/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunden slikker missen!
Fra : Dynedronning
Vist : 1745 gange
100 point
Dato : 17-10-06 20:18

Vores ellers dejlige Grand Danois har kastet sin kærlighed på vores nyerhvervede kat, og slikker den til ukendelighed.
Skældud hjælper ingenlunde - nogle gode råd...?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-10-06 20:49

Hvad siger katten til det?

Accepteret svar
Fra : jspi

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-06 21:23

Jeres Grand Danois har nogle kraftige ynglepleje instinkter hvilket viser at den er psykisk sund. En sund hund reagerer positivt over for alle unger. Jeg har i mange haft hund og kat sammen og har også oplevet killinger bleve overøset med kærlighed

Bare rolig der sker højst det at i, i en periode har en meget våd kat og efter en tid siger katten selv fra, hvilket de er rigtig gode til . Når den ikke siger fra nu er det fordi den accepterer hundens omsorg

Held og lykke med den nye familiesammenføring

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-10-06 21:32

Smør katten ind i hjorteakolie

eller skyd hunden

Nej, det var bare for sjov.............og dog

Tilsyneladende finder katten sig jo i det, de plejer ellers nok at kunne sætte sig i respekt over for nærgående hunde.

Løsningen, såfremt du ikke bruger nogen af ovenstående drastiske midler, er tålmodighed.......hver gang hunden begynder på slikkeret, så gør det klokkeklart for den, at det ikke er acceptabelt.......og hvis ikke der er så meget kontrol over hunden, at det ikke hjælper efter en tid.........så må du enten erkende, at opdragelsen af vuffer har slået fejl, at den ikke respekterer sin leder...og så tage konsekvensen og komme af med enten hund eller kat.......medmindre du altså vil risikere at ende op med en hårløs kat

mvh dova

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 17-10-06 22:04

Hehe sødt, selvom hunden er liiidt større end katten

Men tror nok, at katten skal sige fra, men når hunden begynder på det skal du irrettesætte den. Send den væk fra katten, tag fat i hunden og hiv den væk samtidig med at du siger føj, fy eller hvad du nu bruger af nej kommando.....

Håber det hjælper, ellers siger missen nok selv fra en dag.
Kan være den sys det er hyggeligt.

Godkendelse af svar
Fra : Dynedronning

Dato : 18-10-06 10:16

Tak for svaret jspi.
- Også til alle jer andre - det anede mig nu nok, at katten siger fra - og dova - jeg kan love dig for at hunden respekterer sin leder

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 18-10-06 10:55

hehe godt at hunden respekterer dig, det skulle den jo også gerne. Men god fornøjelse med de to :)

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 18-10-06 16:43

Ja selvfølgelig respekterer den dig, men den kan jo ikke gøre for det - den kan bare ikke lade være med at knus-elske misseren

Tak for accept af mit svar

Mvh jspi