/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
XP - og high-security Web browser
Fra : lytten
Vist : 425 gange
40 point
Dato : 31-12-02 17:22

Hej - har netop fået installeret xp, og har nu problemer med at komme ind på en
extranet side som jeg plejer at bruge.
Jeg får beskeden om at jeg til det brug skal anvende en high-security Web browser...... hvordan kommer jeg videre

godt nytår

Accepteret svar
Fra : benkvist

Modtaget 40 point
Dato : 01-01-03 09:53

Hejsa Lytten

Også godt nytår til dig.

Spørgsmålet er om ikke bare du skal have opgraderet den Internet Explorer der som standard installeres sammen med XP. Det du skal bruge er en 128-bits krypteringsgrad, som du ganske gratis kan opdatere til. Brug blot menupunktet Windows Update i menupunktet Funktioner. En opgradering du under alle omstændigheder bør foretage.

Her vil du også kunne få opgraderet din Windows XP - med de patches med mere der er lavet til systemet, for bl.a. at lukke diverse sikkerhedshuller.

m.v.h.
BenKvist

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-01-03 15:19

Du skal ændre dine sikkerhedsindstillinger inde i funktioner -> internetindstillinger -> sikkerhed -> klikke på ikonet internet og derefter på knappen brugerdefineret niveau.
Og fortæl så hvad der står der for det har INTET med en opdatering af browseren at gøre.
Du har mulighed for at afvise et formodet svar, som du ikke finder brugbart og sætte en kommentar som svar.

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 01-01-03 21:48

Tja... Nu ved jeg ikke om ZONKER ikke kan læse, eller om ZONKER bare TROR han har svaret på alt......
Men der står jo at man skal bruge en "high-security Web browser" og det er ikke en indstilling man foretager i browseren, men en opgradering der skal til.
Men som man har kunnet se tidligere, så bruger Zonker en pokkers masse tid på at nedgøre andre og deres svar... Så her på Kandu er det åbentbart "ZONKER ALENE VIDE"..... men i dette tilfælde er Zonker ude at sk...

Højsikkerhedsbrowsere er browsere der understøtter minimum 128 bits kryptering... Visse websteder (herunder flere bankesr web-banker) afviser simpelthen browsere der ikke opfylder dette krav.

Men OK, zonker fortsætter hvor han (hun???) slap sidste år... Se de hug ha(u)n fik for at komme med links til "humoristiske" filer - vel at mærke eksekverbare (.exe) filer..., der er flere der er ved at være lidt trætte af egenrådigheden.

Du kan se IE's krypterings niveau i HJÆLP - Om Internet Explorer. Alle - også MS anbefaler at der opgraderes - måske alle på nær Zonker, som forveksler "pærer" med "radisser".

Det du indstiller i de indstillinger ZONKER angiver har INTET med "high-security Web browsere" at gøre, men er gennerelt blot indstillinger der angiver hvorledes browseren skal beskytte dine personlige oplysninger, acceptere cookies og afvikling af ActiveX og andre scripts og udvidelser (med eller uden din viden) med mere. Det kan du også direkte se ud af indstillingerne.

Men jeg kan da kun tilslutte mig at man afviser svar der ikke "dur til noget"...Zoonker. Jeg gik på et tidspunkt i klasse med én der var lige så klog som dig, lige til han skulle til eksamen.....

Inden man svare på et spørgsmål skal man nok læse det. At forveksle "Sikkerhedsindstillinger" med en HIGH-Security browser er måske en almindelig fejl, men en så "klog" som Zonker skulle måske nok vide bedre.

W3C, og også Microsoft definere en high-security Web browser som en browser der mindst har et krypteringsniveau på 128 bit. Sorry.

Ja nu har jeg brokket mig - og det kun fordi ZONKER aldrig selv holder sig tilbage... - oget jeg normalt aldrig gør. ØV

Under alle omstændigheder vil en opgradering af browseren ikke skade sikkerhedsniveauet, hvilket en forkert indstilling i ZONKERS forslag kan gøre. Vel at mærke sikkerheden på DIN computer. !!!!