/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
DF = ?
Fra : tedd
Vist : 1362 gange
500 point
Dato : 08-10-06 21:35

Interessant tv avis!

8 årig dansk pige frataget sit statsborgerskab
DF topstyret og udemokratisk

Og DF igen! De kan ikke stryre deres fulde ungdom og en ny muhammedkrise truer!

Er det planlagt? Er DF i virkligheden landsforræddere der svøber sig ind i det danske flag?

Er du træt kære Pia?

Vorherrebevares!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 08-10-06 21:46

en hver med lidt forstand, kan da se at det vil gå galt hvis kællingen får magten..hvem skal hun så gi skylden..de er en flok røvslikkere, som ændre mening som vinden blæser..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-10-06 21:48

Ja ved godt at dette spørgsmål skulle ha været placeret under politik, men så vil man jo nok ikke få respons fra nogle DF støtter!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-10-06 21:59

Kælling er hun vel næppe CCjunior. Hun har bare læst en bog der udkom i 1925!

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 08-10-06 22:26

De fjolser der stemmer på DF er vel hovedsageligt pensionister der vil have lidt mere i posen og så andre der af en eller anden grund har et dårligt liv og mangler en syndebuk, og så står udlændinge jo lige til højrebenet.

Mit håb er at folk får øjnene op for hvilke personer der står bag DF og hvad der driver deres værk. Det er partitoppen og DFU'erne fint med til at belyse i disse dage, så for min skyld kan de bare forsætte med at skilte med deres åbenlyse stupiditet og intolerance for andre meninger end deres egen. Ris til egen røv, og jeg fryder mig!

Citat
Er det planlagt?

Nej det tvivler jeg stærkt på, det er en samling forskruede mennesker hvis rasistiske og intolerante holdninger bare tilfældigt kommer op til overfladen på samme tid.
Citat
Er DF i virkligheden landsforræddere der svøber sig ind i det danske flag?
At tro at man beskytter de danske værdier og normer i ekstrem grad kan vel næppe kaldes ladforrædderi. Til gengæld kan de kaldes intolerant, uoplyst, rasistisk, stupidt, naivt og så meget andet. Det vender det sig i mig hver gang jeg ser et dannebrog i sammenhæng med Pia K. for hendes værdier er ikke danske og bliver det heller aldrig. DF mangler en grundlæggende forståelse for det gamle altid gældende ordsprog "tryk avler modtryk" og de får det aldrig. Til gengæld kan jeg trøste mig med, at de med garanti på et tidspunkt får forståelse for ordsproget "fanden hytter sine".

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-06 22:33

Jeg syntes det er træls, at vi igen skal beskæftige os med muhamed og de ekstreme som påstår at tilhøre islam.
Foraget over at det laves - ja
Meget forarget over at det viderebringes - ja, og måske er det netop planlagt, men af hvem.

Om DF er demokratisk eller ej - må de selv om.
Men jeg er da glad for at der er nogen som siger det som mange mener.

Jeg kan ikke li' og er meget bange for den middelalderlige kultur som presser på hvort lille demokrati.

Men jeg har intet mod ægte muslimer.

Ps. Hvis to "muslimske" grupper slår hinanden ihjæl.............hvem holder Alla så med.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-10-06 22:33

Kan kun sige: Jeg godter mig sgu..nu kommer deres rette karakter frem i lyset.

Føj for den lede kan jeg kun sige...

Nej det er næppe planlagt...og dog..det kunne være at dem der er blevet ekskluderet i virkligheden er "forklædte socialdemokrater"

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 08-10-06 22:36

Der skulle lige en smiley med

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 500 point
Dato : 08-10-06 23:01

I guder...i starten af denne tråd troede jeg at der var nogle mennesker der havde lidt mere på hjertet end at kalde andre for fjolser, kællinger, røvslikkere og landsforræddere. ....Ikke fordi jeg specielt uenig i hvad det er I prøver at sige...men niveauet venner...niveauet

Tag Jer Sammen

Ziggy99

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-06 00:11

Citat
hovedsageligt pensionister der vil have lidt mere i posen og så andre der af en eller anden grund har et dårligt liv og mangler en syndebuk

Det er muligt, men så må der være mange af dem da DF er det trediestørste parti i DK.
De er ikke min kop te, men sådan som de andre ter sig har jeg svært ved at se forskellen og er der ikke lige noget med at DF er regeringens parlamentariske grundlag.

Visse andre partier har samme form for partidisciplin, men de ordner det snavsede tøj bag lukkede gardiner.

Husk lige at en sand demokrat respekterer sine demokratiske modstandere.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 09-10-06 01:13

Fordi en snæver flok af unge DFU´ere ved en privat fest begår dumheder,så er der åbenbart straks nogen der mener,at den venlige almindelige DF´er nede i grillbaren er både intolerant,racistisk, uoplyst,naive og stupid,og det kan jeg godt synes er både bekymrende og snæversynet.

>>>>Til gengæld kan de kaldes intolerant, uoplyst, rasistisk, stupidt, naivt og så meget andet. Det vender det sig i mig hver gang jeg ser et dannebrog i sammenhæng med Pia K. for hendes værdier er ikke danske og bliver det heller aldrig.<<<<

Som jtlaursen udtrykker sig,så ser jeg overhovedet ikke forskel på den kedelige måde nogen omtaler indvandrere på og den kedelige måde andre omtaler DF og deres tilhængere på.

