/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Fejl i linje 45
Fra : 2100
Vist : 319 gange
50 point
Dato : 08-10-06 10:32

Hvad kan fejlen skyldes vedr. dette.
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /customers/dansk.dk/dansk.dk/httpd.www/configuration.php on line 45

Kode fra linje 35 til 50

// displays offline/maintanance page or bar
if ($mosConfig_offline == 1) {
require( 'offline.php' );
}

// load system bot group
$_MAMBOTS->loadBotGroup( 'system' );

// trigger the onStart events
linje 44 $_MAMBOTS->trigger( 'onStart' );

linje 46 if (file_exists( 'components/com_sef/sef.php' )) {
require_once( 'components/com_sef/sef.php' );
} else {
require_once( 'includes/sef.php' );
}

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 08-10-06 11:48

Umiddelbart bliver jeg helt stiv i kroppen af at se $_ brugt til andet end de predefinerede superglobale, men jeg ved ikke om PHP også har det sådan.

Det virker imidlertid som om den er gal med $_MAMBOTS->loadBotGroup( 'system' ); og vel også $_MAMBOTS->trigger( 'onStart' );

Det skulle vel ikke have være $_MAMBOTS->loadBotGroup[ 'system']; og $_MAMBOTS->trigger['onStart' ]; istedet ?

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-10-06 11:58

Desværre, der skal være ( ) og ikke [ ] så jeg ved ikke hvad det kan skyldes, denne linje fejl.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 08-10-06 18:42

Problemet ved kun at vise uddrag af noget kode er, at PHP's fejlkoder ikke altid er lige præcise, samt det at du afskærer os andre fra at kunne øje på noget du måske har overset, og fra at kunne overveje evt. andre muligheder, end det mest umiddelbare.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 08-10-06 22:57

Du skrev:
Citat
Desværre, der skal være ( ) og ikke [ ] så jeg ved ikke hvad det kan skyldes, denne linje fejl.

Jeg kan jo se at $_MAMBOTS er en instance af en eller class, hvorfor jeg - uden kendskab til applikationen - naturligvis ville prøve at kigge på denne klasse, og herunder kigge på loadBotGroup( 'system' ) for at få en fornemmelse af hvad det drejer sig om.

Hvis jeg havde kendskab til applikationen og jeg måske vidste at de pgl. linjer normalt ikke gav fejl, ville jeg måske nærmere kigge på om applikationens almindelige opsætning af paths og sådan noget var i orden.

Sådan et par isolerede linjer siger mig desværre intet i sig selv.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 08-10-06 23:04

Fejlen lå ikke i index.php men i configuration.php
Dette har jeg fået løst.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 09-10-06 00:03

Det er fint nok, at du har fået løst problemet. Og din forklaring om at fejlen lå et helt andet sted end vi blev præsenteret for her, understreger jo også hvad jeg skrev i forrige indlæg.

Jeg går imidlertid ud fra, at indlæggene her også læses af andre, hvorfor det under alle omstændigheder er relevant at gøre opmærksom på, hvad man som spørger selv kan gøre for at hjælpe en problemløsning på vej, eller afspore samme

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 16-10-06 23:11

der er som sådan ikke nogle fejl i det du har skrevet her (ud over nogle standarter du ikke overholder) kan vi ikke få mere af koden??

Annuller spørgsmålet
Fra : 2100

Dato : 23-10-06 16:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål