/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Jul i London
Fra : Desimule
Vist : 3016 gange
100 point
Dato : 16-10-06 20:23

Vi har tænkt os at tage til London fra den 22. til den 26. dec. Vi har ikke været der før, så vi vil være taknemmelige for gode tips - både til rejsen, hotel og oplevelser. Er der nogen af jer der har erfaring med Wescape.com ? De er billige, men kan de anbefales? Har restauranter (og byen i øvrigt) åben den 24.?

Mvh. Desimule

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 16-10-06 21:12

Ja, restauranter har åbent d. 24., da englænderne først fejrer jul d. 25. Kan dog ikke lige huske, om butikkerne også har åbent.

I bør se det store varehus Harrod's, som ligger i Knightsbridge. Det er dyrt, stort, fantastisk flot og har et udbud af varer, man bare ikke kender til herhjemme. De har sale med mad f.eks., som virkelig er en meget stor oplevelse at se.

Varehuset Harvey Nichols, som ligger tæt på Harrod's er også lækkert. Prøv evt. deres "Afternoon Tea" med sandwiches i deres café.

Og så er et besøg på pub bare et "must". Der er masser af fine gamle og hyggelige pubs at vælge imellem i London, så gå efter atmosfæren. mange pubs serverer iøvrigt også glimrende "Pub-lunch", altså frokost. Det er somregel traditionelle engelske retter, som efter min mening smager rigtig rigtig godt!

London vrimler med museer, som er en meget stor oplevelse at se. British Museum har en meget berømt afdeling med gammel ægyptisk kunst, hvis man interesserer sig for den slags. National Gallery og Tate Gallery rummer store samlinger af gammel og moderne kunst. Vocttoria &Albert Museum har ofte en stor tema-udstilling på programmet, som er værd at se uanset hvad. Fordi englænderne er så smadder gode til at lave flotte udstillinger.

Besøg også China Town i Soho, hvor I vil finde ægte kinesiske butikker og restauranter. Kinamad her er en helt unik og delikat oplevelse. Den slags kinesisk mad kan man slet ikke få nogen somhelst steder i Danmark.

Soho er en spændende bydel med masser af butikker og caféer og restauranter.

Oxford Street er meget turistet men fyldt med gode butikker.

Kings Road har også mange gode butikker.

Musicals er helt unikt for London. De laver så fine opsætninger, så man bør unde sig selv den oplevelse det er at se et show. Jeg mener at der er et billetsted med billige billetter lige ved Leicester Square Station.

RIGTIG GOD TUR!
LONDON ER PRAGTFULD!

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 16-10-06 21:23

Tak Satellit. Det var nogle rigtig gode oplysninger.

Hvem kan du anbefale at vi rejser med. Og hvad med hotel, er der nogle du kan anbefale?

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 17-10-06 08:59

Jeg ved ikke lige, hvem det bedst kan betale sig at flyve med. Hvis I selv bestiller flybilletter, skal I huske, at det er meget dyrt at køre i tog i England. Jeg mener faktisk at det koster 200-300 kr pr. person fra Stanstead f.eks. til London. Det skal jo lægges oveni i billetprisen.
Nu ved jeg ikke hvor gamle I er og hvad I forventer af hotelstandard. Men hvis I kan leve med bad på gangen og at der nogle gange kan være lidt larm på hotelgangene fra de andre gæster (der kommer skoleklasser), så er Regent Palace et godt bud. Jeg har boet der flere gange, det er billigt og det ligger centralt. Gennem Spies Rejser kan I bestille en tur med overnatning på Regent Palace. I kan selvfølgelig også booke hotellet udenom Spies, men så skal I bare huske det med togbilletten. I må lige selv regne ud, hvad der bliver billigst, - hvis I køber en chartertur, er transporten til hotellet med i prisen.

Regent Palace ligger lige ved Picadilly Cirkus og man er i gå-afstand til Soho, China Town, Oxford Street og National Gallery på Trafalgar Square.

Det kan dog godt betale sig at tage med undergrunden for at spare skridt, for man får gået ualmindeligt meget på sådan en tur. Jeg mener at kunne huske at man på undergrundsstationerne kan købe en "Day-return" billet, hvor man kan køre uanet meget på samme billet. Det kan godt betale sig. Det er muligt at billetten hedder noget andet, en I kan spørge jer for i billetlugen. Det er for dyrt hvis man skal købe billet til hver destination flere gange om dagen.

I nærheden af den undergrundsstation, der hedder Camden Lock, ligger der et stort og spændende og farverigt marked, som er meget berømt. Det hedder Camden Market og er sjovt at besøge.

Ellers - for at vende tilbage til hotellerne - er der masser at vælge imellem. Der er mange gode i Hyde Park området, men hvis man hellere vil bruge sine penge på shopping og gå ud og spise, synes jeg som sagt at Regent Palace er et godt bud. Hvis I er ikke-rygere, kan det godt betale sig at bede om at bo på den etage, hvor man ikke må ryge, for der er lidt pænere end på de andre etager. Men i disse røgfri tider er der måske efterhånden rygeforbud på alle hoteller. Jeg ved det ikke.

Husk også at gå en tur ned ad Regent Street. De har den flotteste juleudsmykning, og der ligger nogle meget flotte forretninger.

På Beauchamp Place, som er en sidegade til Knightsbridge og i nærheden af Harrod's, ligger Isabel Christensens butik, hvis I synes at det kunne være sjovt at se.

Uhh...jeg SAVNER London!

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 17-10-06 09:06

Jeg synes iøvrigt at det dér Wescape.com, som du nævner ser helt ok ud.
Jeg har lige prøvet at tjekke jeres afgangsdatoer og se på priser med fly + hotel, og det ser ud til, at I kan komme afsted for ca. 2800 kr pr. mand for 4 overnatninger og fly. Det tror jeg egentlig ikke kan gøres meget billigere.
Ellers kan I tjekke Sterling.dk og se om de har nogle billige flybilletter i jueldagene, men det er nok allerede for sent nu. De billige billetter er nok røget.

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 17-10-06 10:19

Udover at fortælle, at alt er åbent i London den 24., eftersom det er en ganske almindelig arbejdsdag for englænderne, er det nok begrænset hvad jeg kan tilføje.

Dog er man ikke garanteret transport fra lufthavnen, hvis man vælger en chartertur - det blev allerede for en del år siden gjort til en tillægsydelse (dvs. man KAN få det billigere f.eks. fra Stansted end hvis man selv bestiller billetten, men man skal stadig betale ekstra for det).

Derudover vil julen i år (hvis man er ryger) være sidste chance for ikke at føle sig som udstødt - England hopper med på ikke-ryger bølgen snart og vistnok fra 1. januar.

Mht. oplevelser, så er der selvfølgelig altid de udpræget turistede ting som listet ovenfor, men I kan også starte turen med at skaffe "What's On" og "Time Out", hvor der vil fremgå en masse andre ting og oplevelser. Det kan også tit betale sig rent prismæssigt at tage undergrunden et par stop væk fra det ultimative centrum for at shoppe. Oxford Street har Londons højeste husleje og der er kun ét sted at skaffe pengene dertil - priserne!

Rigtig god fornøjelse under alle omstændigheder.

Slambert