Personligt har jeg ikke problemer med at respektere folk for deres forskelligheder. Jeg stemmer ikke på socialdemokratiet,men kan sagtens acceptere og respektere dem som parti. jeg kan også sagtens acceptere og respektere mennesker der ikke er født i Danmark,men det betyder ikke at jeg ønsker at se mit fædreland oversvømmet med alverdens eksotiske mennesker. Gør mine værdier så mig til et intolerant, uoplyst,rasistisk,stupidt, og naivt menneske jtlaursen? = en DFér????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-06 02:58

Citat
Og DF igen! De kan ikke stryre deres fulde ungdom og en ny muhammedkrise truer

Hvad mon der er værst i befolkningens øjne

At unge DFere drikker sig fulde og skaber sig lidt tosset og har det sjovt til en eller anden sammenkomst......eller at en ny Mohammedkrise truer.

Hvordan ville folk have reageret, hvis der til en eller anden partifest, f.eks. hos de konservative, blev gjort tykt nar af, og lavet parodier på desperate, pressede DANSKERE, der i afmagt over regeringens nye besparelser har strejket og demonstreret.

Er problemet ikke nærmere, at folk er så langt fremme i skoene over EMNET, fordi de inderst inde er pissebange for muslimernes reaktion på nogen danskeres måde at hygge sig på, og deres form for humor, mere end de er forargede over at der gøres grin med en bestemt befolkningsgruppe

Al den hylen op om hetz mod "etniske minoriteter i DK", og stribevis af skældsord som racister, stupiditet, intolerance o.s.v. , den køber jeg sgu ikke, for den eneste forskel på denne "fest's" indhold og så det hundredetusinder af almene danskere kan finde på at more sig over i festligt lag, det er at dette her er lækket til offentligheden.

Og om DF er landsforrædere
Nej, det tror jeg ikke, det kunne man nærmere beskylde dem for, der for mange år siden "solgte" DK til et lunkent EUfællesskab, og ligeledes dem der gennem tiden har tilladt at DK er blevet så godt og grundigt invaderet af "etniske minoriteter", at danskerne efterhånden, for sin egen sikkerheds skyld, skal gå på listesko for ikke at vække "minoriteternes vrede"

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-10-06 04:37

Citat
Er du træt kære Pia

Hvad med at spørge Pia.....? Ingen her kan vel svare på dette. Men skal det alligevel forsøges, så er svaret nok ja. Hun er træt af typen som sp.stiller repræsenterer... brok for brokkets skyld og usaglig kritik fra hykleriske klogskidere, som spruttågede og skæve sidder på sidelinjen og ræber ligegyldigt nonsens af sig.

Sagde nogen Vorherrebevares? Ja det gjorde jeg!!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-10-06 08:29

Tja - så kommer vi nok ikke længere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-10-06 08:43

Måske ikke EC, men der er vel heller ikke mere at sige til så tåbelig en tråd

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-10-06 11:51

LoooL.. Ja klumme, du har sørme set lyset. Vidste slet ikke at du var i fammilie med hende..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-10-06 12:03

Familie????

Som jeg tidligere skrev, så er der vist ikke mere at skrive i denne tåbetråd. Jo mere der skrives, jo flere artsfæller til tedd dukker der op, så jeg er smuttet, med mindrte der dukker noget væsentligt og klogt op. Men jeg tvivler

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-06 12:28

Nu vil jeg mene at de mest spruttågede og skæve i det her spørgsmål er DFU, men tak for kommentarerne!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-06 12:31

Og Pia er vist osse lidt spruttåget eller hvad? http://politiken.dk/indland/article183798.ece

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-06 12:40

Ja, ja Tedd, ikke nogen smart holdning at indtage,men der er andre partier der har måtte tage afstand fra deres ungdomsorganisationers fjollerier.

Det jeg syntes er mest irriterende ved den slags sager er selvretfærdigheden hvor politiske modstandere har alt for travlt med at se splinten i de andres øjne.

..og allermest irriterende er at de muslimske organisationer slet ikke kan se, at de ikke er et hak bedre med deres vold og had billigelse lige så snart nogen træder på deres tro.
Deres selvretfærdighedsfølelse minder lidt om Klummes.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-06 12:44

Joh men sådan er politik jo Bjarne! Partierne har jo den holdning til vælgerne, at vi alle lider af korttidshukommelse, eller osse er det dem der lider af fænomenet!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-06 12:57

Uden tvivl, men noget tyder jo på, at de ikke mener at vi kan ræsonnere og derfor vil de gøre det for os.

DF melder jo klart ud med, at de er topstyret, men det kan være et udtryk for ærlighed.
A.F.R. lader jo drengene og pigerne lege og når de er tilpas trætte af legen fortæller han jo bare at der skal være plads til uenighed i partiet og at det i øvrigt forholder sig som han synes det skal forholde sig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-10-06 17:02

Der er meget rigtigt i det Knete skriver! Jeg vil heller ikke slå alle fra DF over en kam! Det er dog et problem når Pia kun kalder det for nogle fjollerier og ovenikøbet dobbeltmoralsk mener at medierne overhoved ikke burde bringe historien! Ytringsfrihed går mig bekendt i alle retninger?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-10-06 17:03

Jeg syntes det er hyklerisk at mange danskerer påråber sig deres ret til ytringsfrihed, men samtidig ikke vil se eller høre om de fattige og undertrykte lande. vi forventer da også at pressen ikke viser billeder af døde og andre makaberheder.. at de viser en vis respekt for de efterladte osv.

