/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvor meget må kan clocke?
Fra : Steffansteffan
Vist : 384 gange
40 point
Dato : 31-12-02 17:49

Jeg har et problem. Jeg vil gerne have overClocket mit Grafikkort. Men jeg har hørt at det er farligt at gøre det.

Og hvis det er farlig hvad er det så farligt for, og kan det ikke bare klares med en bedre køler?

og hvor meget kan jeg overClocke mit grafikkort uden at der sker noget?

Informationer:
AMD Athlon
1000 MHZ
512 MB Ram
En "Thermal Master" køler
Et Point Of View Geforce4 Ti4200Xp Turbo Tv-out 128 Mb Grafikkort.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 50 point
Dato : 31-12-02 18:39

måske skal du nok have en bedre køler,og denne her er lydløs computeren fryser ikke p.g.a varme,og ikke mindst det kan tåle overclocen:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693
dette her kan du ikke bruge ,men lak marke til at det anbefales ikke at overclocke
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=692
om det er farligt - der er en riceko ved alt,men her en erfaring fra en nyhedsgruppe:
Hvis kortet får for meget, låser hele systemet og du skal start op forfra - du kan bede GeForce TweakUtility *som jeg går ud fra, du bruger* om ikke at anvende de nye indstillinger...
De første 10% ekstra skulle ikke volde problemer, så giv bare kortet det - men ellers skal du gå fremefter med trin á 5Mhz og køre 3dmark2001 mellem hvert trin og kig efter grafikfejl! De viser sig som regel før systemet går i baglås! Når der begynder at opstå fejl, clocker du kortet 10Mhz ned og begynder at bevæge dig frem igen, blot med 2Mhz spring...
Det lyder lidt besværligt, og måske kan du også nøjes med at hoppe 5Mhz tilbage og gå frem med 1Mhz ad gangen, men jeg vil anbefale førstnænvte metode!

Du brænder det nok ikke af, så bare rolig! Det sker først, hvis du går alt for højt op (f.eks. 270Mhz@540Mhz

- men stefan>men af hvilke producent afgør hvor meget du kan clocke...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-01-03 11:37

min score i 3dmark røg fra 7100-7450 ved at overclokke grafikkort ca 15 %

Kommentar
Fra : technet

Dato : 01-01-03 13:42

kig grundig på denne side også diverse links
http://www.xhw.dk/?menu=download&fgid=6

Godkendelse af svar
Fra : Steffansteffan