/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne et virusprogram
Fra : Katka
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 16-10-06 20:43

Kan jeg fjerne et virusprogram som irriterer mig (Award winning Antivirus). Der står det er skrivebeskyttet og om jeg vil fjerne det. Men ødelægger jeg noget i systemet Win. 98 hvis jeg gør det?
Hilsen og håb Katka

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-10-06 20:46

nu er der jo mange Award vindere.

Men er det ikke denne

http://benton.dsc.k12.ar.us/it/stepbystep/AV/AVGREMOVAL.HTM

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-10-06 20:47

og nej, du ødelægger IKKE win 98

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 16-10-06 21:10

Men ødelægger jeg noget andet, nogle filer jeg skal bruge
Katka

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-06 21:13

Nu mangler vi stadig at få at vide HVAD Antivirusprogrammet hedder (de er ikke alle lige nemme at fjerne)

Bortset fra det kan du roligt fjerne det - du ødelægger INTET.

Husk lige at lukke programmet inden.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 16-10-06 21:36

Det var et jeg hentede på bibloteket, der står ikke noget andet end at det er lavet i samarbejde
med nogle firmaer om Netsikker nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-06 22:14

Så fjern du det bare.....

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-06 03:32

Ja, bare væk med det, men husk at installere et andet antivirus i stedet, når du har afinstalleret det. Det duer ikke at køre uden antivirus. Dette kan jeg varmt anbefale http://csis.dk/Default.asp?page=article.asp&tekstID=534

Skal bare installeres, og opdaterer derefter af sig selv. Du hører kun fra det hvis det finder virus.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 05-11-06 10:09

Jeg kan ikke fjerne dette virus program. Det vil ødelægge visse filer, står der.

Hermed afslutter jeg dette spørgsmål

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-11-06 14:25

Næh næh, ikke give op du Det skal da væk, og det ødelægger ikke noget. Det skal du ikke tro på.

Hvis du gør dette, så skal vi nok få det væk i fællesskab:

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

------------------------------------------------------------------------------------

Hent denne fil ned på dit skrivebord:
http://danborg.org/spy/download/visinstall.bat

Dobbeltklik på filen. Efter kort tid dukker et nyt notepad-vindue op. Indholdet af dette vindue, må du gerne kopiere herind. Herved får vi en liste over de programmer, som er installeret på din computer.

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 06-11-06 14:41

Ha ha nå det tror I at jeg vil være så dum at gøre

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-11-06 17:49

Hvad i al verden snakker du om ? Det er tilbud om hjælp, og hvis du ikke vil have den, hvorfor opretter du så et spørgsmål ?

Ikke flere tilbud om hjælp herfra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 18:00

katka - stl_s er ekspert på området så du er i trygge hænder og kan roligt gøre som han siger hvis du vil redde din pc

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 06-11-06 19:57

Jeg er da glad for at der er en ekspert som giver hjælp, så bliv ikke vred stl_s, men jeg tør ikke det du foreslår.
Hilsen Katka

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 20:18

ikke for noget katka - men når du virkelig får et tilbud hvor du kan komme sikkert igennem så fatter jeg ikke hvad du har stillet spørgsmålet for - kommer tanken mon ikke lige frem "tyv tror hver mand stjæler" ????

Hvis du synes jeg er uforskammet - så dig om det - men der er ganske mange her på kandu og andre steder der til fulde vil stå inde for stl_s viden og effektivitet - så du gør bare dig selv en bjørnetjeneste ved at sige fra.

Et eller andet sted håber jeg i mit onde hjørne at stl_s så bare glemmer han har tilbudt dig hjælp - så kan du kravle rundt selv og tilsidst køre restore/recovery eller måske bare sidde med en pc der ikke vil mere.

eneste andet råd jeg kan give dig er at betale dig fra dine problemer - og så er intet sikkert trods alt

du har lige dummet dig min ven

Godkendelse af svar
Fra : Katka

Dato : 26-11-06 19:53

Tak for svaret stl_s.
Hilsen Katka