/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
hjælp til oversættelse eng. -
Fra : 2100
Vist : 629 gange
50 point
Dato : 16-10-06 19:09

En som kan hjælpe med oversættelse af dette.

This order total allows to add a fee to the order total according to the payment method choosen, and this fee will be shown on the
payment page (important for the customer to see how much he will be charged before choosing). Works fine with COD for example.
A Tax class for this fee can also be defined.

This order_total module has been taken out of contribution 2207 (payment module called contremb, which is the COD but in french)
Why? Because I found the order_total module extremely useful, and it is working with all payment modules, not only the "contremb".
I also translated the module to english (version francaise existe en commentaire dans le module).
All credits to the original author, I have only copy some files and fix it to work with tax classes and Credit Class.
Rigadin (rigadin@osc-help.net)

History:
Original module:
# ------------------------------------------
#
# Written by Edwin Bekaert
# edwin@ednique.com
# adapted by xaglo
# Copyright (C) 2004 Edwin Bekaert & xaglo
#
# Relesed under the GPL license
# ------------------------------------------

29.03.2005 by Rigadin (rigadin@osc-help.net):
- Module ot_fixed_payment_chg.php updated to take tax class according to country and zone of delivery.
Unused function removed from module

- Use of "include_once" instead of "require" in the modifications of payment.php class, to avoid an error when using
Credit Class & Gift Voucher contribution [207].

Be informed when this contribution is updated: http://www.osc-help.net

INSTALLATION:
1) Copy the ot_fixed_payment_chg.php order total module to your shop, at the same location. Do same with the language files.
2) If you have a clean osCommerce 2.2 MS2, you can copy the all the files over the original ones.
3) As you probably don't have a clean osC, here are the modifications to do in 2 files (clean files with only this contribution installed are also provided,
it can be faster to use a comparison program to update your shop):

# go to catalog/includes/classes/payment.php
# REPLACE the function selection() around line 125 with the one below: (or ADD the //added for ot_fixed_payment_chg" lines)
function selection() {
$selection_array = array();
include_once (DIR_WS_MODULES.'order_total/ot_fixed_payment_chg.php'); // added for ot_fixed_payment_chg
$pay_chg = new ot_fixed_payment_chg; // added for ot_fixed_payment_chg
if (is_array($this->modules)) {
reset($this->modules);
while (list(, $value) = each($this->modules)) {
$class = substr($value, 0, strrpos($value, '.'));
if ($GLOBALS[$class]->enabled) {
$selection = $GLOBALS[$class]->selection();
$selection['cost'] = $pay_chg->get_payment_cost($class); // added for ot_fixed_payment_chg
if (is_array($selection)) $selection_array[] = $selection;
}
return $selection_array;
}

# go to catalog/checkout_payment.php
# find this line (around 257)
<td class="main" colspan="3"><b><?php echo $selection[$i]['module']; ?></b></td>

# REPLACE with:
<td class="main" colspan="3"><b>
<?php
echo $selection[$i]['module'];
if ($selection[$i]['cost']){
echo '&nbsp;('.$currencies->format($selection[$i]['cost']).')';
}
?></b></td>

# CAUTION:
# If the taxes aren't calculated as it should...
# when you selected show prices with VAT, the price should include the VAT
# When you don't select it, the price should be without VAT
# do this:
# (their should be 2 occurences now)

