/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernskrivebord i MSN
Fra : hotmaildude
Vist : 1731 gange
100 point
Dato : 12-10-06 18:31

Hej alle jer kloge hoveder.... Når jeg forsøger at bruge funktionen fjernskrivebord i MSN messenger blier jeg mødt af denne meddelelse:

"Invitationen er ikke blevet sendt, fordi du skal have den nyeste version af Windows Messenger installeret for at kunne bruge funktionen Fjernsupport. Gå til hjemmesiden Windows Messenger for at installere den nyeste version."

Da jeg allerede har installeret den nyeste version af MSN Messenger ved jeg simpelthen ikke hvad der er galt!.....

Har prøvet at geninstallere, dog uden succes.

P.s. Jeg kører med Windows XP Pro SP2, Dansk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-10-06 19:14

Det er Windows Messenger den forlanger og ikke MSN messenger som du har.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-10-06 19:24

Men ellers er der jo programmet Netmeeting som er en del af windows.
Start>søg>filer og mapper>skriv netmeeting >dobbeltklik på mappen netmeeting>
indstaller programmet ved at dobbeltklikke på > conf.exe

Når du har indstalleret netmeeting så:
funktioner>indstillinger>generelt>
så kan du lige beslutte om du vil med på adresselisten hos microsoft.
og om den selv skal starte og være klar.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-10-06 19:43

Har du givet tilladelse til fjern/BETJENING -- i START/ KONTROLPANEL/ SYSTEM/ FJERNFORBINDELSE/
Ellers tror jeg næppe du kommer længere, og husk at tillade det samme, over din FireWall.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-10-06 19:45

Har selv lige fået PRO, og den kræver særlig tilladelse, som ovennævnte.
Og ikke over MSN, hvilket sikkert godt kan lade sig gøre, men ikke det jeg tænker på.

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 12-10-06 19:59

Har før kørt fjernskriebord igennem MSN Messenger uden problemer... Windows Firewall er deaktiveret, og tilladelsen er givet til at køre det!

?

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-06 00:18

Har haft samme problem. Det er rigtigt som e.c. skriver. Du skal installere windwows messenger.

Du kan hente den her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=a8d9eb73-5f8c-4b9a-940f-9157a3b3d774&displaylang=en

Under indstillinger i windows messenger kan du sørge for at den ikke starter op sammen med windows, men bare er installeret. Herefter kan du bruge fjernsupport i msn messenger.

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : hotmaildude

Dato : 13-10-06 01:09

Tak for svaret CiviC. Det var lige det der manglede.... Tusinde tak.....