/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvilken scooter skal vi vælge.
Fra : maleneoredsen
Vist : 5313 gange
200 point
Dato : 13-10-06 17:50

Vores søn har lige erhvervet sig knallertkørekort, og nu er det store spørgsmål så, hvilken en skal man købe?
Prislaget ligger på ca. 10.000, og vi har kigget lidt på PGO hot 50 som er en 2-takter og T.Hansen har en Giantco Sprint 30 som er en 4-takter.
Men er det noget bras at købe en fra T. Hansen? Eller er der noget helt andet?

Håber der er nogen som har lidt gode råd, som kan gøre det nemmere at træffe det rigtige valg.

Faren i huset er mekaniker, men vil ikke købe brugt, da han ikke gider stå og makke knallert

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 13-10-06 18:36

Mellem de 2 er PGO bedste bud, der kører rigtig mange af dem, og der findes mange billige stumper til den.
Men det er stadig ikke nogen rigtig god knallert.
Men Gilera Stalker 13000 og Piaggio Typhoon til 12000 er langt bedre

Begge 2-taktere, billige reservedele, kvalitet, næsten samme motor. Dumt at spare de 2-3 tusinde.
Har selv de 2 nævnte.
"Scootere og motorcykler fra den over 115 år gamle Piaggio-fabrik.
Ikke blot de kendte Vespa-scootere, men også Piaggio-scootere og motorcykler af mærket Gilera."
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-10-06 20:29

T. Hansen sælger jo også en anden scooter, nemlig CPI Oliver City. Se her:

http://www.thansen.dk/products.asp?c=758979878&n=1426202783

Jeg har selv haft en i 2 år nu og den har ikke givet mig nogen problemer. Kun da den stod stille i 2 mdr. havde jeg lidt svært ved at starte den igen, men det hjalp Palle mig med (og det var sikkert også sket med alle andre mærker).

Den har én stor fordel frem for PGO'en, den er bygget til "store" vesterlændinge. PGO'en er lille, d.v.s. at hvis din dreng er "Stor" eller "Lang" er PGO'en for lille. Der er CPI Oliver City noget større, jeg måler selv 190 cm og den passer fint til en mand af min størrelse. Jeg har haft en PGO, og den var irriterende lille (knæene ramte hele tiden imod forskjoldet).

Prisen på CPI Oliver City er en af markedets laveste og servicen på T.Hansen's værksteder har jeg heller ikke noget at klage over.

Men jævne mellemrum har T. Hansen specielle tilbud. Senest fik man, ud over scooteren, også styrthjelm, bagageboks og regn/vindtæt køretøj med for de 9.999 kr. Et rigtigt godt køb.

Godkendelse af svar
Fra : maleneoredsen

Dato : 22-10-06 18:11

Tak for svaret pallebhansen.
Vi var ude hos T. Hansen og prøve scooteren, men det var ikke lige den kvalitet vi ledte efter, men vi vil kigge lidt mere på de italienske.

Kommentar
Fra : mmartin

Dato : 04-10-08 21:41

hej kender mange der har købt scooter henne ved t-hansen, og de har kun haft problemer med skidtet, så jeg ville råde jer til at holde jer væk fra det