/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Backup
Fra : tomsen2004
Vist : 551 gange
300 point
Dato : 14-10-06 09:18

Jeg har prøvet at miste alle mine private dokumenter og vil nu gerne have taget en daglig backup.
Jeg har købt en ekstern harddisk til formålet, og vil gerne have pc en til at tage backuppen dagligt.
Det skal helst virke automatisk.

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 310 point
Dato : 14-10-06 09:48

Hvis du kører f.eks. Windows XP er der jo et udemærket sikkerhedskopieringsprogram:

Citat
Oversigt over sikkerhedskopiering Programmet Sikkerhedskopiering er beregnet til at forhindre tab af data på grund af eventuelt svigt i systemhardware eller lagermedie. Ved at bruge sikkerhedskopieringsprogrammet kan du f.eks. oprette en kopi af dataene på harddisken og derefter gemme dem på en anden lagringsenhed. Mediet til sikkerhedskopieringen kan være et logisk drev f.eks. din harddisk eller en separat lagringsenhed, f.eks. en udskiftelig disk eller et helt bibliotek af diske eller bånd, der er organiseret i en mediegruppe og styres af en robotstyret medieudskiftningsmekanisme. Hvis de oprindelige data på harddisken ved en fejltagelse slettes, overskrives eller bliver utilgængelige på grund af en harddiskfejl, kan du let gendanne dataene fra sikkerhedskopien.

Sikkerhedskopiering opretter en skyggekopi af diskenheden med dine data for at danne en nøjagtig kopi af indholdet på din harddisk på et bestemt tidspunkt, inklusive eventuelle åbne filer eller filer, der bruges af systemet. Brugerne kan fortsat have adgang til systemet, mens sikkerhedskopieringen kører, uden at risikere tab af data.

Yderligere oplysninger om øjebliksbilleder af diskenheder finder du i Oversigt over skyggekopi af diskenhed.

Med sikkerhedskopieringsprogrammet kan du:

Arkivere valgte filer og mapper på harddisken.
Gendanne de arkiverede filer og mapper på harddisken eller på en anden disk, du har adgang til.
Bruge Automatiseret systemgenoprettelse til at gemme og genoprette alle de systemfiler og konfigurationsindstillinger, der er nødvendige for at genoprette systemet efter en systemfejl.
Tage en kopi af eventuelle Fjernlagringsdata og eventuelle data, der er gemt i tilsluttede drev.
Tage en kopi af computerens systemtilstand, hvilket omfatter systemfilerne, registreringsdatabasen, komponenttjenester, databasen Active Directory og databasen Certifikattjenester.
Tage en kopi af computerens systempartition, startpartition og de filer, der er nødvendige for at starte systemet i tilfælde af en computer- eller netværksfejl.
Planlægge regelmæssige sikkerhedskopieringer for at holde de arkiverede data opdateret.
Du kan bruge Sikkerhedskopiering til at sikkerhedskopiere og gendanne data på diskenheder af typen FAT (File Allocation Table) eller NTFS-filsystemet. Hvis du imidlertid har sikkerhedskopieret data fra en NTFS-diskenhed under Windows XP, anbefales det, at du gendanner dem til en NTFS-disk under Windows XP. Hvis du ikke gør dette, kan du miste data såvel som fil- og mappefunktioner, f.eks. tilladelse, EFS-indstillinger (Encrypting File System), diskkvotaoplysninger, oplysninger om tilsluttede drev samt oplysninger om Fjernlagring.

Bemærk!

Sikkerhedskopiering udfører enkle mediehåndteringsfunktioner, f.eks. formatering. Mere komplicerede opgaver, som f.eks. at påsætte eller aftage et bånd eller en disk, udføres af en tjeneste, der kaldes Flytbare lagermedier. Yderligere oplysninger om Flytbare lagermedier finder du i Oversigt over Flytbare lagermedier.

IAH

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-10-06 22:21

Jeg bruger den her. Meget nem, og den kører automatisk http://free-backup.info/back2zip.html

Til mail bruger jeg denne. Også meget nem at sætte op http://www.picobackup.com/pboe/index.html

Godkendelse af svar
Fra : tomsen2004

Dato : 15-10-06 17:22

Tak for svaret iah.
Jeg havde forgæves søgt efter "backup" i XP og var ikke klar over at det var ordet "sikkerhedskopiering der var søgenavnet."
Tak Tak Tak

Kommentar
Fra : iah

Dato : 15-10-06 19:54

Glad for at kunne hjælpe...

IAH