/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win2000 - og gl. dos regnskabsprogram, h~
Fra : jlrdk
Vist : 828 gange
20 point
Dato : 01-01-03 13:24

Kan Navigator 3.04 køres under win 2000 ? - og i så fald hvordan ?
På forhånd tak.

MVH
JR

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 30 point
Dato : 01-01-03 13:36

Goddag JR - og godt nytår.

Desværre ikke, hvis den skal køre stabilt og sikkert.
Problemet er den måde denne gamle version af Navigator er programmeret på, hvor den vil skrive direkte til din disk, hvilket W2K i princippet ikke tillader, men kan "tvinges" til. Gør man det kan der meget nemt opstå fejl i din database, så den ikke kan åbnes igen! Surt Show, når det sker.

Løsningen hedder opgradering til Navision 3.55A og tilkøb af modulet "Eksekvering under Windows 32 bit"
Prisen for dette er ca. 6.000,- excl. moms Til gengæld har du så også ét af de mest fejlfrie og velfungerende regnskabsprogrammer på markedet.

Vil du løbe risioen med at køre uden pvenstående kan du bare lave en ganske almindelig genvej, og svare "Ignorer" på sikkerhedsspørgsmålet hver gang du starter programmet.

Værd samtidig opmærksom på, at det i princippet også gælder under W95 og senere! Der får du ikke fejlmeddelse under opstart, men Windows cacher dine informationer, så går noget galt kan du ikke være sikker på, at alle data reelt er skrevet i databasen, og dermed kan der igen opstå databasefejl.
Dette er løst i Navision 3.55A - og opgradering til denne alene koster ca. 1.500,- excl. moms

Håber ovenstående svar er uddybende nok. Ellers vend endelig tilbage med yderligere.

MVH/ Smitty