/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Polo der taber fart
Fra : mads13772
Vist : 2939 gange
100 point
Dato : 16-10-06 12:52

Hej hej...

Jeg har en polo hit 1,3 fra 85 der her til morgen på vej til arbejde lige pludselig tabte fart. Jeg var igang med en overhaling, men den ville ikke accelerer og da jeg trak ind igen dalede den langsomt i fart. Der er ikke noget at høre på motoren. Den går fint i tomgang. Ingen umiddelbare utætheder nogen steder. Den trækker fint fra 0 - 100, men så er det som om det langsomt derfra (mere end det plejer ...)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-10-06 19:23

Tja du oplyser jo ikke meget om symptomerne.

Jeg gætter på en defekt bensinpumpe som ikke kan følge med bensinforbruget ved høj fart.
Når du starter og accelererer klarer den sig med reservoiret i karburatoren.

Men det kan være så meget andet.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 17-10-06 00:01

du skal sikre dig, at udluftningen i tankdækslet ikke er ved, at stoppe til.
Min søn havde Polo som din. Benzinpumpen på hans var så god, at den sugede en bule i tanken, før han opdagede fejlen, men hvis din er lidt mere slidt, mener jeg, at det vil give de symptomer du beskriver.

Kommentar
Fra : mads13772

Dato : 17-10-06 07:24

Tak for jeres svar... Jeg har skiftet benzinpumpen for ca. en måned siden, men vil ikke udelukke at det er den der giver problemet. Her til morgen lavede bilen samme nummer igen. omkring de 110 - 120 km/h begyndte den at tabe fart og der var intet at gøre. At træde på speederen hjalp ingenting. Jeg holdte ind til siden slukkede bilen startede den igen og kunne derefter køre videre. Dog havde den stadig nogle problemer med trækkraften når jeg skal opad bakke. Den kan ikke holde hastigheden op ad bakke....

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-10-06 05:40

næste gang den gør det, så prøv at åbne tankdækslet, kan du høre et sug, har du fundet fejlen

Kommentar
Fra : mads13772

Dato : 18-10-06 09:50

Jeg har ikke prøvet det med benzindækslet endnu. Vil prøve det i morgen hvis den gør det igen. Jeg har dog en fornemmelse af at det muligvis kan være en utæthed i topstykket, da der ikke er så meget tryk i systemet. Når jeg drejer på låget til kølevæskebeholderen virker det ikke som om trykket er ret stort, på trods af jeg har kørt en tur på 40 km. Jeg har fået skiftet toppakningen for godt en måned siden. Bilen står dog godt nok i tomgang, og har heller ikke problemer med at trække fra 0 - 80, 100 stykker. Det er fra de 100 det giver problemer. Problemet opstår når bilen har kørt et stykke tid, hvilket godt kunne pege i retningen af en utæthed, da der jo sker udvidninger i metallet når bilen bliver varmere. Temperaturen er helt normal, den stiger ikke..... men jeg vil da lige prøve at tjekke benzindækslet.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-10-06 23:14

Hvis ikke den ryger hvidt eller, bruger vand/kølervæske, er der ingen fejl der, og ellers er det nok snarere en svag fjeder i kølerdækslet eller en utæt slange.

Kommentar
Fra : mads13772

Dato : 19-10-06 07:14

så håber jeg problmet er løst. Jeg fyldte en liter kaburatorvæske på i går, og siden har jeg ikke haft nogle problemer, med at den har tabt fart. Så nu krydser jeg fingre for at det bliver ved med at virke . Men indtil videre skal i have tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : klamtango

Dato : 12-11-06 08:00

det lyder som benzin filter som er stoppe prøv det

klamtango

Annuller spørgsmålet
Fra : mads13772

Dato : 11-01-07 07:16

Problmet skulle løses med noget karburatorsprit .