/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
VorMaaskeSidsteMiniPudel
Fra : svendgiversen
Vist : 2256 gange
500 point
Dato : 13-10-06 21:01

Vor første hund fik vi som hvalp fra nære venner, hvis hund fik hvalpe;
så fik den også hvalpe og vi beholdt den ene...

Da de døde, købte vi efter et (tomt) år uden hund to nye også sorte mini pudler,
som nu også er døde. Og vi er i inde i en ny (tom) periode; med alvorlige overvejelser...

For det første er det hver gang jo svært at skulle få sin hund aflivet, når den ikke kan mere,
for det andet er man jo meget bundet af af at have hund (hunde).

Når vi tidligere havde to af gangen var det fordi de skulle underholde hinanden,
mens vi var på arbejde; det kan vi fortælle mange historier om...

Nu arbejder min kone ikke mere, og vi overvejer højest en ny hund, men...
Hvem lever længst, vi eller hunden, vi er begge først i 60 erne...
(de små sorte mini pudler, vi plejer at have, bliver jo 13-17 år gamle)

Og når vi ikke kan klare at holde huset mere, og skal flytte i lejlighed,
hvor skal hunden så lege/luftes...

Og når vi skal på pensionist (golf) rejse...

Hvad skal vi gøre?
Svend, der næste år stopper med at arbejde...

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 13-10-06 21:34

Mine forældre er pt. på hund nr. 3 (anskaffet da min far var ca. 69) og har da været igennem de samme diskussioner med sig selv, som I har. Men - det at have hund var blevet for integreret del af deres liv til at undvære, fordi de måske ville dø før hunden, så de valgte at tage chancen.

For dem betyder det udover selskab og hygge ved at have hund også, at de får motion (som I dog øjensynlig får via golf) og får hilst på en masse mennesker, når de går ture. De rejser også en del og har så lavet en aftale med et ægtepar i nærheden, som har valgt ikke at få flere hunde, om at de passer den i ferierne - og det er en løsning, alle vinder på.

Mit råd til jer er: Lad være med at lade jeres alder (og først i 60'erne er trods alt ikke en høj alder) og eventuelle fremtidige rejseaktivitet være det afgørende. Hvis I har svært ved at leve uden hund i dagligdagen, så vælg en hund og find løsning på pasningen henad vejen.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-10-06 21:35

Det var dog nogle uhyggelige overvejelser----
Har i lyst til hund igen, så på med vanten--det er lidt tidligt at spekulere på hvem der lever længst.
Hvis i flytter i lejlighed, kan i altid finde et sted at lufte hunden, den kræver jo ikke 60 ha.
Ved rejser må venner-familie eller hundepension tage over.
Har i lysten, så lad ikke de negative tanker komme i vejen--livet er herligt--og langt.
God fornøjelse
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-10-06 21:44

åja... Dertil kommer jeg osse næste gang...

Jeg vil helst have store hunde, så jeg har et dobbelt problem...

Men I kan sagtens blive gamle sammen med en kvik lille hvalp. Selv om den skulle blive rigtig gammel, så vil den jo blive mindre aktiv med alderen. Den kan sagtens trives med én eller to pensionister..
Vi kan jo ikke leve vores liv efter at vi MÅSKE bliver ramt af sygdom i morgen...

Problemet med ferier har I vel altid haft. Enten må I tage hunden med, eller osse må I fra ung alder vænne den til at blive passet af andre. Jeg kan ikke forestille mig, at det skulle være SÅ svært at finde reserveforældre til sådan en charmerende lille trold..

Men en hund KRÆVER jo meget. Så det vigtigste spørgsmål er jo nok, om I GIDER og om I har LYST til at få hund igen?

Hvis lysten er der, så må I bare i gang med at lede.

Ang. bolig... JEG bor i lejlighed. Lille, ja. Men med have og hundetilladelse. Sådan er det da heldigvis mange steder i dag.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-10-06 23:17

Tak alle sammen,
det er min kone, der ikke vil have hund igen, men iderst inde vil hun gerne...

