/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
PGO T-REX 150
Fra : Shamrock
Vist : 1406 gange
100 point
Dato : 09-10-06 21:56

Hej gode portalbrugere.

Jeg har pludselig fået problemer med min ellers velfungerende PGO T-REX 150cc.
Den starter fint - kører 30 sek. og går så i stå.
Herefter skal jeg vente nogle minutter før den vil starte igen, men ak ca. 30 sek. efter, sker det igen.

Jeg har renset benzinfilter, luftfilter og skiftet tændrør - stadig ingen bedring i tilstanden.

Hjælp !!!!!

Vh. Shamrock.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-10-06 22:24

Det kan bla. være undertryk i tanken eller noget der ligger på bunden og stopper tilførslen det er ihvertilfælde noget med manglende benz så at undersøge benzinens vej fra tank til cyl
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 09-10-06 22:48

Hej Sune.

Tak for dit svar !
Ja - du tænkte ligesom jeg, at der var noget i vejen med benzintilførslen, men nej den løber uhindret fra tank til pumpe og derfra videre til kaburator.
Jeg har haft kaburatoren afmonteret og kan se, at der sker benzintilførsel til indsugningen når gasspjældet bliver aktiveret - såeee !!???

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 11-10-06 13:43

Mener du ikke en T-REX 110ccm? Det er ihf standardmodellen.
Jeg ville havde skudt på at der var skidt i bundkarret på karburatoren, men hvis du har tjekket er det jo ikke det. Hvad evt med dysen, måske den er for lille?

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 11-10-06 21:07

Hej Dennis85.
Nej, jeg mener T-REX 150ccm !
Ja - det er rigtigt, at symtomerne tydede i retning af noget med benzintilførelsen, og herunder kaburatorproblem, men den skulle være ok !
En god kollega har dog efterfølgende henledt opmærksomheden på fugt, hvorfor jeg satte en varmluftblæser ned over motoren og vupti - så startede skidtet og problemet var væk !!!!
Hvad fanden handler den om ??
Ved du feks. hvad den lille elektriske enhed som sidder på kaburatoren til venstre (set overfra og fremefter) er for en fætter ?? Kan det have været den som pga. fugt har lavet ballade ??

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : JannickSkytte

Dato : 27-12-06 19:14

Hej

Kender du en der mangler en Rigtig billig Yamaha Jog
Så gå ind på det her link og byd

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=415617857