/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
Kvote 1 eller 2 ?
Fra : ZappaX
Vist : 608 gange
100 point
Dato : 31-12-02 16:14

Hejsa, jeg står og skal forsætte med en videregående uddannelse på Aalborg Universitet.

Jeg regner med at tage basisåret og derefter beslutte gren inden for ingenørstudiet

Jeg har haft mat A, Fys A og har i de fag;

Eksamen;

Matematik skriftligt 9
Matematik mundligt 7,
Fysk skriftlig 8
Fysk mundligt 8

dvs. 8 igennemsnit i begge fag. Gennemsnit for alle fag 8,1.

Skal man så søge kvote 1 eller 2 ? og hvad tæller ind under kvote 2 ?

Håber nogen kan hjælpe !

MVH. Troels

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-12-02 16:40

Hej Zappax

Om du skal søge i gruppe 1 eller 2, afhænger af, hvilket gennemsnit din valgte uddannelse kræver.

Hvis du er i tvivl, vil jeg stærkt anbefale, at du søger i gruppe 2. Hvis dit snit så viser sig at være højt nok, ryger du automatisk ind i gruppe 1.

I gruppe 2 vægtes -udover eksamensgennemsnittet - især erhvervserfaring, men også højskoleophold og lignende.

Derudover tæller den levnedsbeskrivelse, du skal vedlægge. Det er derfor meget vigtigt, at du formulerer levnedsbeskrivelsen således, at alt peger hen imod, at den valgte uddannelse er lige DIG!

De bedste hilsner - og godt nytår
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-12-02 16:52

Her kan du læse nærmere om de krav, Ålborg universitet stiller samt om dine muligheder for at kvalificere dig til optagelse:
http://www.auc.dk/uddannelser/ingnat/adgankur.htm

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-12-02 16:54

Du får også lige dette link: http://www.auc.dk/akadforv/optagelse/index.htm
Så skulle du være godt dækket ind.

Kommentar
Fra : annekaa

Dato : 23-10-03 15:35

Du har forhåbentligt nok søgt ind nu, men skulle der komme andre interesserede forbi, kan jeg da lige oplyse at ingeniørstudierne bestemt ikke hører til de studier, hvor det er svært at komme ind på (- måske lige bort set fra design, hvor der er en hvis begrænsning, men det er jo heller ikke rigtig naturvidenskab...).

Så bare man opfylder adgangskravene er kvote I længe nok - søgte endda selv først en uge før studiestart og fik en af de ledige pladser, som der 7-9-13 altid er...