/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
jagten på røde oktober - kor?
Fra : jobestar
Vist : 1779 gange
100 point
Dato : 12-10-06 14:06

Hejsa!

Jeg leder efter titlen til et nummer jeg mener er med i filmen "jagten på røde oktober" (ubåd film)

Jeg sad også så tv forleden og så kom den her musik. Det er lidt melankolsk russisk mandekor der oser af stolt russisk søværn osv.

Jeg mener som sagt at have hørt nummeret i filmen "jagten på røde oktober" med Sean Connery, men er ikke sikker. Har siddet og søgt på google osv. for at finde en side hvor man kan få lov at lytte lidt til soundtracket men uden held..

nogen der kan hjælpe?

Mvh Oscar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-06 14:29

Her er omtalen af filmen, men jeg må indrømme, at kæden knækker for mig, når jeg vil tjekke musikken, jeg ved om du kan "se" noget som helst??

http://www.imdb.com/title/tt0099810/

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 12-10-06 14:32
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-10-06 14:44

Er det mon den sekvens hvor de med Sven ole Thorsen som frontperson synger den russiske nationalsang ombord i båden?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-10-06 15:15

Hymn to red october /The Hunt for Red October komponeter af Basil Poledourus er nok den melodi der sætter sig mest fast i folk .. det er foriøvrigt også titelmelodien

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-10-06 15:33

Prøv at led efter den russike national melodi... Jeg tror det er den du søger....(?)

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 12-10-06 16:26

Den sovjettiske nationalhymne med den røde hærs kor:

http://youtube.com/watch?v=0y5xO5Jw-Hw&search=soviet%20anthem

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 16-11-06 03:05

Hej!

ved det er lang tid siden og jeg undskylder. Det er dårlig stil at starte en tråd og ikke følge op på den indenfor en dag eller to.

jeg har prøvet at finde de bud i kommer med, men det er vist ikke dem. Jeg har indspillet melodien på guitar - i kan høre her på linket. Det er bare et link til at afspiller. I skal ikke downloade noget.

http://www.zshare.net/audio/rode-oktober-mp3.html

ved afslutningen er lidt mærkelig.. kunne ikke lige hitte ud af den..