DF råber op om vores ytringsfrihed, men udelukker deres egen medlemmer for at sige det mindste til pressen, som ikke har været igennem deres censur system. hmm..

DF lever af at hovedparten af vælgere i DK er ældre mennesker, som naturligvis interreserer sig for deres egen velfærd, og som er bange for " muhamedanerer ".
Desværre for undertegneder, er jeg af den generation som kommer til at hænge på en flok krævende ældre som ovenikøbet stemmer DF... Det bliver nogen hårde år indtil den sidste er kradset af..hehe..

Junior

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-06 18:29

CCjunior, glæd dig over, at de ældre du hænger på har været flittige og har skabt et samfund der har råd til mange goder til borgerne selv om der er gået møl i velfærden så der kan blive råd til skattelettelser til de velbjærgede.
Jeg tror, at dem du kommer til at døje mest med er de der er blevet tabt på gulvet fordi der ikke er plads i undervisningssystemet til børn og unge med særlige behov.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 09-10-06 21:47

Knete>>
Citat
Fordi en snæver flok af unge DFU´ere ved en privat fest begår dumheder,så er der åbenbart straks nogen der mener,at den venlige almindelige DF´er nede i grillbaren er både intolerant,racistisk, uoplyst,naive og stupid,og det kan jeg godt synes er både bekymrende og snæversynet
Generalisering er altid en farlig ting og selvfølgelig findes der "fornuftige" DF'ere. Man netop at DFU'erne gør som de gør, viser med alt tydelighed hvilken fulstændig mangel på respekt overfor fremmede der er en af grundholdningerne i DF, det så man også med al tydelighed ved valgkampen i 2001. Her var den eneste grund til at DF hostede stemmer deres fremmedfjendske skræmmekampagne.
Citat
Som jtlaursen udtrykker sig,så ser jeg overhovedet ikke forskel på den kedelige måde nogen omtaler indvandrere på og den kedelige måde andre omtaler DF og deres tilhængere på
Jeg angriber DF's politik og du kan synes at det er på en usaglig måde, det er din mening. Til gengæld angriber jeg ikke deres religion, deres afstamning eller hudfarve og deri ligger forskellen. DF har f.eks. som parti forslået at man skal have kristen baggrund for at kunne blive dansk statsborger, jamen jesus krist hvor er vi så henne. Se ligeledes på alle de anmeldelse de igennem tiden har fået for f.eks. at overtræde rasismeparagraffen. Tænk over at topledelsen i sin tid udsprang fra fremskridtspartiet med Glistrup, vi ved alle hvad han står for. Tænk på at de har medlemmer der er erklærede nazister, OSV.
Citat
men det betyder ikke at jeg ønsker at se mit fædreland oversvømmet med alverdens eksotiske mennesker. Gør mine værdier så mig til et intolerant, uoplyst,rasistisk,stupidt, og naivt menneske jtlaursen?
Måske ikke alle tingene på en gang, det kræver nok lidt mere end en overfladisk kandu-chat for at finde ud af, men naiv, ja bestemt. Globalisering og multietniske samfund som man ser det i USA er uundgåelige.
Grammatiske fejl, tja.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 10-10-06 03:13

jtlaursen <<

Nu kan Pia Kjærsgaard jo ikke stilles til ansvar for hvad der foregår til DFU´s arrangementer. Lige som Anders Fogh ikke kan gives skylden for hvad VU laver, eller Helle Thorning Schmidt for hvad DSU laver, eller Villy Søvndal for hvad SFU laver etc,,, så spørgsmålet/ tråden giver slet ikke mening.

>>>>Og DF igen! De kan ikke stryre deres fulde ungdom<<<<

mig bekendt,så er de fleste partiers ungdomsorganisationer (hvis ikke alle) uafhængige organisationer der ikke er underlagt partiet,så jeg kan ikke se hvorfor man lige frem mener at Dansk Folkeparti er DFU´s "forældre" som ikke kan styre deres fulde ungdom,,,,,,Hverken Pia Kjærsgaard eller andre i partiet skal tage skylden for,at nogle der tilfældigvis har meldt sig ind i samme forening som dem,tegner Muhammed til et privat arrangement.

jeg er enig med dig i,at det var fjollet,hvad disse Dfuér foretog sig, men at hidse sig op over det og konkludere på deres egenthed som politikere er at overdrive hændelsen. Men OK hvis man ikke kan finde på andet at kritisere Dansk Folkeparti for end deres ungdomsafdelings fuldemands udskejelser til en privat fest,så er det muligvis fordi man bare ikke kan lide Dansk Folkeparti og deres partileder,og ikke vil lade selv den mest mikroskopiske fejl de laver stå uberørt hen til at forhåne dem som fjolser, mennesfjendske,intolerante, stupide og hvad du ellers har skrevet af underlige ting i denne her tråd. men hvorfor så ikke oprette et helt nyt spørgsmål, i stedet for at lade som om,at det er de unges tegn og gæt der stimulererede din forargelse. Din sidste kommentar lyser langt væk af,at din foragt stikker langt dybere,,,,og din foragt har jeg ikke tænkt mig at diskutere med dig,,,fordi jeg allerede ved din første kommentar synes dine argumenter var tåkrummende primitive.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 10-10-06 09:31

