/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
NASA wallpaper??
Fra : Axelise
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 11-10-06 19:49

Hvis man går på NASA's hjemmeside og søger på "wallpaper", kommer der nogle utroligt flotte billeder op. Jeg har hørt at der findes et sted, hvor man gratis kan installere et program, så NASA dagligt sender én et nyt billede, man kan have på sit skrivebord. Men jeg kan ikke finde det, - er der nogen der kan hjælpe mig?? Det er somsagt et program fra NASA, hvor man gratis kan få et nyt billede hver eneste dag, så ens skrivebord automatisk ændrer sig fra dag til dag.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-10-06 19:57
Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 11-10-06 20:02

Ja, så langt kom jeg også.....men det er lige dét med at finde det dér program hvor det skifter dag for dag.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 11-10-06 20:57
Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 11-10-06 21:00

Men det ser ikke ud til at man kan downloade det automatisk til ens skrivebord hver dag, men derimod lægge en kode på ens hjemmeside så den f.eks. viser NASAs "image of the day" automatisk hver dag.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-10-06 07:32

Det skulle nu være muligt, for jeg har snakket med én, der har gjort det og som ikke har en hjemmeside. Hun sagde, at hun ofte åbner for sin computer bare for at se hvad dagens billede er, fordi billederne er så flotte, at hun ikke vil gå glip af det.
Og jeg fandt faktisk selv noget i går, som skulle give et nyt billede hver dag. Jeg fik programmet downloadet og alting, men jeg kan ikke finde det nogen steder nu!!??? Det er bare væk så jeg forstår ingenting!

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 12-10-06 08:06

Hvor fandt du det henne så - eller hvad hed det? Jeg vil nemlig også gerne have det.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-10-06 08:38

Gå ind på:
http://apod.nasa.gov/apod/astropix.html

Måske du vil hjælpe mig med, hvordan man installerer det? Jeg kan nemlig ikke rigtig finde ud af det.....er ikke nogen computernørd!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-10-06 15:11

http://www.programurl.com/software/nasa.htm prøv at kigge her om der er noget du kan bruge - jeg har ikke gennemset det - og vil godt lige advare om at mange - de fleste faktisk - screensavere og tilhørende programmer man lige finder frem kan indeholde spy- eller malware... så tag dine forbehold

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-10-06 17:32

Der er vel bare at lave den site du har henvist til som din start side i explorer så må du jo lige klikke ind for at se billedet

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 13-10-06 17:45

Jamen det er det jeg ikke kan finde ud af....hvordan man laver denne site til startside

Annuller spørgsmålet
Fra : Axelise

Dato : 15-10-06 10:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål