/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Mobilhome registrerei Tyskland
Fra : Toves_Henrik
Vist : 2097 gange
100 point
Dato : 10-10-06 14:52

Er der nogen som ved noget om hvordan man får et mobilhome registret i Tyskland. Eventuelt hvordan man kommer i kontakt med en klub.
Henrik

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-10-06 15:14

Ja, først og fremmest skal du jo have din adresse til at stå (altså bo der) i Tyskland ellers kan du ikke

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-06 15:15
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-06 15:17

Hvis det er autocamper du mener, kan du ringe til en hvilken som helst campingvognsforhandler i Danmark og få af vide hvordan du skal gøre, de fleste forhandlere kender papirgangen fra når de sælger campingvogne fra Tyskland til Danmark

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 10-10-06 15:27

Jeg har åbenbart udtrykt mig noget uklart
Mobilhome = autocamper
For at undgå den store afgift på disse (autocampere) kan de registreres i Tyskland i nogle år og så "importeres" til Danmark
Hvis man vil købe en bil hos en dansk forhandler er det nemt nok MEN når man nu finder en brugt hos en tysker så er det en anden sag
Henrik

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-06 15:42

Jeg er da helt sikker på, at forhandleren kan hjælpe dig med papirerne i Tyskland, men ellers så kig lidt på mine links, der er flere klubber nævnt.

Hvis man i Tyskland køber campingvogn og får den indregistreret i DK kan man sparer op til 20.000 kr, hvor meget kan man sparer på en autocamper?? - bare sådan et lille sidespring - men de er nu smarte de campere

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 10-10-06 16:01

Den jeg har set på, koster 30.000euro som ny
en tilsvarende kostrer i Danmark 450.000kr også som ny.
Jeg har fundet en til 25.000euro og er ca. et år gammel
Men pas på Jeg havde fat i en i Kamen ved Dortmund og hun ville kun have pengene kontant og jeg havde lidt svært ved at fragte 20.500euro (ca 155.000kr) i kontanter
Ja der er plads til svindel, og folk har slået ihjel for mindre
Den klub jeg taler om er en klub som man registrerer sin camper igennem.
mvh
Henrik

Accepteret svar
Fra : ole65

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-06 23:51

Hej.

Du kan få de nødvendige oplysninger hos Dansk Autocamperforening
http://www.dacf.dk/home/DACF/ .

Jeg vil anbefale at du kontakter formand Max, vist nok på adressen formand@dacf.dk

mvh
Ole

Godkendelse af svar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 05-11-06 11:25

Tak for svaret ole65. helt det svar jeg havde brug for
Henrik