Jeg er godt klar over at DF som sådan ikke har bestemmende magt over DFU men der er nu nok en grund til at de hedder Dansk Folkepartis Ungdom og ikke noget andet, tror du ikke. Disse DFU'ere forsyner nu nok deres moderparti med nye kræfter. Jeg er enig i at deres fuldemandseskapader ikke er det slemmeste der er sket, og selvfølgelig har Pia K. ikke direkte kontrol over det. Men det jeg gerne vil ind til er hvilken grundholdning der eksisterer i partiet, og det viser den verserende sag tydeligt. Dansk Folkeparti skulle undre og skamme sig over at den slags klæber sig til deres parti og f.eks. ikke til VU eller DSU. Det var ikke noget der kunne ske til en lignende fest med mig og mine venner, og heller ikke til så mange andre fester tror jeg. Det er samlingen af en folk mennesker med samme fremmedfjendske holdninger der gør udslaget, der er jo tydeligvis INGEN der har sagt "hør nu her, det er en dårlig ide det her", nææææ selv DFU's næstformand synes det var vældig. Set i det lys er det langt fra en mikroskopisk fejl!

Forresten så har du ret i at jeg ikke respektere alle partier på lige fod, som du siger at du gør. Det er selvfølgelig grundlæggende forkert i et demokratiske samfund som i DK. Men jeg er bare kommet til et punkt hvor DF's politik er så langt fra mine værdier og hvad jeg anser som alm. medmenneskelighed at jeg ikke vil høre på dem mere. Bevares DF siger da til tider fornuftige ting, det bliver bare overskygget af bl.a. deres svinske indvandrepolitik. I min verden får man hvad med giver.

Og så glemte du bekvemt at argumenterer på:
Citat
Jeg angriber DF's politik og du kan synes at det er på en usaglig måde, det er din mening. Til gengæld angriber jeg ikke deres religion, deres afstamning eller hudfarve og deri ligger forskellen. DF har f.eks. som parti forslået at man skal have kristen baggrund for at kunne blive dansk statsborger, jamen jesus krist hvor er vi så henne. Se ligeledes på alle de anmeldelse de igennem tiden har fået for f.eks. at overtræde rasismeparagraffen. Tænk over at topledelsen i sin tid udsprang fra fremskridtspartiet med Glistrup, vi ved alle hvad han står for. Tænk på at de har medlemmer der er erklærede nazister, OSV.
Hertil kan tilføjes at f.eks. Amnesty International og det internationale samfund undre sig over og kritiserer den danske indvandrepolitik, herunder bl.a 24årsreglen, som DF er bannerføre for. Og hvad var det DF sagde om børnene på asylcentrerne? Men nu er det jo også mig der er tåkrummende primitiv.
Citat
Din sidste kommentar lyser langt væk af,at din foragt stikker langt dybere
Det forstår jeg ikke?
Men måske vi skulle holde her, inden det her udvikler sig til noget vi alligevel ikke kan diskuterer på en nemmere måde end her.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-06 11:21

Uanset hvad man ellers kan beskylde DF for så får de ofte sagt hvad mange tænker, men ikke tør sige højt, måske på grund af fordømmelser, at de så gør det med brask og bram i stedet for en mere diplomatisk måde er så deres styrke eller svaghed alt efter hvem der ser det.

Er det ikke interessant, at se hvordan det kan være legitimt at hyle op om "ældrebyrden", men man må ikke ytre et ord om bekvemmelighedsflygtninge, som tager på månedlange ferier i deres hjemlande.

At børnene fremstår som ofre i flygtningedebatten på grund af de langvarige ophold i flygtningecentrene er nu nok en blanding af forældre, der ikke vil rejse hjem selv om de kunne og så en alt for firkantet sagsbehandling hvor man afviser mennesker der ikke vil i være i stand til at repatriere sig på grund af omstændigheder de ikke selv er herre over.

Tingene er ikke så sorte eller hvide som ovenstående indlæg giver udtryk for.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 10-10-06 12:17

BjarneD>>
Godt formuleret!
Der er sket det som der så ofte sker i sådanne diskussioner; man graver sig ned og vil ikke vige en tomme. Det er nemlig så svært at diskuterer tilpas nuanceret skriftligt, så man holder sig til de overordnede træk, derved tolker modparten mellem linierne, også har man balladen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-06 12:41

Vi skal vel værne om retten til at være uenige og der har vore politikere meget at lære selv om de burde være foregangsmænd.

