/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Et par spørgsmål.
Fra : martin89
Vist : 480 gange
40 point
Dato : 12-10-06 18:16

Hej allesammen er rimelig noob til pc'ere så bær venligst over med mig.

Hvordan finder man ud af hvilken router man har i pc'en?

Når jeg kopierer musik fra en cd i windows media player kommer der sådan nogle kradse lyde på nogle af numrene, har fået at vide at jeg skal sætte hastigheden på drevet ned så hvordan gør man det?

Eventuelt en anden løsning til spørgsmål 2?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-10-06 18:50

Mener du ikke CD-rom drev eller mediaplayer?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-10-06 18:52

Muligt du skal have større RAM kort.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-10-06 18:54

Når du kopierer fra cd til pc er hastigheden som den skal være, det kan du ikke ændre på.
Det gør man brænder en cd.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-10-06 18:55

En omer
Når du brænder en cd vælger du hastighed, og gerne en lav.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-10-06 19:30

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-10-06 19:32

router I pc´en ???? - routeren sidder vel ikke i din pc - men er tilsluttet den (kig på den og se hvad den hedder)

tror også du mener at du skal sætte hastigheden ned når du brænder en cd eller dvd ud

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-10-06 19:34

Kan det ikke

Skulle bare se, hvorfor jeg ikke lige kunne komme ind med et indlæg.

Husk dine Codex's eller´s er det ikke sikker du kan brænde musikken

Kommentar
Fra : martin89

Dato : 12-10-06 20:25

Først det med routeren aner ikke hvad det er, men i min pc er der kun en harddisk og en skærm og mus og tastatur. Jeg ville gerne spille pro evolution soccer 5 over en LAN-forbindelse og der fik jeg at vide at jeg skulle vide hvilken router jeg har.

I medie-playeren er det når jeg kopierer fra cd til pc. Jeg fik at vide at det var noget med hastigheden, men det lyder det ikke til det er, så er der nogen der ved hvad der så er galt?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-10-06 23:21

Du har ikke en router.
En router er en extern dims som gør at flere PC'ere kan kobles sammen og tilsluttes det samme externe net.
De koster typisk under 500,- for en lille model med 4 - 8 udgange.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-10-06 23:49

hvad er det for en pc du har?

hvilken udbyder er du koblet op til ?

Har du trådløs forbindelse - eller er du koblet til bredbånd/adsl - eller ???

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 40 point
Dato : 13-10-06 09:54

Bitfejl på CD'en som normalt vil fanges og rettes af CD afspillersoftwaren vha. forskellige teknikker som oversampling, CRC og fejlretnings algoritmer som Hamming code, vil ved en direkte kopiering ikke blive rettet, men optræder i stedet som knas eller 'klik' når musikken derefter afspilles fra harddisken. Jeg går ud fra det ikke er ALLE numre på ALLE CD'ere som 'knaser', men kun nogle bestemte numre? Det er nemlig de numre hvor der er bitfejl på selve CD'en og disse kan du ikke gøre noget ved. Udover at efterbehandle numrene med speciel software beregnet til dette: http://download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=lydeditore

Skal du bruge det professionelt er denne type programmer dog rimeligt kostbare: http://computer.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=15840

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En router? http://computer.howstuffworks.com/router1.htm

Oplysninger om din forbindelse finder du ved:

Start->Kør... skriv: cmd

I vinduet skriver du: ipconfig /all

Nu får du alle oplysninger om netkort, opsætning, MAC- og IP adresser.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : martin89

Dato : 13-10-06 19:08

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : martin89

Dato : 13-10-06 19:09

Ok så blev jeg da lidt klogere på de områder.