/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Trojan eller?
Fra : Silas4
Vist : 320 gange
40 point
Dato : 13-10-06 17:49

Er der mon nogen der kan fortælle mig hvor jeg skal lede,har tilsyneladende været så uheldig at få noget ondsindet software,jeg købte for 90.00kr hos en forening forleden en time efter var der røget 20000 kr.til spil.Foreningen stoler jeg på det er epilepsifoeningen de har gennemgået deres sikkerhedssystem som skulle være i orden,så må det jo være mig der har problemet hvad gør man?
Har skannet for trojaner men ingenting også windows skanner for onde programmer men ingenting.
Håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-06 18:15

Den kræver vist en nærmere forklaring

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-10-06 18:42

Citat
en time efter var der røget 20000 kr.til spil.

Især den kommentar må du gerne uddybe.

Ellers gør dette, så kan jeg tjekke om der skulle ligge noget "snavs" på din maskine:

Hent HijackThis her http://www.sitecenter.dk/secure/nss-folder/mappe/hjtspecial.exe Opret en selvstændig mappe til HijackThis, kald den f,eks HJT. Kør Hijackthis, klik "Do a systemscan and save a logfile". Kopier loggen og sæt den her ind i tråden, så kigger jeg på den. Du må ikke slette noget selv med HijackThis. Jeg skal nok give dig en vejledning til hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : Silas4

Dato : 14-10-06 03:18

Refi siger det kræver en nærmere forklaring,den er så nem jeg har nemlig ikke spillet på noget som helst som kræver mit kort der for forstår jeg det ikke det er muligt at bruge mit kort

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-10-06 03:52

Har du kontaktet din bank ?

Kommentar
Fra : Silas4

Dato : 14-10-06 04:37

Kommentar til stl_s
Ja jeg har kontaktet banken kortet er spærret,jeg håber ikke jeg kommer til at betale,man kan jo ikke bevise man Ikke har brugt kortet:Desværre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-06 09:11

Hvad er det for software du har købt ?

Er du sikker på det overhovedet er derfor det er sket ?

Det lyder lidt utroligt at noget´dansk (det går jeg ud fra det er) software skulle indeholde keyloggere eller andet, samt at vedkommende allerede efter 1 time skulle kunne lænse en konto.

Banken må også kunne se hvor pengene er gået hen.

Kommentar
Fra : Silas4

Dato : 14-10-06 13:40

Hej refi!
Det er ikke software,men en sos kapsel til oplysning om medicin sygdomme etc.
Jeg købte hos epilepsiforeningen,de siger deres sikkerhed skulle være i orden men har alligevel lukket netbutikken medlertidig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-06 13:55

Det lyder ikke godt og må helt sikkert være en politiopgave, nogen må jo have "hacket" sig ind på epilepsiforeningens komputer/server.

Tvivler på at det i denne situation er din komputer der skulle være "hacket"

Og hvis det viser sig at være deres, bliver du under alle omstændigheder holdt skadesløs.

Kommentar
Fra : Silas4

Dato : 17-10-06 15:32

Jeg bliver nødt til at åbne mit spørgsmål igen,bla.til Stl_s hvordan finder jeg den side du anbefalede
Har forsøgt kommer ind på tele dk hjemmeside??????

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-10-06 15:52

Du kan bare hente HijackThis på linket. Den ligger på min side hos TDC, som jeg jeg faktisk kun bruger til at have filer liggende på. Bare følg vejledningen, og kopier loggen her ind, så ser jeg på den.