Vi husker vel alle de udrensninger der er sket i partierne, hvor man rammer folk på deres tillidsposter(for at få dem til at gå i vrede eller lignende), og der er der ikke mange politiske partier der kan melde hus forbi.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 10-10-06 13:05

jtlaursen <<

jeg glemte ikke bekvemt at kommentere dit citat. Jeg skrev der imod at jeg ikke havde i sinde at indgå en diskussion med dig,,,

ganske kort kan jeg sige, at hvis du er af den opfattelse,at den adfærd som DFU´erne udøvede i privat regi og uden at der var en eneste muslim tilstede (antager jeg!), kan siges at være "respektløst overfor andre mennesker" så er jeg aldeles uenig. For det første var adfærden ikke beregnet på videregivelse eller offentliggørelse og for det andet har ingen af de involverede følt sig respektløst behandlet (så vidt jeg ved?),,,

Nu er jeg ikke medlem af DFU,men hvis jeg var ville jeg mene,at jeg gerne skulle kunne komme til DFUs arrangementer i forvisning om, at jeg ikke deltager i en ungdomspolitisk udgave af Big Brother, men i et arrangement med ligesindede. Desuden har jeg været medlem af et af de andre ungdomsorganisationer,og kan fortælle dig at DFU ikke adskiller sig voldsomt fra andre politiske ungdomsorganisationer,når der festes.

Du kan ikke lide Dansk Folkepartis grundholdning,og antyder de er rasistiske. igen er jeg uening med dig,og hælder meget mere til hvad Bjarned har at sige om partiet. Det er nemlig rigtigt,at der er berøringsangst fra de andre partier,når det kommer til flygtninge og indvandrer problematikken. Df tror jeg du kan være ganske sikker på der bare siger højt,hvad mange mange andre tænker. Og det har jeg personligt ingen indsigelser imod.

der er altså visse ting som det er langt farligere at kritisere end andre. Islam er en af dem,pga. de fundamentalistiske elementer i blandt dem. Naser Khader har været udsat for mange trusler, og hvad med fyren på Carsten Niebuhr instituttet der fik bank fordi han læste op af koranen og ikke var muslim? .Det er altså risikabelt at kritisere islam, så kan man diskutere DFU´s festligheder i det uendelige, men det nytter ikke at leve i benægtelse.

Ældrebyrden <------> indvandrerbyrden ,,,,,, ´netop bjarned. der ses det tydeligt,at noger er langt farligere at kritisere end andet. det er tys tys at omtale indvandrer som en byrde,hvor imod det er helt legalt at betegne vore ældre medborgere som en byrde.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-06 13:40

Problemet her er at hvis det var sket i f.eks. VU havde Anders lynhurtigt været ude med en fordømmelse, men det kan "stakkels" Pia jo ikke da hun er fanget i sin egen retorik og dobbeltmoral!

Og jo Knete der er mange andre ting man kan kritisere ved DF, det her var bare det seneste kritikpunkt!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-10-06 13:49

Og så fik vi kun uafgjort i Parken i lørdags---de skide DF'ere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-10-06 13:54

De der udlandspro'er skulle tvinges til at betale skat i Danmark! Og synge morgensalme hver morgen! Ellers kan de få en faldskærm og blive smidt af over deres klub!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-10-06 15:10

Jeg synes altså nok, at man kan forvente, at når éns teenager går til et "privat" arrangement lavet af en politisk ungdomsforening, at foreningen så kan stå inde for, hvad der foregår.....

Og disse skønne unge medlemmer af DFU... Er de ikke medlemmer af DF? Hvad ER "DFU" egentlig?

Jeg har kikket lidt på nettet, og ifølge DF's vedtægter, så kan man blive medlem af DF fra man er 14 år gammel.. --Men man skal måske være over 18 for at være medlem af DFU? Siden de kan holde drukfester? For de bryder vel ikke loven kollektivt, når de er medlem af et politisk parti??

Jeg kan godt se, at jeg ikke ANER, hvad det hele går ud på....... Men jeg MØDER faktisk mennesker, der har den ubehagelige indstilling til andre mennesker, som DF også lægger for dagen. Og jeg synes nok, at det er mega-uhyggeligt, hvis der vitterligt er tale om politisk "privat" opdragelse af de unge i de der ungdomsforeninger... Især DFU kan give mig gåsehud...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-06 20:41

DF fralægger sig ansvaret for, hvad DFU'erne fortager sig. DF ekskluderer medlemmer i takt med at disses mere eller mindre nazistiske sympatier kommer for dagen. Derefter ekskluderer de alt og alle, som siger partitoppen midt imod.

Det kan man da umuligt have noget imod

..og så troede jeg iøvrigt at vi i Det Radikale Venstre havde patent på at være:
Citat
..en flok røvslikkere, som ændre mening som vinden blæser..

Som jeg ser det; er DF ikke problemet ...men deres vælgere

..og DF er da i sin demokratiske ret til at agere præcis som de lyster, så længe de ikke bryder straffeloven i en sådan grad at de, af de andre partier og folketingets formand, findes uværdige til at sidde i folketinget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-06 20:45

Der er vist en der vejrer morgenluft så partiet (B) igen kan blive tungen på vægtskålen, eller...?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-06 21:01

BjarneD -> http://www.radikale.dk/denandenvej/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-06 21:07

Mon ikke hr. Khader vil mene, at det ikke er en kvinde der skal være statsminister, men ham.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-06 21:36

Dét tvivler jeg stærkt på han mener

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-06 21:59

Tvivl du bare, men lad os nu se.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 00:09

Hvornår går det op for folk at DF bare er yt? Hvem fanden stemmer på det parti? Hvor længe siden er det Pia var hjemmehjælper! Slukker hun brandbomberne mod danske ambassader? Vorherrebevares! Man skal vist være H.C. Andersen chauffør for at finde ud af den dybere mening!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-06 00:19

Ja, ja Tedd men ifølge det politiske index for september står DF til 13,6 % af stemmerne 0,3 % mere end ved sidste valg og er det trediestørste parti.
Det er man da nødt til at respektere og man er da nødt til at respektere, at andre har en anden holdning end vi har.

Det du skriver svarer meget godt til det had og den foragt mange Venstre/Konservative politikere har for Socialdemokratiets vælgere.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-10-06 00:25

Der er flere, der ikke kan styre det.

Personligt bryder jeg mig ikke om at der bliver lagt billeder på nettet/ kandu af andre brugere.

Jeg har set billeder af brugere, som søger et job. Men de billeder jeg har set, er ikke lige den bedste anbefaling.

Hvornår går det op for brugeren at han/hun er yt.

Vorherrebevares!

Citat
Man skal vist være H.C. Andersen chauffør for at finde ud af den dybere mening!

Man skal bare tænke sig om.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 00:27

Ved det sidste lovlige valg i 1933 i Tyskland fik DNSAP 33% af stemmerne! Vågn op for pokker før det går galt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 00:29

ja ja Ans! Vi ved godt du snakker om Molo!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-06 00:35

Skal man gå i selvsving fordi DF er det parti højrefløjsanarkisterne bedst kan identificere sig med?

Hvis det ver Johnny Hansens drenge der fik mange stemmer ville jeg være mere bekymret fordi de vil bruge demokratiet til at afskaffe det samme demokrati.
Der er da ikke noget der tyder på at DF vil afskaffe demokratiet, men er det ikke mere interessant at deres holdninger åbenbart ikke er værre end at de to gamle partier Venstre og Konservative gerne lader dem være regeringsgrundlag så man kan undgå at forhandle med Socialdemokraterne og Radikale.
Det er for mig meget mere skræmmende, at man laver blokpolitik på grundlag af et parti hvis linje man tager afstand fra.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 00:37

Det er dødsskræmmende Bjarne! Minder mig om 30'erne!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 00:38

Og osse at du bruger ordet anarkister i forhold til højrefløjen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 00:41

Anarkisterne i Spanien var faktisk de eneste der forsvarede demokratiet (ikke af egen fri vilje) i den spanske borgerkrig mens alle andre anstændige nationer bare trak på skuldrene! Så meget for historiundervisning!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-06 00:43

Nu har du ikke oplevet 30'erne Tedd så det kan måske være svært at forstå hvad der skete dengang lige som det kan være svært at forstå den danske overgivelsespolitik, der øjensynligt er blevet moderne igen fordi nogle selvbestaltede præster i en anden del af verden ikke tåler at nogen kritiserer dem og deres, mens de åbenbart ikke har nogen problemer med at nogle af deres egne forhåner deres egen tro ved at begå vold og drab i religionens navn, hvilket hvis vi kan tro på dem er en stor synd da religionen skulle værer fredelig.
Den slags kan få mange til at støtte et parti der højlydt fordømmer disse mennesker - er jeg alvorligt bange for.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 00:45

Jo men det er jo en del af det! Lad os få afsluttet alle de der tåbelige religioner! Hvornår har det nyttet at bede til Gud?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 00:47

Vi havde religionskrige for 1000 år siden! Troede egenligt det var afsluttet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 00:49

Men man har jo selvfølig Søren Krarup og Jesper Langballe! Gott mit uns!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 00:51

De godt dækket ind de der DF! Måske med undtagelse af Tilgivelse?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-06 00:52

Nu kører du igen frem ud fra din egen synsvinkel, Tedd. Giv dog mere plads til andres holdninger så kan det jo være at du vil være lettere at tage alvorlig.

For mig at se er det eneste problem med Islam, at så få af dens dyrkere reelt kender indholdet fordi de kun kender det præsterne fortæller dem ganske som det var i Europa før reformationen.

Jeg tror, at mennesker har behov for noget at tro på og om ikke andet så at tror på, at der ikke er noget at tro på, hvilket er alt for kompliceret for mig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-10-06 00:54

Nok for i aften, men vi kan fortsætte denne ørkenvandring en anden gang.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-10-06 01:01

Ja det var vist Descartes! Gud er for en fantastik tanke til at tro mennesket fandt på ham? Ikke så langt fra spammail i mine øjne/ører! Eller Microsoft! Husk at checke din internetbank!

Islam eller arabere gav os forøvrigt 10 tals systemet så som religion betragtet har den nok givet os mere end den kristne kirkes udlægning af skærsilden! Var der ikke noget med at man kunne købe aflad ligesom selvmordsbombernes 40 jomfruer når de futter af? Kan man tage det alvorligt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-06 08:07

ans -> Jeg betragter kandu.dk som lidt af et fristed. Noget man dyrker når man har fri en stund eller af andre grunde ikke er beskæftiget med noget nyttigt. De billeder jeg og visse andre (..natmaden til eksempel) har lagt ud (..i forståelse og med accept af de afbildede) på dette site, er for alles vedkommende i forbindelse med 'festlige' lejligheder.

1.) Billede fra molo's 40 års fødselsdag på Christiania ...endda med en økologisk øl i hånden.
2.) Billeder af molo, natmaden og dennes kæreste og venner til havnefest i Gilleleje.
3.) Billeder af molo og kandu'er på computermesse i Valby.
4.) Billeder af molo og andre kandu'er til festligt week-end træf hos mongorossa.
5.) Billeder af molo halvsovende på sofa efter festlig aften hos en kandu'er i Jylland.
6.) Billeder af molo tager en 'sluk-efter' ovenpå en hyggelig eftermiddag med kaffe og hjemmebag.

Ja; uha uha uha... Det er en rigtig 'dårlig anbefaling' af dette afskyelige menneske og et klart bevis på at han er totalt uegnet til at arbejde. Han er tilsyneladende uhelbredelig narkoman og alkoholiker som kun tænker på pjæk og udskejelser

Utroligt at han overhovedet har været i stand til at tage en uddannelse og en række kurser. At han overhovedet har forstand på og får accepteret svar i kategorierne: MS Windows, DOS, HTML, DHTML, XHTML, CSS, Java Script, Java, PHP, ASP, C/C++, Browser, , Sikkerhed, Andet udvikling, Filosofi, Biologi, Anden videnskab mv. kan kun bero på en misforståelser, ignorante brugere eller pointsnyd

Med egne ord: Styr dig lige og tænk før du skriver!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 11-10-06 18:01

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-06 00:09

Men det ser ud som om DFU's sommerlejr fortsætter her http://www.kandu.dk/spg94938.aspx Der kan man vel osse spørge om niveauet, hvis man ikke lige var blacklistet fra starten!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-10-06 00:58

Og tænk engang

DFUerne er ikke alene

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article233383.ece

Der skal nok være nogen, der har været dybt forargede over DFUerne, der nu får en fodi deres egne ungdomsmedlemmer ikke er et hak bedre

mvh dova

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-10-06 01:57

Nemlig, jeg så det osse lige...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5086011.html

- og lur mig om ikke der vil komme endnu flere af den slags 'åbenbaringer' - når sprutten går ind, går forstanden ud, sådan er det bare.

Jeg har en næsten ustyrlig lyst til at kommentere ans' indlæg men jeg må hellere lade være...og så skynde mig i seng

Godnat til alle herfra.

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 13-10-06 03:31

jeg citerer mig selv

Citat
Desuden har jeg været medlem af et af de andre ungdomsorganisationer,og kan fortælle dig at DFU ikke adskiller sig voldsomt fra andre politiske ungdomsorganisationer,når der festes.

RU og Radikale plejer generelt at være så stolte af deres politiske korrekthed

http://politiken.dk/indland/article185649.ece

her var der ikke en spion til at forevige og publicere øjeblikket,,,men mon ikke det har givet røde ører og en dårlig smag i munden,at RU ikke er et hak bedre end DFU,,,,temmelig uheldigt, netop fordi RU's udlændingeprofil skal stå i skarp kontrast til den der er i DFU

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 13-10-06 07:39

Hold nu.. DFU holder en konkurence i hvordan man kan svine Muhamed mest til, hos de radikale er der et par fulderikker, der tegner ham på en tavle om aftenen.. der er sq da ikke noget at sammenligne.
nu begynder alle sympatisørene at lede efter laterlige sammenligninger..det vare ikke længe før konspirations teorierne vælter frem fra højrefløjen...

Citat
En af de unge skulle angiveligt have tegnet et skæg på et af ansigterne og sagt, at nu er det Muhammed.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-06 09:14

Som CCjunior vil jeg også mene der er forskel på at afholde en konkurrence i dumhed og så en fyr som i en brandet tegner skæg på et billede og siger Muhammed.

Hvis ikke man kan se forskellen? Så er det fordi man ikke vil se en forskel.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-10-06 11:50

Jaja .....jeg vidste det.....Så er det noget heeeeeelt andet, og heeeeelllt uskyldigt og ikke næææærrr så slemt......... NEJ....... forskellen er den samme, det er bare farven der har en anden lyd...ik' oss'

Og jeg tvivler på, om genstanden for de kunstneriske udfoldelser er i stand til at se forskellen...for der er ingen forskel....enten laves der karikaturer, eller ikke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-10-06 12:30

dova

Jeg giver dig ret, der er kun farven til forskel men den ene farve tør trods alt stå inde for det de mener

Den anden farve viser først deres inderste, når de er beruset ergo, kan man stole på dem

Marianne skal vel ud og gi' et par slag med håndtasken og så kan Pia sidde og fryde sig

til RU, som selv har været med til at "boykotte" DFU p.g.a tegningerne og så er de ikke selv en skid bedre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-10-06 12:36

Netop, ans!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-06 13:51

Jeg vil nu osse mene der er en gradsforskel. Men mon ikke herr muhammed i egypten er ligeglad?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 13-10-06 13:58

hvad fejler i dog?? skal alle dømes over en kam ? den 1 ( bemærk antallet ) som i en brænder tegnede muhamed, skal han trække alle andre med ned..? I er sq ikke for kløgtige.. godt at det ikke er jer som skal dømme i vores domhuse.
Med jeres moral, er det godt nok svært ikke at gøre noget ulovligt.. håber aldrig jeg bliver set med en kriminel, for så må jeg jo rigtigt nok være af værste skuffe..
Come on.. det næste er vel at Pia K i virkeligheden er mother terresa... hun har jo tørret røv på nogen, så det måååå hun jo være..klap hatte

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 13-10-06 13:59

Citat
Som CCjunior vil jeg også mene der er forskel på at afholde en konkurrence i dumhed og så en fyr som i en brandet tegner skæg på et billede og siger Muhammed.

