/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Smammails.....igen igen
Fra : yearhouse
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 11-10-06 10:34

Hej til alle i kloge

Jeg bruger Yahoo mail....og hér er der en dejlig mappe: Masseforsendelser!
Her kan jeg lige se, hvad der ligger....hvis der ikke er noget af interesse (og det er der sjældent), trykker jeg blot på TØM....og det bliver HELT fjernet...(håber jeg da).

Men KAN der laves en effektiv blokering af disse mystiske engelsklingende mails, som jeg modtager en tre-fire stykker af dagligt?

Nu er jeg ikke en ørn til engelsk....og jeg fatter ikke en mening med dem....Der står noget med 1$ osv osv, men aldrig noget link, som jeg ellers er klog nok til at lade være med at aktivere

Men spørgsmålet er blot.....Skal man bare leve med dem?
for....de gør vel ingen skade?????

Mega-herlig dag til jer
TOM

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-10-06 10:55

yahoo mail har den skønne tjeneste at kendt spam bliver dirigeret direkte til mappen med masseforsendelser (læs spam) - når du vælger at tømme forbliver de væk og findes ikke på din pc. Desuden tømmes den mappe automatisk efter en vis tid - jeg foretrækker dog at tømme den selv.

Kommer der noget spam - ukendt - i din indbakke kan du vælge at sætte flueben udfor og klikke på spam - så bliver det også væk.

Servicen er der for at hjælpe dig - så vær ikke bekymret

MEN... hvorfor åbne de mails ??? du kan roligt gå ud fra at det ikke er noget du vil have med at gøre - desuden - åbner du de ukendte mails risikerer du at der pludselig installerer sig noget snavs

Var det svar nok ????

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 11-10-06 10:57

Hej Tom

Mennesket er en underlig skabning - der findes mange rigtig gode, og så finder der nogle uheldige skabninger.

Således også på nettet. Mange opfører sig ordentligt - og så har vi disse hjernetomme spammere, der prøver at forpeste vore liv - kun Gud ved, hvad de får ud af det. Vi andre får kun ærgrelser og økonomiske udgifter ud af det.

Men ligesom vi er nødt til at leve blandt andre tosser, er vi nødt til at leve med spammere.

En god dag til alle.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 11-10-06 11:14

Jeg er osse glad for YAHOO mail...så ingen problem i dét.
Jeg var blot nysgerrig en dag...

MEN kan man få snavs ved blot at åbne en mail??????

Har godt nok hørt om det, men har (vist) aldrig prøvet

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 11-10-06 11:27

ja det kan du hvis spammeren er snedig nok - og det er der desværre nogen der er

Lige en lille oplysning du måske ikke har tænkt på - jeg går ud fra at du bruger yahoo messenger også ??? - gør de det så vær opmærksom på at hvis du har indstillet den til at kun dem der står på din liste kan kontakte dig - så kan du risikere ved oplysning til en ny kontakt i mailen at vedkommende lander i masseforsendelser. Så lige der skal man være opmærksom Der sætter du blot flueben i og flytter over til indbakke - yahoo husker så den skal ind der næste gang.

ps.. der sker intet ved at lukke op for mappen masseforsendelser

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-10-06 11:40

Citat
ps.. der sker intet ved at lukke op for mappen masseforsendelser
.... der manglede lige - der kan kun ske noget hvis du åbner en ukendt mail

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 11-10-06 13:56

Jeg har igennem lang tid benyttet:http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Download_Download.asp
og kan stærkt anbefale den, den er på dansk og jeg bruger den til Outlook jeppe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-10-06 16:50

1003jeppe - nu er her tale om yahoo mail - og de har deres eget spamfilter indbygget

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 11-10-06 17:03

Tak for svaret miritdk.....Godt at blive advaret lidt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-10-06 17:06

haha - jeg har altid brugt yahoo mail - og messenger for i øvrigt - og synes den er dejlig nem og ikke har de store sikkerhedstrusler