/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
behandle en mov-fil
Fra : fredag
Vist : 370 gange
200 point
Dato : 10-10-06 14:01

Hej, jeg har fået en mov-fil (quicktime) som jeg meget gerne vil ændre i. Kan det overhovedet lade sig gøre og hvilke programmer skal jeg have til dette. Og så vil jeg også gerne lave den om til en gif-fil, så den ikke fylder så meget.........HJÆLP

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-06 18:56

Du kan få gratis og betalingsprogrammer til næsten alt.
Bare søg i google med: Mov to AVI Mov to MPEG
Men til en gif-fil, ææ det er jo et billedformat, og ikke filmformat, så vidt jeg er orienteret, men det kan godt være jeg er galt orienteret!
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-10-06 13:39

Du kan starte med at konvertere den til Flash søg på movtoswf http://www.google.dk/search?hl=da&q=movtoswf+&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3D

Når du så har fået den lavet om til en swf kan du konvertere den til en gif med swftogif http://www.google.dk/search?hl=da&q=swftogif&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Men spørgsmålet kunne være om det ikke er nok at konvertere filen swf (Flash) da swf filer gennemgående er mindre og du kan beholde alle farverne i filmen. En gif kan max. indeholde 256 farver og jeg er ikke sikker på at den bliver mindre end swf'en.

Hvis du f.eks skal have swf'en ind på en hjemmeside må du sige til, hvis du ikke ved hvordan.

//bentjuul