/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvem ejer denne side?
Fra : Teil
Vist : 1039 gange
100 point
Dato : 09-10-06 20:35

http://home20.inet.tele.dk/ega/
Har søgt forskellige steder uden held.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 09-10-06 20:44

Altså det er en TDC-side - er det det du mener?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-10-06 21:03

No, hvem er personen bag siden.
Jeg vil skrive til denne person.
Der gives jo ingen mulighed for dette, ej heller webmaster kan kontaktes.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 09-10-06 21:22

Kan heller ikke se det. Prøv dog at skriv til: Niels Martin Vinther, Drosselvej 5, 9690 Fjerritslev. (se Bejstrup Kirke 3), han ved det måske.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-10-06 21:23

Det ser ud som en hjemmeside som følger med et abonnement.
Og så er problemet måske at vedkommende ikke er hos TDC mere.
Ingen TDC - ingen adgang til hjemmeside.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 09-10-06 21:26

Jeg har da en helt utrolig gammel tdc hjemmeside der stadig virker og jeg har altså ikke haft tdc abonnement i 6 år, så den holder ikke.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-10-06 21:32

Det var også bare et gæt...........men kan du også redigere den hjemmeside Rosekamp.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 09-10-06 21:42

Jeps. Godt nok efter en del problemer med et kodeord jeg havde glemt og de dårligt kunne oprette et nyt fordi det var sådan en gammel side. Han grinte lidt af det - ham tdcmanden, for det var endda en home6-side så ret så gammel. Men det lykkedes at få et nyt kodeord så jeg kan godt rette i den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-10-06 21:43

Jo tak rosekamp, så findes der flere navne at vælge på.
Egentlig underligt at en side må laves på den måde, uden kontaktmulighed til ejer.

DK Hostmaster skriver bl.a.
Citat
Hvad siger loven
I domænelovens §8 står der, at registranten (indehaveren af brugsretten til et domænenavn) som udgangspunkt skal være offentlig tilgængelig. Medmindre registranten kan henvise til anden lovgivning og bede om det modsatte.
Samme gennemskuelighed har DK Hostmaster valgt at skabe i sin persondatapolitik omkring fuldmægtige, betalere og navneserveransvarlige.
• Klik her, hvis du ønsker at læse domæneloven (se særligt §8, der handler om registranter og offentlig tilgængelighed)
• Klik her, hvis du vil læse DK Hostmaster regler vedr. persondatapolitik.

Altså noget er forkert.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-10-06 21:49

Og videre står der.
Citat
I den kommende tid kontakter vi 80.000 kunder, der hidtil har været anonyme i vores Whois database.
Nogle får ophævet deres anonymitet, andre fortsætter som anonyme.
Kampagnen vedrører personer, der som de eneste har mulighed for anonymitet.
Virksomheder, foreninger og lign. kan ikke længere være anonyme.

Hvorfor nu det
Alle domænenavne, der ender på .dk reguleres via domæneloven og DK Hostmasters til en hver tid gældende regler. Begge regelsæt har afsnit, der handler om anonymitet.
Idéen bag begge regelsæt er at skabe gennemskuelighed omkring .dk domænenavne og de personer, der står bag. En gennemskuelighed, der medfører tilgængelighed og giver den enkelte bruger af internettet mulighed for at finde kontaktdata på et givent domænenavn.
Principperne minder mest af alt om de spilleregler, der gælder for et læserbrev i avisen: Her lægger forfatteren både navn og adresse til sit indlæg og er på den måde synlig og tilgængelig for andre.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-10-06 21:50

Teil - jeg kan huske noget om ændrede regler med hensyn til om at være anonym domæneejer.
Men jeg kan ikke huske hvad det var og om det blev til mere åben eller det modsatte.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-06 21:51

Teil, domænenavnet tilhører tdc så der er ikke noget forkert der.
det er ikke engang et subdomæne, men bare en mappe der er tildelt. Altså ingen oplysningspligt.

Kommentar
Fra : flanjo

Dato : 09-10-06 22:15

Prøv at kontakte Lokalhistorisk arkiv i Fjerritslev. Der henvises til denne flere gange på siden.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-10-06 22:26

Teil her er nogle at kontakte - se nederst på siden http://www.fjbib.dk/Lokalhistorisk%20arkiv/Menusider/Om%20arkivet.htm og her har du formanden for arkivet
http://www.fjerritslev.dk/Pages/default.asp?show=miniside&id=2647

//bentjuul

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-10-06 22:35

Nederst på siden står der en sidetæller, du kunne prøve, om du kunne få noget at vide gennem dem.

Klik på RiteCounter

Kommentar
Fra : iah

Dato : 09-10-06 22:55

Det var måske også en mulighed at kontakte

Flemming Røge, smedesvend
Vandværksvej 23
9690 Fjerritslev

Tlf: 98212503
Mobil: 26456232

Han bliver jo nævnt i teksten:

Citat
Og så lige det der gør det sjovt at arbejde med. Telefonen ringer på min arbejdsplads og Hans Pedersen beder mig komme ind på hans kontor. Der står Flemming Røge ved siden af Hans Pedersen. De kigger på billedet fra Kirkedal og Flemming Røge kan fortælle at det er hans far og mor der står foran smedien i Kirkedal.

Han har jo angiveligt stået ansigt til ansigt med forfatteren af siden...

IAH

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-10-06 06:14

Det bliver svært at finde vedkommende, da der står han ønsker at være anonym og dette har TDC accepteret.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 10-10-06 07:26

Men hvis du har oplysninger til siden, så er han jo på den anden side nok interesseret. Du kan jo prøve at give dit telefonnummer til Flemming Røge og så kan du se om han ringer tilbage til dig.

Godkendelse af svar
Fra : Teil

Dato : 10-10-06 08:57

Tak for svaret BjarneD. Ingen oplysningspligt, det var også min mistanke.
Men fyren er fundet, ega sidst i adressen er hans initialer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-06 11:10

Det var da godt, men hvofor godkender du min ret så uvæsentlige kommentar som svar når du ellers har fået mange gode og ihærdige forslag?
Jeg undrer mig bare over, at man (der er mange der gør noget tilsvarende) ikke giver point til den der gør den største indsats for at finde svaret hvis der ikke er et "rigtigt" svar.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-10-06 11:26

BjarneD
Du kom til sagens kerne, derfor.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-06 12:03

Jeg forstår det stadig ikke, men nok om det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-06 20:42

Jamen da, er det mig der er skyld i din mange gange 100 p. gestus?