/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ram og win 2000
Fra : frederikshavn
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 14-10-06 23:48

Hej
min nabo har lige købt en gammel maskine med en pentium 2 450mhz,og 2x256 md sd ram,men hans problem er at når han sætter alle rammene i,kører den af h...... til, så ville lige spørge hvad det optimale antal ram er til win 2000sp4

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-10-06 23:57

2 x 256 burde være ideelt
er de af samme type ?
har du testet dem for defekte sektorer ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-10-06 00:22

Jeg har 1 gb RAM på min Windows 2000 og den kan køre med mere så det er ikke der problemet ligger.
Bundkortet kan være begrænsningen da mange ældre bundkort ikke kan trække hvilken som helst kombination.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 15-10-06 01:34

visse ældre modeller tåler ganske enkelt ikke mere en max det dobbelte af hvad der var af ram fra starten - andre kan tåle en del mere

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 15-10-06 05:01

Hej frederikshavn

http://www.microsoft.com/windows2000/professional/evaluation/sysreqs

hvis du ikke er sikker på at RAM der er defekt så kan du

- Hent http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip
- ud pak filen
- åben dit brænder program, skriv image til CD
- indsæt Cd’en
- genstart
-> nu kommer der en (DOS) vindue frem kør lad den køre nogle timer
- du han ud fra dette konkludere hvad problemet er.

>> DS

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 17-10-06 12:29

Tak for svaret miritdk.det var boardet som var for gammelt til at køre med 3x256mb ram

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-10-06 12:42

Jeg måber!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-10-06 18:36

tjah nogen af de ældre maskiner - især oem maskiner - har det med at være genstridige

BjarneD hvad måber du over ??????