/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
mp3afspiller blir ikke fyldt
Fra : WarBitch
Vist : 368 gange
150 point
Dato : 16-10-06 15:48

Jeg har købt en MP3-afspiller med 1 GB, men når jeg fylder filer på den, bliver den kun fyldt ca halvt op, og siger derefter at "filen eller mappen kan ikke oprettes" .. Hvad er problemet, og hvordan løser jeg det? .. Vil ikke betale for 1GB når jeg kun kan bruge 256mb..

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 16-10-06 16:00

.. halvdelen af 1GB er selvfølgelig 512MB.. Tænk dig nu om.. tsk tsk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-06 16:25

Hvilken mp3 afspiller drejer det sig om ?

Er du sikker på der ikke ligger programmer eller andet på den fra ny ?

Hvad siger den når du kobler den til computeren ?

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 16-10-06 16:32

Der ligger en TOM mappe på den.

Det er en omisys digital mp3 player ( http://www.shop4tech.com/item3492.html ) købt fra ComputerMail.

Når den sættes i computeren åbnes drevet bare, som hvis man åbner "denne computer"..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-06 16:45

Ja men hvad siger "drevet" - viser den 1Gb ?

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 16-10-06 16:45

Gå evt. lige ind i mappeindstillinger/folder options og sæt flueben ved "vis skjulte filer og mapper", så skulle du gerne kunne se evt. systemfiler, som din afspiller kræver for at kunne køre. Det er meget normalt, at der ligger et lille program eller en driver for at få maskinen til at fungere - det lyder dog stadig voldsomt, at du kun kan fylde afspilleren halvt op...

To dumme spørgsmål:
1) Du er sikker på, at du ikke kun har modtaget en afspiller med plads til 512 Mb? Det kan jo ske, selvom man har betalt for en større model...
2) Du har ikke kun prøvet med en bestemt fil, når fejlmeldingen kommer? For så kan det f.eks. være fordi din afspiller ikke understøtter wma-format, og den pågældende musikfil er i det format....

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 16-10-06 16:47

Mit drev siger 1GB, så det er ikke dér den ligger.
Den gør det med alle filer, som ikke har "nået" at komme med, har selv afprøvet med andre, men den siger bare "nul putte" til mig

Alle mine filer er mp3..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 13:01

Kan du se den i stifinder ?

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 18-10-06 16:47

ja.. .. ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 17:16

Hvis stifinder også viser der stadig er tom plads på sticken, må der jo være en filantal-begrænsning på den (eller bibliotekbegrænsning)

Der må stå et eller andet i brugsanvisningen....

Den du viser på billedet og den du har købt er da ikke de samme ?????

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 18-10-06 17:31

Er det noget man kan ændre på? (må lige gennemrode skufferne og lede efter en manual) ..

Jo, det er da fuldstændig den samme, så vidt jeg kan se...?

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 18-10-06 17:32

Forresten .. Nej, det kan vist ikke være dét alligevel. Med filantal-begrænsning.. Jeg har prøvet et par gange og slette alt hvad der var på og så starte forfra. Den er stoppet ved 120 filer, 121 filer og 125 filer.. (ikke i den rækkefølge).. Så det må da være noget med størrelsen på filerne?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 18:11

Det kan også være biblioteker/underbiblioteker der er begrænsning på...

Det kan ikke være den samme - omisys mp3-afspiller forhandles ikke i DK.

Er det ikke den NEX Computermail annoncerer med ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 18:13

Den er vel ikke delt i 2 - så du et eller andet sted kan slå om....

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 18-10-06 18:21

Det er omisys.. Jeg må være meget speciel og være den eneste i DK som har den så, for det ér den..!

Der er ingen underbiblioteker.. Der er kun et tomt* drev.. (*Der ligger jo de filer på som den skal bruge) ..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 18:40

Min mp3er har et seperat bibliotek der er beregnet til mic.optagelser så den kan jeg kun fylde ca. 2/3 - er der også det på din...

Kommentar
Fra : WarBitch

Dato : 19-10-06 13:53

Nej, det er der ikke..

Annuller spørgsmålet
Fra : WarBitch

Dato : 19-10-06 14:56

Jeg skrev til computer-mail med problemet.. De svarede at jeg skulle formatere den, og ellers returnere den. Jeg har altså formateret den, og vups.. Problem solved.. Mange tak for de mange forslag og forsøg på hjælp..