/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows mediaplayer
Fra : bassenborg
Vist : 660 gange
100 point
Dato : 01-01-03 15:47

Hej alle sammen, og godt nytår!

Jeg har en XP 1700, med en 60GB Seagate harddisk (jeg kører Win 98se).
Mit problem er at når jeg vil åbne Windows mediaplayer 7.1, får jeg en meddelelse der lyder: "Der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at udføre handlingen".
Det vil sige at den slet ikke starter.
Jeg havde samme problem for et stykke tid siden, men da troede jeg at det var på grund af at min harddisk var overfyldt.
Jeg har så siden hen kørt F-Disk på min maskine, og er startet helt forfra.
Min Mediaplayer virker så igen, lige indtil nu (der er gået cirka en måned), og nu er problemet det samme igen. Jeg har ca. 40GB ledig plads på harddisken, og ellers ingen problemer.
Er der nogen i dette fantastiske land der har prøvet det samme, eller ved hvad jeg skal gøre?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-01-03 16:01

lav en ram test !!
se hvilke programmer der køre med ctrl+alt+delete.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-01-03 16:10

prøv at afslutte alle programmer undtagen explore i windows job-liste ved ctrl+alt+delete.kør mediaplayer.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 01-01-03 16:31

Og kør også lige en diskoprydning

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-01-03 18:19

On Wed, 01 Jan 2003 14:47:27 +0000, bassenborg wrote:

<snip>

> meddelelse der lyder: "Der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at
> udføre handlingen".
> Det vil sige at den slet ikke starter.
> Jeg havde samme problem for et stykke tid siden, men da troede jeg at
> det var på grund af at min harddisk var overfyldt.

<snip>

Måske ligger fejlen mere i at din maskine er løbet tør for RAM
(=hukkommelse) og ikke for harddisk plads (=disk plads).
Det lyder mærkeligt at du løber "tør" for RAM på sådan en maskine. Hvor
meget RAM er der i?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-01-03 19:59

Hej Bassenborg
> Er der nogen i dette fantastiske land der har prøvet det samme, eller
> ved hvad jeg skal gøre?
Jeg har være ude for det samme, men jeg kører xp,derfor er det ikke
sikker det er samme problem, det viste sig at jeg skulle tømme alle
mapper der har med " temp " at gøre, så funger det igen
( og spørg mig ikke hvorfor - det ved jeg ikke,men det virker her hos
mig )

Held og lykke

Steen Vinbæk

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-01-03 20:54

temp - i internet explorer - vælg funktioner - internet indstilliger - under generalt "slet internet filer" kan hjælpe hvis den er langsom eller der er et pladsproblem.

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 06-01-03 21:48

Jeg har prøvet alt det i skriver, men det hjælper stadigvæk ikke.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-01-03 16:34

gå ind i visuel hukommelse og sæt den op
kontrol panel-system-avanceret-ydeevne-avanceret-visuel hukommelse-vælg skift -brugerdefineret størrelse-ved start f.eks 384 maksimal størrelse f.eks 2000 (mb) vælg at den evt skal ligge på et andet drev.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-01-03 16:37

jeg så først nu du kørte emd win98 vejledningen gælder for xp(det er din cpu der er xp)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-01-03 16:50

når men hvor meget hummelse har du ,ikke på harddisk,men i ram.
har du prøvet at opdatere win98 helt på windows opdate.
kører du med mange programmer på en gang,og hvilke er der f.eks et virus program på den.
på windows cd er der et program der måler hvor optaget din computer er,indstaller det under
tilfør/fjern programmer -windows indstallation .det ligger nok under systemværktøjer.
kør evt en defrakmetering.
det kunne godt lyde som om der er et program der er årsagen,da du sagde at det har virket en måndet,eller driver eller opdate - det er helt sikkert et software problem.

Accepteret svar
Fra : best

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-03 00:27

Jeg læste om Windows Media Player 7.0
http://www.komputer.dk/

Microsoft vil styre din pc

Du får mere end blot den smarteste medieafspiller, når du siger ja til at hente og installere den nyeste udgave af Windows Media Player.

Med i pakken kommer ekstra "sikkerhedsfunktioner", som gør det muligt for Microsoft at forhindre afspilning af såkaldt "beskyttet" materiale. I praksis betyder det, at du, hvis du installerer Windows Media Player opdatering 320920, giver Microsoft ret til at bestemme over indholdet af harddisken og fx fjerne ubeskyttede MP3-filer og sætte programmer ud af spillet, som er i modstrid med Microsofts interesser.

Alt dette går naturligvis ikke for sig uden en rimelig advarsel. Advarslen kommer med småt, på engelsk, adskillige museklik nede i teksten på den såkaldte End User License Agreement, som er den "kontrakt", man er nødt til at sige ja til, hvis man ønsker at installere programmet. Dermed har Microsoft juridisk ret til at foretage ændringer på din pc.

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 09-01-03 00:30

Tak for svaret best.