/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
GeForce 4 Ti4200 med PCI BUS ???
Fra : Juvic...
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 30-12-02 22:28

Hey !

Jeg har lige samlet en dejlig computer !

Hardware :
Soltek SL-85ERV2
Pentium 4 2.4 Ghz
PalitDaytona GeForce 4 TI4200 128 MD-DDR
512 MB Samsung DDR-PC2700
Xraser 2 A5000A

Det hele køre najz...
jeg kørte self. en tur i 3DMark2001Se.. først fik jeg 8200 point... (hvilken jeg syntes var for lidt med det mit system) men fandt hurtigt nogle nye drivere : http://www.viaarena.com/?PageID=2
Efter jeg havde instaleret dem... fik jeg 10721 Point... (der var mere sådan noget jeg ville have)
Jeg fandt så ud af mit Grafikkort kørte med Pci Bus...

Det kan jeg ik forstå... det sidder jo i AGP porten... jeg ved heller ik hvordan jeg ændre det.. måske I ka hjælpe mig ???

Godt Nytår...

Juvic....

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-12-02 22:43

dit grafik skal være et agp for at køre i agp, men derfor kan du godt sætte et pci kort i agp porten, agpporten sætter bare hastigheden ned, så de to (porten og kortet) kan køre sammen.
men det optimale er et agpkort i agpporten..

Kommentar
Fra : Juvic...

Dato : 30-12-02 22:56

Det er jo et rimelig nyt grafikkort...
det er agp.... 4xagp

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-12-02 23:02

prøv at gå ud i din bios, det kan være at din agpslot er sat til at køre pci. hvis den er det ændre du den 4x agp da dit kort kan køre det.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-12-02 00:39

>Jeg fandt så ud af mit Grafikkort kørte med Pci Bus...
>
>Det kan jeg ik forstå... det sidder jo i AGP porten... jeg ved heller ik
>hvordan jeg ændre det.. måske I ka hjælpe mig ???
Det er nok fordi du ikke har valgt AGP i bios, den står
nok til PCI, man kan fint boote alligevel.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 100 point
Dato : 31-12-02 14:38

Hi Juvic,
Grunden til dit problem synes at være at du ikke har benyttet opsætningen der medfølger Bundkortet på en installationsCD.
Sagen er at der findes mange forskellige Chipsæt og en del forskellige operativsystemer, så man må ikke forvente at et bundkort bare kører løs når man sætter strøm på skidtet. Installations CD'en har forskellige drivers som med et snuptag kan installeres i et huk.
Sikker på at det er dit problem God nytår MVH OW

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-01-03 12:55

I din bios hedder det Primary Graphics Adapter der kan sættes til agp eller pci ,men som navnet antyder finder den selv ud af hvad for et kort der er i porten,prøv evt at ændre det til pci>>agp save and exit ,på min skedte der intet.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 01-01-03 13:09

For såvidt korrekt XOU, det du berører her er at såfremt du har mere en et skærmkort så kan du her bestemme
hvilket af dem (forudsat at det ene er et AGP kort) der skal repræsenterer din PC primært.
Før at AGP'en kan gennemfører sin funktion er det nødvendigt at installere et bundkorts-specifikke AGP Driver sæt, eller antages AGP slottet som en ordinært PCI forbindelse, følgeligt vil vi have en situation som her beskrevet
Godt Nytår Mvh OW

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-01-03 13:20

så vit jeg kan se har din bios 8x agp og dit grafikkort support 8xagp så det er vel det der skal stilles for at være optimal.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-01-03 13:24

en lille rettelse ;der er to PalitDaytona GeForce 4 TI4200 128 MD-DDR det ene med 4x det andet 8x

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 01-01-03 13:36

Forskellig AGP hastigheder vil normalt afpasse sig efter hinanden, men vi er endnu ikke nået så langt idet der tilsyneladende ikke er nogen AGP funktion overhovedet, så igen er det et spørgsmål om at få fat i de respektive drivere og få dem installeret, efterfølgende er der så måske behov for at trimme AGP funktionen
Mvh OW

Kommentar
Fra : xou

Dato : 01-01-03 14:39

hej igen ! når men denne guide kan forhåbelig svare på dit spørsmål:
http://www.edbpriser.dk/guider/guide_vis.asp?GuideID=1002
et billede af en apg port:
http://www.kids-online.net/learn/click/details/agpslot.jpg
et billede af et pci port:
http://www.kids-online.net/learn/click/details/agpslot.jpg

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 01-01-03 15:57

Hvorfor ikke bare tage fat i den installations CD der følger med bundkortet og/eller læs den medfølgende Manal (RTFM) ?
Mvh OW

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-03 10:07

> Det kan jeg ik forstå... det sidder jo i AGP porten... jeg ved heller ik
> hvordan jeg ændre det.. måske I ka hjælpe mig ???

Programmet RivaTuner!

/Anders

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 02-01-03 10:24

Aezay ????

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-01-03 18:02

AGP (Accelerated Graphics Port) er en bus på bundkortet, der udelukkende er beregnet til grafikkort.
AGP er egentlig en udvidelse af PCI version 2.1. Dermed er det en bus, som kører ved 66 MHz klokfrekvens. Altså er der en (teoretisk) fordobling af båndbredden, fra 133 MB/sek til 266 MB/sek.
se om mere info:http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul5b6.htm#agp
se det gule skema om de forskellige busser:
http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul2c2.htm
prøv osse at gå ind i enehåndtering og Vælg skærmkort - egenskaber for dit grafikkort *SE*
her kan du læse om pci bus:
http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul2c5.htm
der stå bl.a:
AGP er grundlæggende en 66 MHz PCI bus (i version 2.1) som er peppet op med andre teknologier.
vidre udvikler den sog i form af 4x agp (dit grafikkort)og 8x (dit bundkort)
så nu forstå jeg det en lille smule,dette pci agp bus !