Vi kommer tilbage i morgen med hvor/hvordan vi finder den rigtige nye hvalp?
Godnat Svend

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 14-10-06 00:12

I kunne jo også overveje en lidt ældre hund, der er så mange der trænger til et nyt og kærligt hjem. Det er ikke så svært at få dem til at falde til.

Selv overtog jeg en hund på 6 år, og efter en tilpasningsperiode på en måneds tid faldt hun til. Og hun blev jordens dejligste hund, som først forlod denne verden da hun var 14 år. Vi har aldrig et øjeblik fortrudt at vi tog hende til os. Og det store pluds var at vi slap for alt hvalpevrøvlet

Mvh jspi

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 14-10-06 08:45

Hej.
Jeg syntes faktisk i skal anskaffe to hunde, dels har i altid haft to og de har meget glæde af hinanden også selv om i er mere hjemme ved dem nu. Men skal de ud og passes har de hinanden , og tager i dem med på ferie kan de også nemmere være ene når de er to i fremme omgivelser. Så på med vanten og find lige det i ønsker.
Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-10-06 10:41

Som min kone siger: Ulempen ved at have hunde er, at man ved, at man skal sige farvel på et tidspunkt - og det er lige traumatisk/sørgeligt hver gang. Ulempen opvejes dog rigeligt over den (forhåbentligt) årrække. man har med disse vidunderlige væsener.

"Lev livet mens du gør det"

Altså skal du naturligvis have ny hund.

Også vi er kommet lidt op i alderen, men har sikret os, at der er mennesker, vi har tillid til, der kan overtage vore hunde, hvis det skulle blive aktuelt.

På rejser af længere varighed tager vi altid vore hunde med, hvor "bøvlet" det end er.
Ved rejser af kortere varighed har vi heldigvis en rigtig god hundepension i nærheden.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-10-06 14:51

Vi vil nok købe en ny hund, en hvalp,
(og kun én denne gang).
Med mindre vi kender de føste hunde ejere,
og ved hvordan den har haft det, og hvordan den er opdraget...

Vore sidste hunde "Chip" og "Chap" som vi var meget glade for, hed i virkeligheden:
"My Little Friend" og "Kamelie Damen".

De er købt i en Kennel syd for Skanderborg og mærkeligt nok foreslog min kone,
der ikke vil have flere hunde, under vor sidste tur på motorvejen syd for Århus,
at vi kørte forbi der, ad gammel Horsensvej...

Men det ældre ægtepar, der havde kennelen der for 13-14 år siden, boede der ikke mere;
kun en hundetegnig på El-måleren afslørede, at der havde levet pudler der...

Er der nogen der har købt sorte mini pudler på gammel Horsensvej?
og måske har en nieces niece til salg?
Det kune jo være sjovt at få en fra samme rare familie...

Ellers er pudler vist ikke rigtigt på mode for tiden,
hvem kender ellers et sted der er leveringsdygtig af sorte hun mini pudler??
Vi bor i Sønderborg, men afstande i Danmark er jo ikke noget problem.

Vi skal først anskaffe til foråret så leverings perioden kan let overholdes...
hilsen igen Svend

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 500 point
Dato : 14-10-06 15:30

Kontakt pudelklubben:
http://www.pudelklubben.dk/index.html

Der vil I kunne finde opdrættere og hvem der har hvalpe.

HER var listen over opdrættere:

http://www.pudelklubben.dk/links/opdraetterliste.html

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 14-10-06 17:47

Hej.
Hvis i savner en hund, hvorfor så vente til foråret, tænk på hvor let vinteren vil gå med en lille hund til selvskab, og den vil elske jer.
Hilsen nanahund.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-10-06 18:26

nææh, en forårshund er lettere at få renlig...

