/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lydstyrkeprogram er forsvundet
Fra : Otnob
Vist : 807 gange
200 point
Dato : 13-10-06 23:57

På en eller anden måde er mit lydstyrkeprogram forsvundet og et forsøg på systemgendannelse har ikke hjulpet.
I kontrolpanelet under lyde får jeg en melding om at lydstyrkeprogrammet ikke er installeret og at jeg skal bruge Tilføj/fjern programmer, men det findes ikke der og heller ikke under Tiføj/fjern Windows komponenter.

Har prøvet at sætte Windows XP Cd'en i, men heller ikke her kan jeg finde det lille nyttige program.

Håber at nogen har en god ide.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-10-06 00:13

Hvis du har et nyere Windowssystem så prøv at se under start , programmer , tilbehør , underholding . Der finder du nok lydstyrke , og kan mærke det af så du igen finder et link under skrivebordet.
Tingene kan hedde lidt forskelligt efter hvilken win version man har.
hvis du har et Mac styresystem, eller noget helt andet, må du få en anden til at hjælpe.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 14-10-06 00:26

hej transor. Mit styresystem er Windows XP og programmet findes ikke på min disk, det er jo det program med det karakteristiske lille gule højtaler ikon. Jeg har selvfølgelig også søgt efter programmet på hele systemet. Jeg husker i tidligere styresystemer f.eks. 98 at det lå under tilbehør/underholdning og at det også kunne findes på recoverydisken.
Dog må man formode at det må ligge et eller andet sted på Windows CD'en. Men hvor?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-06 01:05

Er du sikker på at lydstyrke ikke er på computeren ? Måske er det genvejen som ikke fungerer, programmet er i : C:\WINDOWS\system32 og hedder sndvol32, derfra kan du oprette en ny genvej

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-10-06 04:23

Programmet er ikke bare forsvundet af sig selv. DU har lavet noget lort, selv om du ikke kan huske det. Geninstaller din Windows CD eller gå tilbage til et System-gendannelses-punkt. Hvis din Window er ret ny findes der helt automatisk et gendannelsespunkt. Du ved det ikke, men det der.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-06 09:45

Programmet hedder ganske rigtigt: sndvol32.exe og ligger som o.v.n. skriver i C:\WINDOWS\system32.

Jeg kan sjovt nok heller ikke længere finde programmet i Tilføj/fjern programmer -> Tilføj/fjern Windows komponenter -> Tilbehør og funktioner-> Tilbehør -> [Detaljer...]

Højst mystisk

Det må være ændret under en eller anden opdatering fra Microsoft?

Der kan imidlertid ske det at det lille højttaler ikon forsvinder fra systembakken og ikke kan geninstalleres dér umiddelbart. Det er et kendt problem og kan løses således:

http://www.michna.com/kb/WxSystray.htm

Da jeg havde problemet selv. Løste jeg det ved at køre denne *.reg fil:

http://www.michna.com/kb/tools/systray.reg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 14-10-06 12:09

"MOLOKYLE" Jeg kørte den reg. fil du angav en link på, som der i øvrigt kom en meddelelse og en advarsel fra Microsoft om, at den var ukendt. Jeg kørte den alligevel og fik meddelelse om at den var lagt ind.

Jeg har nu set om der ligger et program som hedder sndvol32.exe i C:\WINDOWS\system32 og det gør der ikke, i det hele taget synes jeg ikke jeg kan se nogle exe. filer overhovedet på det sted men kun et hav af dll. filer.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 14-10-06 13:28

Når jeg lægger Windows XP CD-ROM i kan jeg under en mappe der hedder enten I386 eller 1386 finde 3 filer der hedder sndvol.exe på 55.1 KB og en der hedder sndvol.ch på 9.08 KB og endelig en der hedder sndvol.hl på 1.25 KB.
Mappen System 32 befinder sig også her, men ovennævnte filer ligger altså ikke i denne mappe.
En forklaring på dette kræver nok et medlem med en del avanceret viden.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 14-10-06 14:06

Du har på en eller andet måde fået ryddet for grundig op, har selv prøvet det, der er mulighed for at reparere din instalation, sæt Windows CDen i og vælg Ny instalation, længere fremme bliver du spurgt om du vil formatere eller reparere, vælg reparer, du skal bruge din Windows kode da det jo er en ny instalation, derefter skal du igang med at opdatere, da det er Windows som den var da du købte den, der bliver instaleret

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 14-10-06 17:48

Hej o.v.n.

Jeg tror dit råd og anvisning er rigtig, men jeg vil lige overveje om jeg vil udføre denne handling.
Der findes på min Computer et program som hedder 3D Audio Configuration hvor jeg kan foretage en del indstillinger, men lydstyrkeprogrammet var dejligt hurtigt også til at afkorte lydfiler med samt komprimere dem. Dette kan jeg også gøre i f.eks. Audacity men det er for mig lidt tungere at arbejde med.
Så det ender nok med at jeg følger din anvisning.

Tak også til molokyle.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 14-10-06 17:51

Hej o.v.n.

Jeg tror dit råd og anvisning er rigtig, men jeg vil lige overveje om jeg vil udføre denne handling.
Der findes på min Computer et program som hedder 3D Audio Configuration hvor jeg kan foretage en del indstillinger, men lydstyrkeprogrammet var dejligt hurtigt også til at afkorte lydfiler med samt komprimere dem. Dette kan jeg også gøre i f.eks. Audacity men det er for mig lidt tungere at arbejde med.
Så det ender nok med at jeg følger din anvisning.

Tak også til molokyle.

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 14-10-06 17:52

Tak for svaret o.v.n..