/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
microfiber sofaer
Fra : jette2312
Vist : 4664 gange
20 point
Dato : 10-10-06 16:18

Hej.
Jeg har 2 sofaer i sandfarvet microfiber. De er blevet lidt nussede at se på med tid og har lidt pletter hist og her... Har nogle et godt råd til hvordan og med hvad, jeg renser disse?????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-06 16:26

Mikrofiber

Mikrofiber har især vundet frem som møbelstof, fordi det er slidstærkt og nemt at rengøre. Netop disse egenskaber er nogle, børnefamilierne sætter stor pris på.
De fleste pletter forsvinder, hvis man behandler lige efter, man har spildt. Ellers kan en klud vredet op i vand med lidt opvaskemiddel i ofte klare problemet. Det er meget vigtigt ikke at bruge for meget vand, fordi vandet kan give skjolder på stoffet.

fra www.ask-alex.dk

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 10-10-06 16:37

hejsa

du skal tage en skål og komme opvaskemiddel og vand i, derefter pisker du det hårdt og bruger kun skummet så får du ingen skjolder, det er også godt til pletter på gulvtæppet.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 10-10-06 22:24

Hvis du får dem rene, så sprøjt dem med imprægnerings-spray. Det gjorde vi, og jeg har fået både kattelort og fugemasse af. Fugemassen blev taget af med sprit, så de kan altså tåle en del. Ingen skjolder her...

Husk desuden at ved rengøring er det bedst med en fnugrulle istedet for støvsuger, men skal der bruges støvsuger, er det bedst at skrue helt ned for sugeevnen, da den ellers kan suge fibrene ud, og så står du med en hullet sofa til sidst

Mvh
CiViC