# FIND
if (DISPLAY_PRICE_WITH_TAX=="true") {
# REPLACE with
if (DISPLAY_PRICE_WITH_TAX) {

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-06 19:45

Indeværende order_total modul er blevet taget op fra indlæg 2207 ( indbetaling modul alarmeret contremb , hvilke er den OPKRÆVNING men i fransk ) hvor kan det være at Fordi JEG oprette den order_total modul mageløs nyttig , og den er i orden hos al indbetaling moduler , ikke alene men også den contremb ". JEG ligeledes oversat den modul hen til engelsk ( gengivelse francaise eksisterede en kommentar dans le modul ). Al godskrive hen til den selvstændig forfatter , Jeg har bare afskrift noget filer og lave sig hen til operere med skat klasser og Godskrive Lag. Rigadin (rigadin@osc-help.net) historie Selvstændig modul : # # # Skrevet af Edwin Bekaert # edwin@ednique.com # omstillede af xaglo # Copyright C Edwin Bekaert xaglo # # Slippe ind under den GPL licens # 29.03.2005 af Rigadin (rigadin@osc-help.net): Modul ot_fixed_payment_chg.php opdateret hen til holde skat lag i overensstemmelse med landskab og zone i levering. Ubrugt funktion fjernet af modul Hjælp i include_once " istedet for " forlange " i den lempelser i payment.php lag , hen til undgå en fejl hvor benytter Godskrive Lag & Gavekort indlæg [207]. Være indforstået hvor indeværende indlæg er opdateret : http:/www.osc-help.net installation 1) Afskrift den ot_fixed_payment_chg.php opstille hele modul hen til jeres handle hos , den samme placering. Lave samme hos den sprog filer. 2) Selv om du har en ren osCommerce 2.2 MS2, jer kunne afskrift den en hel filer slut den selvstændig ones. 3) Nemlig jer sikkert lad være nyde en ren osC , her ovre er den lempelser hen til lave i 2 filer ( ren filer hos bare indeværende indlæg installeret er ligeledes hvis eller , sig kan hurtigere hen til hjælp en sammenligning plan hen til opdatere jeres butik ): # begive sig til katalog / inkluderer / klasser /payment.php # SKIFTE UD den funktion udvalg () omkring kø 125 hos den sig nedenstående : ( eller SAMMENLÆGGE den tilføjede nemlig ot_fixed_payment_chg " linier ) funktion udvalg () { selection_array = sæt (); include_once (DIR_WS_MODULES.'order_total/ot_fixed_payment_chg.php'); tilføjede nemlig ot_fixed_payment_chg pay_chg = ny ot_fixed_payment_chg ; tilføjede nemlig ot_fixed_payment_chg selv om is_arraythis ($- moduler )) { omsætning ($- moduler ); samtidigt med at ( liste (, $ værdi eachthis ($- moduler )) { $ lag substrvalue strrposvalue ($, '.')); selv om ($ global [$ lag ]- sat i stand til ) { $ udvalg = $ global [$ lag ]- udvalg (); $ udvalg 'cost' pay_chg get_payment_costclass ($); tilføjede nemlig ot_fixed_payment_chg selv om is_arrayselection selection_array [^) = udvalg $; ©) ©) ©) retur selection_array ; ©) # begive sig til katalog /checkout_payment.php # hitte indeværende kø ( omkring 257) td skolekammerat ="" colspan3b=""? php echo $ udvalg [$ jeg 'module' ];? b td # SKIFTE UD hos : td skolekammerat ="" colspan3b=""? php echo $ udvalg [$ jeg 'module' ]; selv om ($ udvalg [$ jeg 'cost' ]){ echo formatselection ($[$ jeg 'cost' ]).''); ©)? b td # Advarsel! : # Selv om den skatter er ikke opgjort nemlig sig burde. # hvor jer udsøgt røbe sig priser hos Merværdiafgift , den pris burde omfatte den Merværdiafgift # Hvor jer lad være sluttet sig , den pris burde savne Merværdiafgift # lave indeværende : # ( deres burde være occurences nu ) # hitte selv om DISPLAY_PRICE_WITH_TAXtrue =="") { # SKIFTE UD hos selv om DISPLAY_PRICE_WITH_TAX ) {

Meget sjovt at se hvad oversætterne er værd....

God fornøjelse

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 16-10-06 19:56

Den oversættelse er en translate som ikke kan bruges til noget. Den er fin til max 5 ord og ikke mere.

Annuller spørgsmålet
Fra : 2100

Dato : 17-10-06 11:28

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål