/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
ødelagt chip
Fra : chicapigen
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 14-10-06 22:47

hejsa

jeg har en kollega som har et canon digital kamera, nu har hun tager en masse billeder og da hun skal se billederne, virker chippen/ kortet ikke. kan det være gået i stykker så alle hendes billeder er gåer tabt eller er der et sted hvor hun kan få sådan en chipkort lavet uden billederne er væk??

mange hilsner fra chicapigen

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 14-10-06 23:01

Nej er kortet gået i stykker er det lige til at kassere, det kan ikke laves desværre.

Hilsen
Boxerpige

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 14-10-06 23:02

Señorita Chica!
Der er som regel en mulighed for at fravriste chippen de billeder som ligger på den.
Hvad slags chip er det?
Kan billederne ses på kameraet?
Hvad siger den hvis de læses fra PC'en?

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 14-10-06 23:06

hej severino

uha nu spørger du om noget jeg ikke lige ved men jeg skal spørge hende imorgen om det du har spurgt om så vil jeg selvfølgelig vende tilbage

tak for jeres svar

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-10-06 23:27

Hola Chica bonita!
OK! Jeg går ud fra at det er et løst chipkort, som SD, CF og alle de andre korttyper.
Hvis det ikke har lidt fysisk overlast, så er chancerne gode. Jeg ved at der er andre der lige har et link til nogle af de udemærkede programmer, så de må frem på banen.
Har du søgt i kandu's register om lignende hændelser, for dette problem har været oppe og vende flere gange.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-10-06 09:14

Hvis hun på kameraets skærm kan gennemse de billeder der er taget, fejler kortet ingenting.
Så er der enten fejl i kameraet eller hun har selv lavet en fejl

Få lige at vide hvilken Canonmodel det drejer sig om.

Hvis hun kan se billederne på kameraet, kan det være det program der bruges til overførsel til computeren der er noget galt med.

Slettede kort, eller hvor man af andre årsager ikke kan hente billederne, plejer at kunne reddes med det her lille program:
PC Inspector smart recovery.

http://www.digitalfotoonline.dk/show.asp?ID=375

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 09-01-07 20:06

Tak for svaret severino.

jeg opdagede lige jeg havde et par ubesvarede spørgsmål liggende ,så det måtte jeg lige få ryddet op i så derfor får du lige lidt point for hjælpen.

venlig hilsen chicapigen