/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 206 rasler
Fra : longfors
Vist : 991 gange
20 point
Dato : 31-12-02 16:23

Hvorfor rasler min Peugeot 206 XS. Det lyder som om det kommer fra Fjedrene på de foreste hjul.
Jeg har prøvet at kigge på undervognen og har forsøgt at fremprovokerer raslelydene - men uden held.
Er der eventuelt andre der også har oplevet noget lignende.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-12-02 16:44

"longfors" skrev d. 31-12-02 16:23 dette indlæg :
> Hvorfor rasler min Peugeot 206 XS. Det lyder som om det kommer fra
> Fjedrene på de foreste hjul.
> Jeg har prøvet at kigge på undervognen og har forsøgt at
fremprovokerer
> raslelydene - men uden held.
> Er der eventuelt andre der også har oplevet noget lignende.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Det er stablisatorforbindelsesarmene (kødben) der er slidte.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-12-02 19:48

"longfors" <longfors.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
newsiQ9.19829$Hl6.2174395@news010.worldonline.dk...
> Hvorfor rasler min Peugeot 206 XS. Det lyder som om det kommer fra
> Fjedrene på de foreste hjul.
> Jeg har prøvet at kigge på undervognen og har forsøgt at fremprovokerer
> raslelydene - men uden held.
> Er der eventuelt andre der også har oplevet noget lignende.
>

Jep... tror aldrig jeg har prøvet en peugeot der ikke rasler ... skal de
ikke det ? :))

Nytårs hilsen fra

Lars Bisgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-01-03 15:16

"longfors" <longfors.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
newsiQ9.19829$Hl6.2174395@news010.worldonline.dk...
> Hvorfor rasler min Peugeot 206 XS. Det lyder som om det kommer fra
> Fjedrene på de foreste hjul.
> Jeg har prøvet at kigge på undervognen og har forsøgt at fremprovokerer
> raslelydene - men uden held.
> Er der eventuelt andre der også har oplevet noget lignende.

Kan det være en knækket fjeder, så der ligger en stump og rasler i
fjederskålen. Er set før på Opel.

MVH Niels

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 02-01-03 00:37

> Hvorfor rasler min Peugeot 206 XS. Det lyder som om det kommer fra
> Fjedrene på de foreste hjul.
> Jeg har prøvet at kigge på undervognen og har forsøgt at fremprovokerer
> raslelydene - men uden held.
> Er der eventuelt andre der også har oplevet noget lignende.

Jeg har været udsat for det samme i en Peugeot 306 under en tur til Frankrig
i sommerferien. Det var især når man kørte over bump med en speciel
hastighed det skete. De franske bjergveje var perfekte til at få det til at
rasle. Jeg opdagede raslelyden fordi jeg kørte med vinduerne nede i den hede
franske sommer.

Efterfølgende tog jeg kontakt til Peugeot værkstedet hvor bilen er købt. De
vidste med det samme hvad der var galt. Det er en eller anden smart bærearm
der blot skulle efterspændes - det havde de vist prøvet nogle gange

Efter dette lille indgreb uden beregning er raslelyden nu væk. Så er der kun
raslelydene fra instrumentbordet, plastik panelet ved radioen osv osv

Sådan er det med de billige Peugeoter - men de kører sgu godt! Jeg håber du
får løst problemet..

MVH EjS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-03 13:32

"longfors" <longfors.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
newsiQ9.19829$Hl6.2174395@news010.worldonline.dk...

> Er der eventuelt andre der også har oplevet noget lignende.

Det har ejeren af samme model på min gade.. han har en rød en af slagsen,
hvor der i bagruden står "find 206 millioner fejl".

Han er nok IKKE glad for sin bil ;)

--
Anders Møller
Punto 16v m. roots/xenon ;)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-03 15:13

On Thu, 2 Jan 2003 13:32:11 +0100, "Anders Møller" <punto@jubiimail.dk>
wrote:

>
>"longfors" <longfors.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>newsiQ9.19829$Hl6.2174395@news010.worldonline.dk...
>
>> Er der eventuelt andre der også har oplevet noget lignende.
>
>Det har ejeren af samme model på min gade.. han har en rød en af slagsen,
>hvor der i bagruden står "find 206 millioner fejl".
>
>Han er nok IKKE glad for sin bil ;)

Så vidt jeg husker, var det oxo en Peugeot-ejer, der "opfandt"
hjemmesidebegreberne www.L****BIL.dk

Mener det var en 806 han havde....

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj
(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Godkendelse af svar
Fra : longfors

Dato : 02-01-03 18:50

Tak for svaret EjS.