/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.....Skrivebordet.....
Fra : TQsen
Vist : 830 gange
200 point
Dato : 08-10-06 22:28

Under ikonerne på skrivebordet står der jo hvad mappen hedder ( ). Men der er en grim box omkring mappenavnet. Og det er virkelig grimt. Hvordan får jeg gjort den gennemsigtig??? Det er på min venindes computer, og jeg troede jeg kunne klare det - for problemet er ikke på min egen. Der kommer boxen først frem når jeg klikker på ikonet.... Men næ næ, det kunne jeg ikke .
Vi har begge XP hvis det har nogen betydning.....
På forhånd tak og ha' en fortsat god aften

Accepteret svar
Fra : maxhankat

Modtaget 210 point
Dato : 08-10-06 22:51

Højreklik på Denne computer og vælg Egenskaber
og igen vælg Avanceret
find på kortet Ydeevne > Indstillinger > Visuelle effekter
rul ned og sætte Flueben ved:
”Brug skygger ved ikoner på skrivebordet” eller andet du ønsker ændret ved ikoner.

mvh Maxhankat

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-10-06 23:07

der er lige lidt mere oplysning:

Gør som jeg allerede har skrevet: når du så er på: visuelle effekter så sæt en prik ved "brugerdefineret" og rul ned til: "Brug skygger til ikoner på skrivebordet" og sæt flueben der!
så skulle de grimme bokse være væk - håber jeg.

mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-10-06 00:14

Kan det tænkes at web er aktiveret ? Højreklik på et tomt sted på skrivebordet, klik på: Arranger ikoner efter, hvis der er markering ud for: Lås elementer med webindhold på skrivebordet, så fjern denne markering, det gør du ved at klikke på linien

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-10-06 08:12

højreklik på din skærm - vælg egenskaber for skærm - fanebladet skrivebord - tilpas skrivebord - fanebladet web - fjern flueben i lås skrivebords elementer - så er den væk

Godkendelse af svar
Fra : TQsen

Dato : 10-10-06 21:15

Tak for svaret maxhankat.
Gælder det også hvis man har Windows 2000?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 10-10-06 22:14

Hej TQesen.

Tak for pointene.

Desværre kan jeg ikke lige svare dig på det med Win. 2000 - jeg kender kun løsningen fra XP. men det kan jo være en anden på denne tråd, kan svare på det.
Hva' me dig mirit?

mvh
M H