/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Remmen på en Suzuki LS650
Fra : louvre
Vist : 415 gange
10 point
Dato : 08-10-06 19:01

Hej alle

Er lidt i tvivl om hvorlænge remmen holder på min Suzuki LS650?? Suzuki forhandleren siger at den skal skiftes hvert 10-12000 km men der står ikke noget om det i Owner's Manual.

Holder den evigt hvis man holder den fri for småsten og div.?? Har forhandleren ret eller er det bare for at tjene nogle nemme penge???

Vil meget gerne høre jeres erfaringer!!

Kommentar
Fra : strits

Dato : 08-10-06 19:16

Hej

Nej. Det er desværre rigtigt. Remmen SKAL helst skiftes efter disse kilometer. Remme bliver slappe, og hvis man skal have fuld udbytte af trækkræften, er det absolut en fordel. Man kan bruge penge på en udskiftning eller merforbrug i benzinforbrug??? Jeg ville hellere have en frisk rem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-06 21:55

Nu har jeg ikke haft en Savage, men en Kawasaki med beltdrive, og fik dengang at vide, at sådan en holder til 40-50000 km. sådan lidt afhængig af, hvordan man kører.

Den holder ikke evigt, materialet bliver mørt og en vis slitage vil der være også ved pæn kørsel.
Du kan sammenligne den lidt med tandremmen på en bil, det er næsten lavet af samme materiale.

Det er lidt det samme med kæde/tandhjul, det er der også nogen der kan rykke i smadder i løbet af kort tid.

mvh dova