/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Modtager mærkelige e- mail
Fra : gertajensen
Vist : 654 gange
100 point
Dato : 08-10-06 12:32

Hej..
Jeg har modtaget en meget mærkelig e-mail fra en person/firma som siger at jeg har vundet en masse penge???
Lidt mystisk, men det skulle være i et lotto spil som kører over hele verden og ved en kombination af lotto tal og pc id skulle jeg være den heldige,,??? Ja tak...
Er der andre som har modtaget noget lign...???
E- mail adressen som jeg har modtaget " gaven " fra er :mark_holdings103@hotmail.com
Er der nogle der kender ham/hende/den / ???
Mvh..
Gert

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-10-06 12:34

det er HELT SIKKERT fup

slet den...................

Kommentar
Fra : iah

Dato : 08-10-06 12:38

FUP OG FIDUSER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-10-06 12:43

SKRALDESPANDEN

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-10-06 12:50

Du er den heldige som vinder en hel masse ingen ting !
Du skal sikkert også indbetale et eller andet beløb, eller opgive et kontonummer før du modtager din "ingen tings præmie"
Hvis du reflektere på denne mail, så er du ihvertfald sikker på at vinde, om ikke andet en masse bitter erfarring.

Det bedste er at overføre denne mail til mappen "SLETTET POST"

Du må heller ærgre dig over at du ikke modtager denne gastronomiske præmie end at blive franarret det der er værre!

Fremmed mails, SKAL altid læses med en vis skepsis!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-10-06 12:59

Det er en af metoderne der anvendes i forbindelse med Phising (franarrer kontooplysninger) hvor man først gør folk nysgerrrige og derefter spiller lidt på deres "begærlighed" og derved lokker dem til at give oplysninger der kan misbruges angiveligt for at kunne overføre gevinsten.

Andre smarte lokker med en gevinst hvor man selv skal betale noget.
Kender en der vandt en rejse i USA (ikke til) og det blev en dyr fornøjelse for det der reelt var tale om var nogle rabatter på dele af den turpakke der blev købt.

Glem det!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-06 14:04

de mails må da efterhånden være så kendte - selvom de forandrer sig at man pr refleks sletter dem
YT med skidtet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-10-06 14:36
Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-10-06 14:58

Det skulle man tro miritdk, men sagen er jo, at der stadig kommer nye taknemlige ofre til, så der vil altid være en eller anden som bider på krogen.
Et gammelt mundheld siger jo at "Den sidste torsk er ikke født endnu", så det skal nok vise sig at være sant.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-06 15:04

ok severino - tænketanken er lige til frokost

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-10-06 15:07

Det er temmelig ubehageligt... Jeg kender ikke lige den mail-adresse, du nævner...
Men jeg har fået mails, som kommer fra personer med samme fornavne som familiemedlemmer, venner o.lign.. Altså personer, der står i mit adressekartotek. Men når jeg kikker nærmere efter, har det INTET med dem at gøre... --SLETTET bliver det bare.!
Jeg synes også, at der kommer meget pt..

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 08-10-06 15:33

Kom lige i tanker om denne side.

Det er nogle hylende morsom mails hun har lagt ind her.
http://www.bustedupcowgirl.com/scampage.html

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-10-06 15:34

Afsender adressen i sådanne spammails, er ikke troværdig, den vil ofte skifte fra gang til gang, selv om der er en gennemgående tråd i disse mails.
Hvis afsenderen så er adresser man selv har liggende i sit kartotek, så burde der være en alarmklokke på størrelse med runde tårn, som kimer øredøvende!
Så tyder det på at et eller andet har hentet info i dit kartotek og udnytter dette til at skjule sig bag!!!!!
Det kan så betyde at man skal have fat i den store støvsuger, og rense ud hist og her.
Der er efterhånden udviklet så mange metoder, hvormed man deler flittigt ud af sine spammails. Så det at holde sin PC ren, er efterhånden et arbejde på deltid.
Det gør heller ikke sagen bedre, at sådanne kartoteker ligger på standardiserede steder på maskinen. Hvis man så bare kunne bestemme hvor man kunne placere kartoteket, evt. på et andet drev, så kunne det gøres mere besværligt for snushaner, at få fat i det.
Men desværre er det en "microblød" standard, som gør det nemt for disse snushaner.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-10-06 16:05

severino - du har bare så meget ret

ang. adressekartoteket kan man jo vælge at bruge det - eller ikke -
yderligere sætte et bogstav eller tegn i stedet for @

og et lille fif - kopiere alle adresser (og selvfølgelig skrive når der kommer flere til) ind i en mail og gemme den under et uinteressant navn - i eml format - klikker man på linket/e-mail adressen lukker den jo op i mailprogrammet alligevel.(genvej kan oprettes på skrivebord for hurtig adgang)

Bare sådan lidt off topic

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 08-10-06 17:09

Man kan generelt sige "lyder det for godt til at være sandt -så er det,det også"