/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Mangler tekster!
Fra : lsdmulle
Vist : 7180 gange
200 point
Dato : 11-10-06 16:36

Hejsa!

Så prøver jeg lykken igen

Jeg mangler teksten til "jeg vil bo på Vesterbro" og "Kære", begge sunget af Peter Belli.

Håber på positiv svar.

På forhånd tak!

Hilsen lsdmulle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-06 17:17

Jeg vil bo på Vesterbro:

Smalle gader, høje huse
travle mennesker mellem grå facader.
Nogen vil mene det' et kedeligt syn
Men jeg ved jeg bor i den bedste del af byen

Jeg vil bo på Vesterbro
mellem folk jeg ka' li
folk jeg kender gamle venner
jeg vil bo på vesterbro.

Her er alting jævnt og enkelt
kom gå en tur med og kig på Istedgade.
Små butikker, mennesker der tøt le
og så' der frække damer i en lun café

Jeg vil bo på Vesterbro
mellem folk jeg ka' li
folk jeg kender gamle venner
jeg vil bo på vesterbro

Det var jo her jeg fik øjnene op for pigerne
i porten til nr 17 gav en tøs mig et kys
Kvarteret her var vidne til min første
allerstørste unge kærlighed....og jeg ved,at

Jeg vil bo på Vesterbro
mellem folk jeg ka' li
folk jeg kender gamle venner
jeg vil bo på vesterbro

Vesterbro, Vesterbro der er fok jeg ka' li'
folk jeg kender og gamle venner
jeg vil bo på Vesterbro
Vesterbro, Vesterbro, Vesterbro

Fra en tråd fra forleden dag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-06 17:20

Jeg kan ikke umiddelbart finde "Kære" med Peter Belli, i dette link er der en del med ham, men
ikke den du nævner??? Kan den være sunget af en anden??

http://www.leoslyrics.com/search.php?search=peter+belli&sartist=1&ssongtitle=1

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 11-10-06 17:41

Sangen "Kære" er at finde på denne LP
" Peter Belli's 20 års jubilæum "
(dobbelt album)

Teksten har jeg ikke kunnet finde nogen steder!

Kommentar
Fra : lsdmulle

Dato : 11-10-06 18:34

Hej igen!

Nordsted1> Jeg har også ledt med lys og lygte efter teksten til "Kære", men uden held.
Ja jeg ved, at det var Peter Belli, som sang den

Nordsted1> Har et spørgsmål vedr. teksten. Hvad menes der i 3. vers - linie 3:
mennesker der tøt le??

coincident> Hvis du har dette album, kunne du måske lytte til nummeret og afskrive teksten

Jeg lukker dette spørgsmål og skriver et nyt med teksten til "Kære". Ellers kan jeg jo kun belønne en person, og det er jo ikke retfærdigt. Det havde jeg ikke lige tænkt på.

Hilsen lsdmulle

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 11-10-06 18:38

Hov, det er mig der har skrevet den tekst til Vesterbro, det er en tastefejl, der skal stå "tør"

og det er Teddy Edelmann der synger den sang

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : lsdmulle

Dato : 11-10-06 18:46

Hej dova!

Tak for svaret.

Okay det vidste jeg ikke . Der står bare "fra en tråd forleden" under teksten.
Måske du også kan hjælpe med den anden tekst, jeg mangler.

Hilsen lsdmulle.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-10-06 19:19

lsdmulle.... det var nu heller ikke for at "snyde", at jeg kopiere den tråd, jeg kunne bare huske jeg
lige havde set den, købte tråden og kopierede teksten ind her, men man kan - så vidt jeg kan finde ud af - ikke kopiere både tekst og nummer på spørgsmålet ind på ind gang, derfor skrev jeg, at det
ikke var mig der havde fundet teksten. Fair nok at du fik givet point til rette vedkommende Når bare tingene lykkedes er det fint.

Vedr den anden tekst, så har jeg søgt snart sagt alle vegne uden det er lykkedes, selv om jeg har søgt både under Peter Belli, Ulven, Steppeulvene mm

Kommentar
Fra : lsdmulle

Dato : 11-10-06 20:44

Hej Nordsted1!

Det er også bare helt okay. Beskyldte dig så sandelig da heller for at "snyde".
Men syntes at dova fortjente points, da det jo var dova, som oprindelig havde skrevet teksten i den anden tråd.

Men kanont at du og andre gider bruge tid på at hjælpe mig og andre

Håber jeg en dag kan hjælpe dig og andre.

Hilsen lsdmulle

Kommentar
Fra : lsdmulle

Dato : 11-10-06 20:50

Nordsted1>Der skulle selvfølgelig stå heller ikke. Det er ikke sådan, når hjernen tænker hurtigere end fingrene

Beklager meget trykfejlen!!!!!!!!!

Hilsen en meget lsdmulle