Kommentar
Fra : annipost

Dato : 21-10-06 06:40

Hvis I har børn kunne i måske lave en aftale med dem om overtagelse af hundene, i tilfælde af i skulle dø før dem, eller på anden måde være ude af stand til at tage jer af dem....så er der jo ikke det problem at tænke på

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 26-10-06 13:45

Hej Svend!
Du kan selv gå ind på DKK og se stamtavler på dine hunde. Du kan også se om du kan finde afkom og evt. opdrættere af afkommet på:
http://www.hundeweb.dk/dkkapp/ET_Reg/openIndex/et_reg/forside.html
ps. My Little Friend hedder "Lykkehuset's My Littel Friend" på hundeweb.

Hilsen Jeannie (som er i en hundeperiode pt)

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 26-10-06 13:59

Det ser til at Birte Lykke (Pedersen) og Michael Lykke har opdrættet sammen og nu er det kun Michael Lykke. Han har kennelnavnet "Lykkehuset´s" Du kan finde hans adresse på Birgittas link for puddelopdrættere.

Jeannie

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-10-06 19:40

Tak til alle ...
Jeg er lige kommet hjem fra en forretningsrejse til Iowa, midt USA; så undskyld det sene svar.
(og hvis jeg vrøvler; jeg er 7 timer bagud... også med søvn)

og Jeannie, det er da sjovt at vi også her har de samme interesser,
(jeg har på det sidste overhalet dig under slægtsforskning, kun fordi du nu er passiv her i kandu)

Jeg ser også at du laver sjov og vil "sælge" dine børn på grund af "anskaffelse" af hunde...

Men du er stadig skarp og har fundet vor kennel, og vor little friend; vor Chip,
tak for det og hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-06 19:25

Hej igen,
vi fandt Chap = Lykkehuset's My Littel Friend

men ikke Chip = Kamelia damen???

Og nok rigtigt at Birte Lykke (Pedersen) er død ,
men vi tvivler på at hendes mand Michael Lykke stadig bor der og har kennel/hunde.

Som sagt var vi forbi på Gammel Horsensvej...
og hvor der før hoppede glade sorte pudler rund,t lå der nu grønne ølflasker på plænen.

Vi må nok lede andre steder efter afløseren for Chip og Chap,
hilsen Svend og min kone Gitte der fortsat er i tvivl...

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 02-11-06 20:16

Ja, der er noget, der tyder på, at han ikke opdrætter mere - hvis man via linket til pudelopdrættere klikker videre til hans hjemmeside, står der, at domænenavnet er til salg. Og siden annoncerer i det hele taget kun tilbehør som hundehuse, halsbånd m.v.

Men der er dog også mulighed for at maile til ham fra opdrætterlisten - det er da en mulighed for at få endelig sikkerhed. Og måske for at høre, hvor der evt. er en chance for at få hund(e) fra samme linie?

Fortsat god jagt

Slambert

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-11-06 20:48

øv, altså.....
Jeg kender det... Jeg mistede min skønne gamle bernertæve for ---ja det må være næsten 10 år siden... Hun blev 13 år, og jeg ville SÅ gerne have en ny hund af samme familie.....
Men opdrætteren havde skiftet race, ---på grund af tiltagende sygdomsproblemer i racen.
Jeg fik så Ramses et andet sted fra. Han blev kun 4½...

SÅ skiftede jeg også race...

Men der skulle vist ikke være specielt flere helbredsproblemer med minipudler... Så det Må være til at finde en, der er sund og rask...

Nå, men DKK's webside må kunne bruges...
Hvis du har et katalog fra en nogenlunde nutidig hundeudstilling, så kan du slå de hunde op, som står i kataloget. Og den vej kan du sandsynligvis trevle tilbage og finde hunde med aner, der er i familie med jeres.....
Der er stambøger for alle hundene, og liste over søskende, -både kuld- og halvsøskende.....
Og lister over udstillingsresultater og om de har fået hvalpe.....

Prøv at bruge lidt tid på den side, Svend...
Men du skal selvfølgelig have overtalt Gitte..
---Hvis først du finder noget at kikke på, så kan i jo tage ud og bare kikke.....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-06 21:08

Ja Birgitta du ved hvordan det går når man blot kigger...
min kone vil hurtigt skifte holdning.

Hun har lige ringet til en lokal pudel opdrætter der kender/kendte Lykkehuset.
desværre var den annoncerede sorte mini pudel lige solgt...

Men den aldrene Birte Lykke lever endnu,
hendes mand er død, og hun handler ikke mere med hunde.

Det er en søn, der har Lykkehuset, han vil gerne "sælge" navnet,
og handler mest med hunde tilbehør, ikke kvalitets pudler som hans mor.

Så slambert, vi har opgivet at finde hunde af samme familie som vore forrige hunde,
Alle vore 4 hunde har været vidt forskellige; vi lader os nu overraske, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-06 19:54

Til orientering...

Vi har haft indbrud i vort hus, og min kone har skiftet holdning;
hun vil nu godt have en ny hund, men som tyveri forsikring.

Hvor køber man en Mini Pudel, der gøer som en Labrador?
Svend

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 01-12-06 10:43

Hej Svend........... Hvis du vil have en "mini" pudel der lyder som en labrador - skal du vælge en storpudel Dens sind er jo stadig "pudlet" - altså en nem og dejlig hund, men den fylder dog lidt mere. Hvis altså I ikke vælger minien p.g.a. størrelsen ????
Jeg har selv 5 pudler i forskellige str. og de 2 store er faktisk lidt "blidere" at have med at gøre. Måske nok min egen skyld fordi jeg "glemte" at opdrage så meget på de små.
Held og lykke til Jer med at finde den rigtige hund - for selvfølgelig er det da det I skal

Melbit

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-06 12:55

Hej igen,
min kone havde kontakt med en kennel (Pudel opdrætter) her i Sønderjylland,
men nu kan hun ikke finde den igen...
(måske fordi den/hun ikke har hvalpe til salg i øjeblikket).
Vist i Geil eller Øster Geil lige nord for Kruså?

Er der nogen der kender den pågældende Pudel kennel/indehaver??
hvor vor måske næste(sidste?) hvalp fødes, vist i dag eller i morgen...

Iøvrigt, hvad kommer efter Bonnie, Fitti-Paldi, Chip og Chap???
Jeg har foreslået Chup, men det er nedstempt af min kone...

Hvad med Molly, det skal være en dame...
Hilsen og God Weekend Svend

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 09-12-06 13:08

Hej.
Kig på denne side der er mange mugligheder http://www.babyklar.dk/artikler/pigenavne/pigenavne-c.htm
Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-06 13:25

Tak,
men er det ikke (menneske) pige navne, ikke (hun) hunde navne?
Det er vel normalt andre navne, mere kæle/dumrian navne, man giver sine husdyr??
Svend

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 09-12-06 13:57

Hej.
Jeg har altid brugt almindelige navne til mine hunde. de har heddet følgende. Ally- Sisse- Line- Nana-Olivia og Taila. Jeg tror mange giver dem navn efter hvor let det falder os ind at udtale, og når hunden kender sit navn tænker vi faktisk ikke mere på om det nu lige var det rigtige navn vi valgte.
Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-06 14:21

Godt Karen,
Taila lyder sødt, betyder det et eller andet; på Russisk eller et andet sprog?

Bonnie var jo klart et elsket (engelsk) kæle navn, Fitte-Paldi en kendt ræser kører,
(nogle vil kunne huske Emmerson Fitti Paldi), og Chip og Chap jo de kendte Walt Disney egern...

Molly lyder for mig som en kær men lidt naiv hund...
Laika er russisk eg betyder vidst noget mere kvikt??

