/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Banjo jo tak!!!
Fra : gril
Vist : 766 gange
500 point
Dato : 13-10-06 17:45

Det kan godt være at i synes at det er lidt et underligt spørgsmål jeg stiller men jeg søger noget musik hvor det bliver spillet på Banjo fks. Har Basement Jaxx (Take Me Back To Your House) lige lavet et nr. hvor der bliver spillet på banjo og jeg er blevet lidt forelskede i banjo lyden så vis i kender nogle fede nr. hvor der bliver spillet på banjo så skriv til mig… alt har interesse

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-06 17:49

Bruce Springsteens nye cd "We shall overcome" som er en Seeger session
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-06 17:54

Prøv at lytte til countrymusik

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-10-06 18:20

Duelling banjos synes jeg vældig godt om - kan bl.a. høres hér http://www.geocities.com/~phzzz/music1.htm

Kommentar
Fra : pims

Dato : 13-10-06 18:27

Der findes en musikstil, som kaldes Blue Grass, og som er beslægtet med countrymusikken. Og der er banjoen et yndet musikinstrument. Hvis du f. eks. søger på I Tunes efter "banjo" eller "blue grass" dukker der en hel del op. God fornøjelse med det.
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-10-06 18:39
Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 500 point
Dato : 13-10-06 18:46

Blue Grass spilles f.eks. på mesterlig vis af trioen The Tree Pickers, dem kan du låne på biblioteket.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 13-10-06 18:52

For omkring 12 år siden var RedNexx ude med nogle hårde banjonumre. Hør bare her:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./artist/viewartist.htm&artistid=18103

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 13-10-06 18:54

Hov, det er vist mere violiner....

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 13-10-06 18:58
Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 13-10-06 18:59

Og så er det også Infernal med Banjo Thing, den rykker sq.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-06 19:10

Du kan ikke komme uden om Jan og kjeld hvis du er til banjomusik

http://www.oleo.tv/artist/jan-and-kjeld/

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-10-06 19:56

Da jeg læste dit spørgsmål kom navene Jan & Kjeld frem for mine øjne. Ind på hylden og finde en CD med disse 2 knægte, som jeg hører lige nu . Det er en CD som udkom i 2000 og hedder The Collection med 12 dejlige numre med banjo spil og sang. Det kendte nummer Banjo boy er med.
Jeg ved ikke om den kan købes mere.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 13-10-06 20:13
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-10-06 06:30

Hej igen

Her er 3 CD'er mere med de 2 knægte der er født me en banjo i hånden.

http://www.imusic.dk/page/artist/Jan+%26+Kjeld

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 14-10-06 14:54

Prøv at bruge www.pandora.com til at finde bajomusik, på den måde stifter du bekendtskab med MEGET du ikke kender. Bl.a. Hayseed dixie kan finde ud af at trykke den af på en banjo. Som det også er nævnt her i tråden er det ultimative bajonummer dog "Duelling bajos" fra filmen "Deliverance".

Kommentar
Fra : gril

Dato : 16-10-06 21:28

Tænker lige over hvem der skal have point

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 20-10-06 15:10

Tak igen for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-10-06 15:24

Tak selv. Nu var det jo pims der først nævnte Bluegrass, jeg satte kun et navn på, men du kunne åbenbart godt lide The Tree Pickers. De kan anbefales til alle der holder af god (FED) banjo/guitar-spil.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 28-10-06 15:36

Jeg har lige hørt Basement Jaxx med "Take me back to your house", hvor der er blandet noget banjo ind i musikken, rigtig meget, og det lyder rigtig fedt.