/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rensning af forsæder
Fra : stig54
Vist : 3522 gange
100 point
Dato : 16-10-06 18:35

jeg har købt en Mazda med stofsæder. Disse er noget nussede, beskidte. Findes der en måde at få dette af på uden at skulle plaske hele sædet til med vand.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-10-06 18:41

Hvis det er normal snavs og ikke olie og den slags, så er det bedste og leje en gulvtæppevasker og give dem en tur med den.
Tæpperens på spray kan også bruges.

Hvis de er meget beskidt kan man bruge rensbenzin MEN husk og prøv et sted det ikke kan ses først.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-10-06 18:45

Hvis det er den slags gulvtæppevasker man bruger til gulvtæpper kan man da ikke sidde på det sæde den første uge eller hva

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-10-06 19:06

Først grundig støvsugning , så vask med sulfosæbe (farveløs) på hårdt opvredet klud og efterfølgende tørring med viskestykker eller køkkenrulle . godt over det hele for at undgå skjolder.
Hvis der er pletter tilbage er det klude med rensebensin, men så lidt at der ikke kommer våde områder og skjolder. det kan være lidt af et arbejde.
De moderne sæder i gode biler er med stof som er slidstærkt, og som ikke tager imod snavs og pletter.

Accepteret svar
Fra : missjosephine

Modtaget 110 point
Dato : 16-10-06 19:12

jeg har selv næsten lige været igang med samme omgang af min nyindkøbte brugte bil.
jeg brugte simpelthen møbelrens på dåse..
først skal der støvsuges godt og derefter sprøjtes midlet på og masseres grundigt ind med en svamp eller blød børste.det står på dåsen.så skal det tørre og derefter igen støvsuges.
man kan også bruge møbel-tæpperens der kan købes billigere hos matas i flydende form...det skalpiskes godt til skum hvorefter dette ligesoom sprayen, gnides ind med børste eller svamp og tørre godt og dereger srøvsuges...
dette har jeg altså gjort og med int resultat..
held og lykke
miss.j

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 22-10-06 18:44

Jeg har lige rengjort sæderne i min bil med "Alaska sæde- og tæpperens". Jeg havde egentlig ikke de store forventninger....men hold da op.......det er helt fantastisk. Det skal bare sprayes på jævnt over det hele, og så skummes op med en våd/fugtig svamp. Så skal det tørre (jeg lod det stå til dagen efter) og så støvsuges grundigt - jeg brugte børstehoved og det kraftigste sug på støvsugeren. Hvis det ikke er tilfredsstillende rent, kan behandlingen bare gentages.

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 22-10-06 19:50

Tak for svaret missjosephine.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-10-06 23:03

jamen selvtak da.
håber du har kunnet bruge mit råd, trods de stavefejl jeg lige ser der er.
hej fra missj.