/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Toilet skyller ikke ud !!
Fra : import1995
Vist : 3166 gange
100 point
Dato : 11-10-06 09:29

Vi har et badeværelse med afløb i gulvet + badekar samt toilet, vi oplever tit at toilettet ikke vil skylle ud, men når jeg afmonterer toilettet er den ikke stoppet, man kan hælde alt det vand man vil i afløb ??, vi oplever tit at når vi er i bad i badekar så bobler det i toilettet når vandet løber ud fra badekar, når vi så sætter prop i stopper det, hvor kan fejlen ligge !!! som om der er noget vacum !

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-10-06 09:36

Ja det tyder på vacum.
Når du tager toilettet af og hælder vand i, er der luft nok.
Så mit gæt er, at der er en indsnævring længere nede i afløbet.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 11-10-06 09:41

tak for svar, afventer lige om der er andre af samme mening, og hvad kan man gøre

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 11-10-06 09:55

Da du kan få toilettet af - så er det rimelig nemt at jage en split ned i gennem.
Det sviner så dæk gulvet af, når du går igang.
Finder du på at hælde et af disse mirakelmidler derned - så pas på, for det kan slå tilbage hvis det ikke bruges rigtigt. (produktanvisningen)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-06 10:52

Det er ikke ualmindeligt, at en forstoppelse som du beskriver er forårsaget af en ophobning i en rensebrønd.
Det kan selvfølgelig også være et kloakrør der er defekt, men der er normalt en brønd, der godt kan stoppe delvist til.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 11-10-06 10:56

Tak for de gode svar, men hvad er en split, !!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-06 10:59

Rensebånd

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 11-10-06 11:04

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-10-06 15:06

Ja - kært barn har mange navne.