/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Luft i olieslangen
Fra : spooff
Vist : 468 gange
200 point
Dato : 18-10-06 08:48

Opdagde en "luftlomme" på ca 12 cm i den øverste del af olieslangen.(fra olietanken og nedad). Betyder det noget, eller skal den væk og hvordan?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 18-10-06 16:40

Tjaee .......umiddelbart er det ikke så farligt så længe der kommer olie ned i.Det sker ofte det at olien render på "siderne" af slangen så du får det fenomen som du ser.
Men du kan jo tage slangen af i bunden og se om olien løber frit ud.
Hvis du nu gerne vil have en fyldt slange kan du tage slangen af i bund -fylde beholderen helt op ,og puste forsigtigti beholderen til hele slangen er fuld af olie og så montere den igen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 18-10-06 17:12

Det betyder det ikke noget, det opleves jo også i benzinslanger, og da olie er meget tykkere, er det mere svært at få luften ud.
Men selv om der er luftlomme, så glider der en tynd olie-film forbi lommen, så knallerten stadig smøres lige godt, fordi oliepumpen får sin fulde mængde.
Luftlommen har svært ved at komme væk, fordi der er et fint filter inde i olietanken, men du kan forsøge:
1. Der bør være stigning på slangen hele vejen op til tanken.
2. Du kan knipse med en fingernegl ind på slangen for at få luften op i tanken.
3. Du kan klemme evnt. opvarme slangen for at få luft op.
4. Du kan tage slangen af for oven ved tanken, eller bare lette på den, så luften kan komme ud der, og olien fylde slangen op.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 18-10-06 17:37

Tak for svaret pallebhansen. Nu jeg lige har dig. Har monteret ny Hebo igår da min Polini satte sig. Er med 22 mm Dellorto gået fra dyse 98 til 115. Er ved at køre det til. Har prøvet meget kort at give bundgas, da jeg regner med at dysen er rigeligt.Hvad er vigtigst? Farven på tændrøret eller dyse ned intil den 4-takter en anelse ved bundgas?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-10-06 18:51

Jeg har aldrig forstået hvorfor man kun får 3 stjerner eller mindre, så skal svaret da være dårligt, eller direkte forkert?
Nå nok om det.
Synd med den Polini
Hvad er vigtigst? Farven på tændrøret eller dyse ned intil den 4-takter en anelse ved bundgas?
Er ikke helt sikker på jeg forstår spørgsmålet, men hvis den 4-takter ved bundgas, så er blandingen perfekt at køre en cylinder til med, og mere nøjagtig end farven på tændrøret.
Farven på tændrør er aldrig et nøjagtigt instrument, til at se blandingen med, det kan jo være det har forkert varmetal, får for meget/lidt olie osv. og endvidere kræver det jo også ca 1 minuts bundgas før man kan se den optimale farve, og da har mange stempler allerede sat sig, altså efter et minuts bundgas (Hvis blanding er for tynd, eller cylinderen ikke er kørt til)
VH Palle Hansen