/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Brugtvognskatalog
Fra : dabj
Vist : 6226 gange
300 point
Dato : 12-10-06 12:58

Nogen der ved om autoforhandlernes brugtvognskatalog kan findes på nettet???
En vw golf DTI fra 98 er totaltskadet, forsikringen byder 110.000,- i erstatning--jeg vil gerne finde ud af om det er et rimeligt beløb---hvad hulen gør jeg???

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 12-10-06 13:01

Ja det findes under flere sider prøv autocom i din browser
vh
Richard

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 160 point
Dato : 12-10-06 13:04
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-06 13:06

Eller her

http://www.bilbasen.dk/services/vurdering/

Der har været vist i tv, at der er to store steder, hvor man kan få oplyst priserne, men det er altid det samme resultat man kommer frem til, for ejeren er den samme, derfor kan det også være svært at få en højere pris for sin bil ved slag, alle forhandlere tjekker prisen på nettet først, nogle
få giver ekstra hvis bilen er meget flot og velholdt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-10-06 13:22

Jeg tror det tætteste du kommer er noget som det her:

http://www.bilpriser.dk/

Og så bare finde nogen priser på tilsvarende modeller og tage et gennemsnit af det.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-06 13:29

Så passer det jo slet ikke hvad de siger i tv. Når jeg taster ind hos bilbasen kan jeg få 172.100 for

bilen, men kun 128.500 hos bilpriser begge ved salg uden køb af anden bil

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-10-06 13:33

Det er dansk automobilhandlerforening der udgiver kataloget, der kommer i ajourført udgave nogen gange om året. Du kunne evt. spørge der, om det er tilgængeligt på nettet, jeg tror det ikke.

http://www.daf.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=335&subtabid=-1

mvh dova

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-10-06 13:54

9,1 DTI 110, 5d, metalgrøn 1998--km. 248.000
De steder jeg har tastet ind er prisen under 90.000,- så ifg. det er prisen jo ok.

->dova
Havde set den side, men håbede at kataloget fandtes på nettet, men der er vel ikke noget at sige til, at de ikke vil ud med den slags oplysninger

->Nordsted1
Du må have tastet en BMW ind med den pris du kan få

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-06 14:03

dabj..... nej ikke en Bimmer, men en Hyundai - mandens legetøj, jeg går ikke op i sådan noget, bare det kan kører er jeg tilfreds -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-06 15:02

Jeg kunne jo ikke tjekke prisen på din bil, da jeg ikke kender til kørte kilometer og andre faktorer som spiller ind, så for at tjekke om tv taler sandt, prøvede jeg med vores egen bil, men jeg kan se du har fået det med nu...

Det lyder da dejligt, at du kan få mere for den, end du kan se på nettet, jeg syntes altid det plejer at være omvendt, det lyder til at være et godt forsikringsselskab du har??

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 12-10-06 16:20

Tak for svaret o.v.n..
Du kom først

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-06 16:23

Ehm... hva' var der galt med o.v.n's svar??