/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Køb af ny pcer
Fra : popper
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 12-10-06 01:16

Jeg står og skal købe en ny pcer og kunne godt tænke mig af vide hvordan hulen jeg får alle mine billeder over på den nye pcer fra den gamle pcer.Skal der invisteres i kabler eller lign.

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 12-10-06 01:27

Når du har fået købt og opsat din nye pc'er kan du jo tilslutte din gamle harddisk til din nye pc....

Det er forholdsvist ligetil, og du kan jo sætte den til permanent... Så har du også lidt eksta plads at lege med!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-10-06 01:32

Eller>USB Pendrive

F.eks.>
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350813

Men ovenstående er nok billigst

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-10-06 01:36
Kommentar
Fra : popper

Dato : 12-10-06 02:09

kan sata og ide lege sammen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-10-06 08:34

Nej og ja.
De kan ikke køre på samme kabler.
De kan begge sidde i samme comp og der snakke sammen.
Forskellen er måden data lægges ind og trækkes ud.
IDE HD bruger paralelkabler
S-ATA HD bruger serielkabler S = seriel
IDE HD kan bare sættes til i en comp (dog skal MAster / SLave vælges)
S-ATA HD skal indstalleres med en driver, og bruges den til styresystem skal S-ATA driveren ind i starten af indstallationen.

Du kan også lægge din gamle HD ned i en USB HD holder og hente data derfra.
Indstallerede programmer kan ikke flyttes over - kun filer/dokumenter/billeder/"selvkørende programmer"

Forsøg ikke at "køre" et program på andre HD end den du "står på"

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 12-10-06 08:37

Du kan også benytte sådan et kabel fra comp til comp
http://www.thansen.dk/product.asp?c=758158784&n=496908102&pn=805242800

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-10-06 09:11

http://www.labtech.dk/index.php?page=products&group=20
2GBPENDRIVEPHOTON USB Memory 2Gb PHOTON pris 239- kr

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 12-10-06 11:55

Tak for svaret e.c.
Det var lige præcist det jeg ledte efter.
Så bliver man også skånet for at få rodet det hele samme med installation af 2 forskellige harddiske.