Min kone synes navnet skal ende på i, af lyd (kalde) mæssige grunde;
jeg efterlyser en overordnet betydning, den kvikke, vakse, hurtige, kære...
Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-12-06 15:32

Vent med at beslutte navnet til I har mødt hvalpen...
Nogle gange giver det bare sig selv ved første møde.. Sådan var det, da jeg fik Silke. Jeg havde overvejet navnene "Ronja", "Donna" og "Bella", men da jeg så hende, da vidste jeg bare, at hun hed Silke.

Ang. kennel: Har du gennemgået opdrætterlisten fra Pudelklubben? Jeg gav dig et link tidligere..

http://www.pudelklubben.dk/links/opdraetterliste.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-06 17:34

Tak igen, Birgitta.

Vi fandt hende igen ud fra dit link:
" KENNEL FINTO'S v. Marlies Marcussen"

Men via en anden Kennel havde min kone i eftermiddags fået oplyst,
at der var født to hanner, og vi vil helst have en tæve.

Men nu kan hun jo forhøre sig hvornår det næste kuld er på vej...
Eller vi må finde en anden kennel med sorte dværg hun pudler til foråret, Svend

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-12-06 18:23

ja... Det er jo hvad der kan ske... Man kan ikke på forhånd vide om der kun er hanner eller tæver.
Og det er fornuftigt af jer at holde fast i, at I vil have en tæve... Selv om det kan være svært.- Jeg faldt selv i engang, da jeg havde mistet min gamle bernersennentæve. Lige netop det år blev der kun født meget få tæver af racen på Sjælland........ Så jeg endte med at falde for en han. --Det ER altså noget andet end en tæve...

I må nok kontakte alle de kenneler, der ligger i nærheden og høre dem om deres hvalpeplaner for foråret. Husk at notere ned hvad I finder ud af, hver gang I ringer til en ny.. Man kan hurtigt få rodet rundt i, hvad man finder ud af..

---Eller måske skulle I overveje at gå op i størrelse? Den kennel, der havde faderen til min Silke, de er nedkommet med 4 mellempudeltæver hvoraf den ene er brun, resten er sorte.
---Men det er på Sjælland...
--Hvis du kikker på siden, så læg mærke til, at deres goldens ligner min smukke Silke..
http://www.sungold.dk/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-12-06 19:22

Tak igen igen,

efter en tur rundt i det Sønderjyske, fik min kone et link til Fyn,
(alle kendler, med samme type hunde, kender tilsyneladende hinanden).
Og også hvalpe på vej...

Vi har nu bestilt en hund i Gammel Korup, nogle vil kunne gætte hvor?
(vi har iøvrigt spillet golf tæt ved, på Blommenslyst golfbane).
Efter anbefalingerne et godt sted?? Håber de også har gode hvalpe???

Og rigtigt Birgitta, vi venter med navnet til vi har set vidunderet:
En sort mini/toy pudel, 3 uger gammel tæve...

Vi ser den i Julefrien, hvor vi paserer Odense området,
en lidt chokeret/lettet Svend, der hermed takker alle jer, der rådede os til igen at anskaffe hund.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-12-06 22:10

Uuuuh, altså!! Tillykke med hende! Tag fotografiapparatet med! Vi vil osse gerne se hende.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-12-06 10:14

Tak for svaret Birgitta.

Svend, der ikke kan vise billeder i kandu.
Når vi får vor lille hvalp har vi sikkert flere spørgsmål,
og må vi også finde en løsning med at vise fotos...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-12-06 11:35

Tak for accepten af mit svar.

Du kan enten putte hende ind på en hjemmeide, der viser billeder og så lave et link dertil, -eller du kan oprette din egen 1-2-3 hjemmeside. Det koster ikke noget og er ikke særlig svært. Meget sjovt at prøve..
Eller du kan sætte hende på som profilfoto.. Det er jo den enkleste løsning.

Men vi hører jo nok mere om hende i det nye år...