/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Vise billeder på hjemmeside?
Fra : tbayh
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 16-10-06 17:37

Hvordan laver man små billeder på sin hjemmeside, som så bliver store når man trykker på dem? Jeg vil gerne kunne vise en masse thumb af små billeder, hvor man derefter kan trykke på den man gerne vil se stor.
Jeghar prøvet noget som hedder XnView, men kan slet ikke få det til at fungere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-06 18:02

Det du kan bruge Xnview til er at lave nogle miniaturer af dine billeder som du kan sætte på siden og så kan du lave et link på miniaturen der viser hen til den mappe hvor de store billeder ligger (på serveren).
Det er det simpleste.
Når man ikke kender dine færdigheder og hvad du anvender til at redigere er det svært at komme med smartere løsninger.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 16-10-06 18:04

Du kan næsten ikke gøre noget forkert med dette program:

http://www.programmersheaven.com/download/21336/download.aspx

Det laver en side med alle dine små billeder og linker til de store for dig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-10-06 18:05

Brug f.eks. Irfanwiev, den kan gøre det uden de store problemer.
Der findes også et program der kan generere websider for billeder og laver samtidig en oversigt med tumbernails. http://www.ornj.net/ kan du hente dette program som gør alt det sure arbejde!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-10-06 22:10

Dette program er gratis, og kan det hele og så er det på Dansk.
http://jalbum.net/index.jsp

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-10-06 22:12

Dette kan det samme, også gratis. Husk at dowloade plugins med det samme.
http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 18-10-06 13:12

har prøvet dem alle, men lige nu prøver jeg Jalbum. Men kan ikke se dem på min hjemmeside? Hvad gør jeg galt?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 18-10-06 17:42

Har du også lagt selve billedfilerne op på serveren ? Det skal du også gøre

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-06 18:40

Ja både de sider og billederne skal lægges ud på hjemmesiden.
Du skal også sørge for at billederne ligger på den adresse som siden henviser til (stien til billederne)
Endvidere skal du sørge for at linkene til billedet og billednavnet er 100% ens stavet med store og små bogstaver, ellers går det galt, da hjemmeside servere normalt er en unix server, som skelner mellem store og små bogstaver.
Så gør dig selv den tjeneste, at altid skrive filenavne og links med småt, så slipper du for det bøvl.

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 19-10-06 17:56

Tak for svaret severino, Klojs, disken og jer andre. Ville gerne have givet jer alle point, men sådan er det jo. Nu har jeg fået det til at virke. Havde ikke fået uploaded de originale billeder til serveren, så nu virker det. Tak endnu engang.