/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Lån?
Fra : casperS
Vist : 677 gange
50 point
Dato : 10-10-06 19:19

Hej
Nu kan jeg ikke vente længere med at tage mig et lån, vil have mig en fladskærm til computeren. Så det drejer sig om et lille lån... omkring 3000kr nok.
Så er mit spørgsmål. Hvor ville det være bedst for mig at tage et lån, altså med mindst rente, eller bedste aftale...?
Er der nogle der har noget de kunne anbefale?

På forhånd tak, Mvh. Casper S

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-10-06 19:24

få en kredit i din bank, så kan du afvikle som du vil....

sædvanligvis billig i oprettelse, som jo også er en omkostning som du ikke kan trække fra

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-10-06 19:32

Hos mig......................

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-10-06 19:36

Eller' s er det en PM, da jeg sikkert kan låne dig dem, men er du klar over
HVAD DU GÅR IND PÅ---------privat.
Ellers gå i din Bank, og få tæsk, ikke noget jeg lover, bare der er penge, som aftalt.
Nu vil den vist ikke mere,------

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-10-06 19:39

Ment som en HVIDSTS
Intet andet, men pas på privatlån, da renten er værre en af /bedrag,

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-10-06 19:41

Og så er det forresten dyrt, hvis du kun skal have en 17/19 ^ skærm
Men kun min mening, og den virker, engang imellem.
Hvis man brokker sig GODT NOK.

Kommentar
Fra : macau

Dato : 10-10-06 20:52

en 19" skærm koster ca 2000 i aldi med 3 års garanti,,,så den billigste løsning er nok at spare lidt,,,

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 11-10-06 00:15

Det billigste er da vist at bede banken om et overtræk i feks 3 måneder eller hvor længe du nu har brug for det.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 50 point
Dato : 11-10-06 02:04

Man skal da ikke låne for at købe et forbrugsgode der maks. er 3000 værd i købsøjeblikket!
Det skal du da betale kontant - det er jo mindre værd en restgælden i det øjeblik du forlader butikken.

Så derfor:
...spar op, det er det billigste.
...næstbilligst er som regel en simpel udnyttelse af en evt. kassekredit du allerede har.
...3'die billigst er et bevilget overtræk (hvis du altså er kendt som en god betaler i din bank, så kan det nok lade sig gøre)
...4'de billigst er et lån oprettet til formålet - her er der dog som regel så store stiftelsesomkostninger at det bedre kan betale sig at "samle sammen" til et større forbrugslån, der kan dække de forbrugskøb du anser for bydende nødvendige, for at du kan leve! Igen - banken hjælper med at se, om du synes at have mulighed for at afdrage lånet, således at banken også får det udlånte hjem igen....

Og herfra bliver det bare dyrere og dyrere:
...Financieringsinstitut via købsstedet uden kontokort.
...Financieringsinstitut via købsstedet med kontokort.
...Lokal ågerkarl uden skrupler

Så brug din bank - den kan også rådgive dig meget bedre set i forhold til din økonomiske formåen.
- hvis altså ikke du vælger bare at spare op, og så købe når du har råd....

Godkendelse af svar
Fra : casperS

Dato : 11-10-06 06:50

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-10-06 07:35

Er du "kreditværdig" i din bank, vil de sikkert få lov til at overtrække i en periode- hvis du spørger!