/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
outlook express 6 til bærbar
Fra : jalagi
Vist : 523 gange
200 point
Dato : 08-10-06 18:48

Hej. Hvordan får jeg min outlook express 6 til at virke på min bærbare pc.Altså sådan at jeg kan åbne mine mail´s på min bærbar og hvis jeg har lyst på min stationære pc .Altså samme mail adresse men kan åbnes på begge mine pcér.jeg må indrømme at jeg ikke har forstand på dette emne, så pensel det ud for mig, hvis det kan lade sig gøre.På forhånd TAK.Hilsen jalagi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-06 19:01

kig i dine indstillinger på den maskine hvor det kører som det skal - funktioner - konti - sæt dem op ens - så kører det (hvis du har samme udbyder )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-06 19:02

OMMER..

funktioner - konti - egenskaber - tast derpå oplysningerne du har på den gamle ind i hvert faneblad derunder

søndag

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 210 point
Dato : 08-10-06 19:05

Du skal også sørge for at der bliver gemt en kopi af din mail på serveren, således at den kan mdtages på begge maskiner:

Gå ind i konti klik på egenskaber for den mailkonto det drejer sig om

Gå til avanceret og sæt flueben i "Gem en kopi af meddelelsen på serveren"

og i "fjern meddelelse far server når den er fjernet fra slettet post"

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-10-06 19:06

Du skal også sørge for at der bliver gemt en kopi af din mail på serveren, således at den kan mdtages på begge maskiner:

Gå ind i konti klik på egenskaber for den mailkonto det drejer sig om

Gå til avanceret og sæt flueben i "Gem en kopi af meddelelsen på serveren"

og i "fjern meddelelse far server når den er fjernet fra slettet post"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-10-06 19:14

Jeg har gjort dette at jeg har valgt den stationære som primær maskine, hvilket vil sige at den henter mails hjem og tømmer postserveren.
Den bærebare henter også mails hjem, men kun et kopi af dem, hvis den stationære ikke har tømt serveren.
Hvis jeg er ude med min bærebare og vil tømme mailboksen, så bruger jeg webmail, eller for en kort bemærkning beder OE om at tømme boksen, når mails er hentet.
Jeg kan bedst lide at have mine mails på den stationære maskine.

Den mulighed kan du også vælge, hvis du mener det dækker dit behov.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-06 19:17

Du kan gøre det samme på en bærbar som på en stationær.
Undtaget er de gamle gratis hotmail som kun kan køre videre på den oprettede comp.
Gratis hotmail kan ikke mere ny-benyttes fra Outlook/Express.

Med en gmail-adresse kan du have den liggende flere steder (bør så gemmes på serveren)

Dog er der systemet med ePromter som kan håndtere næsten alle mails på een gang.
ePromter er en ren >>læs mail<<

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-06 19:18

sorry - her er den ePromter:
http://www.eprompter.com/

Godkendelse af svar
Fra : jalagi

Dato : 08-10-06 19:34

Tak for svaret Kortoververden. Det virker.Hilsen jalagi