/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Radiograf
Fra : jes-a
Vist : 2592 gange
20 point
Dato : 14-10-06 14:56

Hej

Jeg er blevet interesseret i radiografuddannelsen, men ved ikke hvor meget den egentlig kræver. Det ville hjælpe mmig en del at vide hvilke bøger der undervises i, så jeg kan se om det er noget jeg kan klare. Det vil også kunne sige mig hvor meget der er af udgifter til bøger.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-10-06 16:31

Du kan læse om uddannelsen her http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-radiograf

Men hvad du skal bruge af bøger, det får du først at vide, når uddannelsen starter.

Lærerne har jo forskellige bøger, som bliver anvendt til studiet, så du skal vente med at købe bøger, til du ved noget nærmere.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 14-10-06 19:11

Mht priser til materialer, så prøv at kontakte lærestedet og spørg i hvilket interval du skal regne med at ofre.

Kommentar
Fra : assies

Dato : 30-12-06 01:12

Hvis du stadig er interesseret så vil jeg gerne mail dig min pensum liste.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 30-12-06 11:03

Ja tak, du må meget gerne sende mig en pensumliste. Er der forresten mange timers hjemmearbejde eller er det overkommeligt?

Accepteret svar
Fra : assies

Modtaget 20 point
Dato : 30-12-06 17:55

anatomi og fysiologi 1+2 af skanning og voldum

radiologic science for techonologists af bushhong

sygeplejebogen 1 af mekke, tone og pedersen

sygepleje 3 praksis og udvikling af ramhøj

klinisk mikrobiologi infektioner og immunologi af Ericson

kommunikasjon i relasjoner af eide

sociologi og socialt arbejde i dk af Ejrnæs

basisbog i medicin og kirurgi af Schrøder

thorax, basal og klinisk radiologi

bevægeapparatet basal og klinisk radiologi

anatomisk billedordbog af feneis

Det er bøger til 1. sem. Der er nogle af dem der med fordel kan lånes på biblioteket, bl.a sociologi bogen og mikrobiologibogen og kommunikationsbogen. De andre har du brug for eje.
Der er meget hjemmearbejde. Men med en god læsegruppe er det overkommeligt. Der en særligt i anatomi og fysiologi RIGTIG MEGET der skal læres udenad.

Bare spørg igen hvis der er andet du vil vide.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 30-12-06 18:13

Det er jo super at det lige netop er fysiology og anatomi som kræver mest, for det er også dem jeg er mest interesseret i. Jeg har hørt de andre semestre er endnu sværere, og det tager lidt lysten fra mig. Men tak for oplysningen.

Godkendelse af svar
Fra : jes-a

Dato : 30-12-06 18:13

Tak for svaret assies.