/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Småsten ovenpå fliser ???
Fra : jeam
Vist : 3536 gange
115 point
Dato : 31-12-02 11:10

Jeg har en indkørsel der er belagt med gamle sekskantede fliser - de er meget slidte fra 70'erne - tror jeg. De er meget - meget skæve og jeg ville gerne have dem fjernet og så lægge sten ud i stedet. Men jeg er er alene kvinde og kan slet ikke overskue at flytte alle de fliser - så nu har jeg tænkt på om man ikke bare kunne lægge et læs ral/småsten OVENPÅ fliserne - kan man det ? eller vil stenene hele tiden lægge sig så man kan se fliserne igennem?

Er der nogen der har erfaringer med om det er muligt via den blå avis eller lignende at slippe af med gamle slidte fliser - sekskantede - mod gratis afhentning og optagning?

Jeanett

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 31-12-02 11:16

Hej Jeanett

De bedste chancer for at komme af med de gamle fliser, tror jeg du opnår ved at sætte en annonce i den blå avis.

Skriv hvor mange fliser du har (kvadratmeter) og skriv hvor du bor samt at de er gratis mod at man selv tager dem op.

mvh og godt nytår

srhansen

Kommentar
Fra : felix_nielsen

Dato : 31-12-02 11:24

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men det ville være en meget uklog løsning, for det ville ikke holde særlig længe. Du skulle i stedet få et firma eller nogen du kender til at fjerne fliserne lægge stabilgrus og alm. grus/sten bagefter... Det koster ikke alverden, og kan ordnes på en eftermiddag eller to...

med hensyn til afhentning så er ovenstående en god idé, du kunne jo også prøve QXL

Kommentar
Fra : summer

Dato : 31-12-02 12:07

Som tidligere jord & beton arbejder, har jeg lagt mange tusinde kv.m. belægning.
Jeg vil stærkt fraråde dig at lægge småsten ovenpå de gamle fliser.
Lige et par spm.:

1) Er der jævnligt/dagligt biler der kører hvor du har fliserne.
2) Ved du hvad underlaget består af - ca. cm. sand - ca. cm stabilgrus?
3) Hvor meget har du tænkt dig at ofre på indkørslen.
4) Hvor mange kv.m. drejer det sig om.

Hvis du lige gider svare på dette, vil det være nemmere at råde dig.

mvh
summer

Kommentar
Fra : jeam

Dato : 31-12-02 12:48

Til Summer

Jeg aner ikke hvad der ligger under og da det er en indkørsel kører jeg hver dag der. Det er cirka 120 m2 - og jeg ved ikke hvad jeg vil ofre - men jeg vil gerne slippe så billigt som muligt

Jeanett

Kommentar
Fra : summer

Dato : 03-01-03 13:14

Godt nytår.
Jeg skrev en kommentar 31/12, men den er åbenbart forsvundet ud i Universet. Vejret
har nok også sat en stopper for dit projekt.
Nå tilbage til dit spm.
Der findes ingen nemme eller superbillige løsninger på din indkørsel. Hvis du har nogle venner/bekendte der kan hjælpe dig, vil det selvfølgelige nedsætte/fjerne arbejdsløn.

Når der er daglig kørsel, duer det simpelthen ikke med ral oven på fliserne. Der vil i løbet af få dage være bart hvor du/I/andre kører. Jeg vil foreslå flg.:

Som det allerede er foreslået, prøv at komme gratis af med dine gamle fliser:
http://www.dba.dk/asp/main/main_logoff.htm?favorit=0¬esblok=0
http://www.gulgratis.dk/ eller et andet medie.

Det ideelle var jo nye fliser over det hele, men det vil jo koste ca. 10.000 + evt. omkostninger til arbejdsløn. Under alle omstændigheder tror jeg du bliver nødt til at lægge to rækker fliser hvor bilen kører, for det duer heller ikke at køre på en belægning bestående af sand/stabilgrus/ral. Der vil hurtigt blive fordybning hvor du kører.
I resten af indkørslen kan du jo få lagt ral, men hvis ikke du lægger det oven på en fibertexdug, vil du allerede til foråret have problemet med masser af ukrudt.

En tredie og nok den nemmeste og billigste løsning. Du skal stadig have to rækker kørefliser, som skal lægges i et højere niveau, som passer med det lag ral/småsten, som kan udlægges over resten af indkørslen oven på de gamle fliser. Jeg vil foreslå du køber 50x50x5 cm fliser til at køre på. forinden rettes 3-4 cm sand af oven på de gamle fliser, så det nye ligger stabilt.

Du kan selv vurdere dine muligheder. Forhøre dig om priser, osv. Ellers bare spørg igen.
mvh
summer