Hvis ikke man kan se forskellen? Så er det fordi man ikke vil se en forskel.

</MOLOKYLE>

Selvfølgelig er det da ikke så heldigt for R,at der nu i egen baggård finder uheldige muhammed ting sted,og slet ikke når man rider moralens høje hest,. Men jeg havde måske forventet R tilhængere og andre havde nosser nok til at vedgå det skete og ikke prøve at bagatellisere det.

Men det er jo altid sjovere at jagte modstandere på yderfløjene,undskyld højrefløjen,og svine dem til,end at vedgå lignende ting kan foregå hos ens egne "helte".

DEN RADIKALE skinhellighed er pinlig,,,,,

NB. Nu var der jo ikke tale om et enkelt medlem molerkyle,men om flere timers underholdning omkring et white board

NB,igen,,,, kig lige i debatten her og andre steder,og fortæl mig forskellen på hånelsen af muslimer og profeten,og så den hån Pia Kjærsgaard og DFU´ere dagligt i danske medier bliver udsat for. Er det ikke næsten god tone at udtale sig fordomsfuldt om DF´ere og fordømme dem som dumme og dårlige mennesker?

Hvis man udskifter ordet DF´ere med muslim i noget af den retorik der kører, ville talen straks blive stemplet som dybt racistisk,,,,

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 13-10-06 14:14

den unge herre,der kom til at afsløre RU´s beskæftigelse på introkurset.Skriver ordret;;;;

Citat
Hejsa

Som deltagende ved Radikal Ungdoms introkursus for omtrent et halvt år siden, undrer det mig at se, at der - ovenpå DFU's sommerlejr - er blevet oprettet en fællesfront imod dem.

Jeg husker tydeligt at der under introkurset i KBH blev lavet lege, der lignede lidt. Vi tegnede Muhamed på en whiteboard-tavle i nogen tid og fik mange timers underholdning ud af det.

så er der en gradforskel,så må det næsten være,at fordi man er R,så er muhammed blevet tegnet med følsom ærbødighed

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-10-06 14:18

Skinhelligheden har ånbenbart ingen grænser og dem man er uenige med er nogle klaphatte.
I gamle dage rendte KU'erne rundt med ridestøvler og skrårem og VU'ern ehar ved talrige lejligheder nedgjort alle der ikke har haft muligheder for at blive veluddannede og velhavende osv. osv.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 13-10-06 14:27

http://www.radikale.dk/article.aspx?aid=63593&fid=5776&ssl=0

Marianne. J har modsat Zenia Stampe bevaret jordforbindelsen.

Zenia. S kunne modsat Marianne. J i TV2-nyhederne oplyse,at RU´s tegninger slet ikke kan sammenlignes med DFU´s. De var ikke så slemme,sagde Zenia,og det ved hun helt bestemt,selv om hun ikke var til stede,,,,

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-10-06 16:30

Citat
Heldigvis ligger det ikke til radikal ungdom i almindelighed at lave den slags," siger Marianne Jelved.

LOOOOL

Nedtur for "De Radikale"

Og hvad ved hende med håndtasken hvad medlemmerne laver, når hun ikke står lige i nærheden og svinger med håndtasken ?????????????????????

LOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-06 18:46

Nåeh... nu er det blevet et personspørgsmål om hvem som er tåbeligst?

Tjaeh... bum bum...

Jeg troede det drejede sig om den politiske virkelighed og ditto retorik?

Hvad sagde jeg om dem som (ikke-)kan og de som (ikke-)vil forstå?

Hold kæft en 'svagbørnskoloni'

Derudover er et introkursus for nye medlemmer næppe det samme som en privat kammeratlig partifest for de etablerede i ungdomsorganisationen ...oder? Brådne kar kan sikkert findes alle steder, men sjældent som i DFU's tilfælde; blandt 'talsmænd' og organisatorer i det politiske arbejde.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : tedd

Dato : 15-10-06 12:46

Tak for svaret ziggy99. Lad os håbe de finder liv på Mars så niveauet kan højnes

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-10-06 13:01

Tror du det vil hjælpe på dit niveau ???? LOOOL..... nææææ tedd, din fordrukne monotoni og dit paranoide venstrefløjsbavl kan selv en marsboer ikke lave om på.

Smid du dig hellere og fyr en fed, skyl efter med at par guldbajere så du kan få styr på alle de grimme ting der foregår i DIN verden. "Verden ifølge tedd" LOOOOL

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-10-06 13:11

Citat
Lad os håbe de finder liv på Mars så niveauet kan højnes

Så spørger jeg bare, hvis niveau?