-06 11:46

Det er ikke en hjemmebygget pc men en Fujitsu-Siemens Scaleo 600. Hvordan ser man om der er fejl på strømforsyningen?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-06 11:47

Er der nogen underlige lyde, ved opstart eller mens du kører.

Kommentar
Fra : peterjens

Dato : 18-10-06 11:50

Af og til kan den godt finde på at give en lyd, som om disken er i ubalance - blot ganske kort, men her melder den ikke om fejl

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-10-06 11:56

Hvis du har vigtige ting på din harddisk...........så er det nu at du skal lægge det over på et andet medie. Evt. en USB harddisk.

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 19-10-06 20:48

Fejl nr. 11 skulle være "Der blev forsøgt at indlæse et program med et forkert format."

Kommentar
Fra : peterjens

Dato : 20-10-06 23:38

Jeg har købt en ny harddisk, som ved første installation meldte samme fejl. Efter at have formatteret den og prøvet igen virker den nu uden fejlmeldinger.

Hvor ser man hvad disse fejlkoder betyder?

Accepteret svar
Fra : helgec

Modtaget 20 point
Dato : 21-10-06 07:50
Godkendelse af svar
Fra : peterjens

Dato : 21-10-06 10:40

Tak for svaret helgec.